تجاریسایر موضوعات تجاری

سامانه احراز نشانی پست gnaf.post.ir

آیا با سامانه احراز نشانی پست آشنایی دارید؟ نشانی محل زندگی مشتریان برای برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های پستی بسیار اهمیت دارد. بنابراین سازمان پست ایران برای دریافت آسان تأییدیه احراز نشانی پستی افراد طرحی تحت عنوان سامانه احراز نشانی پست را راه‌اندازی کرد. تا احراز نشانی پست به صورت الکترونیکی قابل دریافت باشد. در ادامه این مطلب به معرفی سامانه احراز نشانی پست می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه دیه می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

معرفی سامانه احراز نشانی پست

سرویس یا سامانه احراز نشانی پست توسط شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، راه‌اندازی شده است. این سامانه برای احراز نشانی محل اقامت مشتریان حقیقی یا حقوقی و همچنین سازمان و شرکت‌های پستی ایجاد شد. افرادی که قصد احراز نشانی پستی را دارند. می‌توانند با ورود به سایت gnaf.post.ir وضعیت آدرس مشتریان را به صورت غیرحضوری استعلام بگیرند.

درواقع سامانه احراز نشانی پست برای احراز نشانی محل اقامت افرادی اعم از حقوقی و حقیقی به کار می‌آیند. که این افراد برای استفاده از خدمات پستی، نشانی خود را به سازمان یا شرکت‌های پستی داده‌اند. سازمان‌ها و شرکت‌های پستی همچنین مؤسسات دیگر نظیر بانک‌ها می‌توانند. بدون ارائه مستندات فیزیکی تمام فرآیند مربوط به دریافت نشانی محل اقامت مشتری خود را با سامانه احراز نشانی پست، به انجام رسانند.

متقاضیان برای دریافت استعلام وضعیت نشانی افراد با استفاده از سامانه احراز نشانی پست باید تعهد دهند. که اطلاعاتی دریافتی از این سامانه را محرمانه تلقی کنند. و در چهارچوب قرارداد خود صرفاً برای نیازی که مجوز آن را دارند. از این اطلاعات استفاده کنند. همچنین اجازه افشای این اطلاعات را نزد شخص ثالث به هر طریقی اعم از رسمی و غیررسمی یا کتبی و شفاهی ندارند. در صورت افشای اطلاعات مقررات قانون مجازات اسلامی شامل حال ایشان خواهد شد.

اگر در رویه ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها دچار مشکل شده اید کلیک کنید.

روش ثبت درخواست در سامانه احراز نشانی پست

اگر متقاضی دریافت احراز نشانی پست مشتری خود هستید. برای ثبت درخواست خود به صورت الکترونیکی جهت استعلام از نشانی پست مشتری باید به سایت gnaf.post.ir مراجعه نمایید. در ادامه مراحل ثبت درخواست استعلام از وضعیت نشانی پستی را شرح می‌دهیم.

_مراحل ثبت درخواست در gnaf.post.ir

افرادی که به سایت gnaf.post.ir جهت ثبت درخواست استعلام مراجعه کردند. باید بعد از ورود به سایت گزینه احراز نشانی مشتریان را انتخاب کنند. در صفحه جدید یک جمله نمایان می‌شود که: جهت ثبت درخواست احراز نشانی آدرس پست بر روی *اینجا* کلیک کنید. روی کلمه *اینجا* کلیک نمایید تا به مرحله بعدی برویم.

مرحله بعدی از شما یک شماره تلفن درخواست می‌شود. شماره تلفن خود و کد امنیتی را وارد کنید و گزینه درخواست کد تائید را انتخاب کنید. یک پیامک به شما ارسال می‌شود که حاوی کد 5 رقمی است. این کد 5 رقمی را در کادر مربوطه در سایت وارد نموده گزینه تائید را بزنید.

حال باید در این صفحه اطلاعات درخواست‌کننده را کامل و صحیح وارد نمایید. و درنهایت گزینه ثبت درخواست را بزنید. صفحه بعدی گزینه پرداخت را انتخاب کنید. و به صورت آنلاین از طریق درگاه‌های پرداخت، هزینه لازم را پرداخت کنید. این هزینه برای اعتبار سنجی کد پستی از شما درخواست می‌شود. سرانجام سایت با طی تمام این مراحل برای ثبت درخواست احراز نشانی پستی به شما یک کد رهگیری می‌دهد.

پیگیری درخواست احراز در سامانه احراز نشانی پستی

در قسمت قبل نحوه ثبت درخواست در سامانه احراز نشانی پستی را توضیح دادیم. اگر شما یک درخواست برای استعلام از وضعیت نشانی پستی مشتری خود از طریق سامانه احراز نشانی پستی ثبت کردید. حال پرسش این است پیگیری برای درخواست ثبت‌شده در سامانه احراز نشانی پستی چگونه انجام می‌شود؟

در پاسخ می‌گوییم بعد از آنکه درخواست خود را در سامانه احراز نشانی پستی ثبت نمودید. برای مشاهده وضعیت درخواست و پیگیری درخواست خود می‌توانید. به صورت اینترنتی و با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک GNAF با نشانی اینترنتی gnaf.post.ir اقدام کنید. در ادامه مراحل لازم برای پیگیری درخواست ثبت‌شده شما را در سایت gnaf.post.ir توضیح می‌دهیم.

_ مراحل پیگیری درخواست در gnaf.post.ir

خب همان‌طور که گفتیم برای پیگیری درخواست استعلام نشانی پستی ابتدا وارد سایت gnaf.post.ir شوید. بعد از آن روی گزینه پیگیری احراز نشانی مشتریان کلیک نمایید. صفحه‌ای در مقابل شما باز می‌شود. در این صفحه از شما شماره موبایل و کدپستی درخواست می‌شود. با درج این دو مورد و همچنین کد امنیتی گزینه مشاهده را بزنید.

پیش از نمایش وضعیت یک کد تائید به شماره موبایل شما ارسال می‌شود. این کد را در کادر مربوطه وارد نمایید. گزینه تائید را انتخاب کنید تا به مرحله بعدی بروید. به این ترتیب پیگیری درخواست شما در سایت gnaf.post.ir به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری در زمینه دیه می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

سامانه احراز نشانی پستی چیست ؟

این سامانه برای احراز نشانی محل اقامت مشتریان حقیقی یا حقوقی و همچنین سازمان و شرکت‌های پستی ایجاد شد. افرادی که قصد احراز نشانی پستی را دارند.

ثبت درخواست و پیگیری در سامانه احراز نشانی پستی چگونه انجام می‌شود ؟

متقاضی می‌تواند با ورود به سایت gnaf.post.ir و انتخاب گزینه احراز نشانی مشتریان یا گزینه پیگیری احراز نشانی مشتریان و انجام سایر مراحل ذکرشده در مقاله موجود، درخواست خود را ثبت و پیگیری نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره