سایر عقودعقود و قرارداد ها

پرداخت بیمه تامین اجتماعی | بررسی بهترین روش‌های پرداخت فیش بیمه

آیا می‌دانید نحوه پرداخت بیمه تامین اجتماعی به چه صورت است؟ و آیا می‌دانید که می‌توان به صورت غیر‌حضوری و بدون بیرون رفتن از خانه این کار را انجام داد؟ از ساده‌ترین روش‌ها برای پرداخت بیمه ممکن است این باشد که بدون حاضر شدن در شعب تامین اجتماعی بتوان این کار را انجام داد و بیمه را پرداخت کرد. ما در ادامه با چگونگی پرداخت این بیمه و روش‌های مختلف پرداخت آشنا می‌شویم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

بیمه تامین اجتماعی

در توضیح بیمه می‌توان اینطور گفت که می‌تواند یک تضمینی برای زندگی آتی افراد محسوب شود. یکی از سازمان‌های مهم بیمه، سازمان بیمه تامین اجتماعی می‌باشد.

بیمه‌های تامین اجتماعی تقسیم می‌‌شود به بیمه اجباری، خویش فرما و بیمه‌های خاص و بیمه اجباری. همان طور که از اسم بیمه اجباری و بیمه خویش فرما پیداست، این دو با هم تفاوت دارند و یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن دو در پرداخت بیمه توسط شخص و دولت می‌باشد.

بیمه شدگان اجباری به صورت شخصی بیمه خود را پرداخت نمی‌کنند بلکه کارفرمایان لیست بیمه را به صورت ماهانه برای آن‌ها رد می‌کنند.

نحوه پرداخت بیمه تامین اجتماعی

پرداخت بیمه به چند صورت امکان‌پذیر است که در ادامه به توضیح هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

عابربانک‌ها

در این روش شما مجاز به مراجعه به یکی از دستگاه‌های عابربانک رفاه، ملی، صادرات، کشاورزی، ملت، تجارت و سپه می‌باشید. البته نحوه پرداخت حق بیمه در هر یک از این عابربانک‌ها تفاوت به خصوصی ندارد.

به کمک این روش شما تنها با استفاده از رمز اول بانکی خود قادر به پرداخت حق بیمه بدون نیاز به رمز پویا می‌باشید.

نکته‌ای که در اینجا لازم به ذکر است این است که اصلا مهم نیست که کارت بانکی شما مربوط به کدام بانک است زیرا همه کارت‌های عضو شتاب در عابربانک‌ها قابلیت پرداخت حق بیمه را دارند.

نکته بعدی این است که حتما دقت داشته باشید که شناسه پرداخت و مبلغ را درست وارد نمایید و در هنگام نوشتن شناسه پرداخت به هیچ وجه از خط فاصله استفاده نکنید.

در آخر برای اطمینان بیشتر از رسیدی که از بانک دریافت می‌کنید کپی بگیرید.

سایت بانک ملت

این روش یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پرداخت بیمه می‌باشد. برای این کار ابتدا وارد سایت بانک ملت شده و گزینه بانکداری الکترونیک را انتخاب کنید. پس از آن گزینه سامانه واریز وجوه به حساب سازمان‌ها را انتخاب نمایید و بعد سازمان تامین اجتماعی را انتخاب کنید.

در اینجا باید اطلاعاتی که از شما خواسته شده است را وارد کنید و بعد از آن وارد عملیات پرداخت شوید. در این قسمت عملیات پرداخت باید از رمز پویا یا همان رمز یک بار مصرف استفاده نمایید.

اطلاعات را وارد کرده و بعد از آن گزینه صحت اطلاعات تایید می‌گردد را انتخاب کرده و گزینه تایید را بزنید و بعد از آن وارد صفحه پرداخت الکترونیکی بانک ملت شوید.

استفاده از تلفن همراه

یکی دیگر از ساده‌ترین روش‌ها برای پرداخت بیمه استفاده از کد‌های دستوری می‌باشد. تنها باید کد مخصوص را وارد کرده و گزینه پرداخت الکترونیکی حق بیمه سازمان تامین اجتماعی را وارد کنید. پس از آن باید اطلاعات قبض را ثبت کرده و بعد با هر یک از کارت‌های عضو شتاب پرداخت خود را انجام دهید.

تلفن بانک رفاه | پرداخت بیمه تامین اجتماعی

در این روش شما به رمز پویا احتیاج دارید. با تلفن شماره تلفن بانک رفاه را شماره گیری نمایید. بعد از آن به راهنمایی‌های اپراتور گوش داده و کارهایی را که می‌گوید طبق درخواست خود انجام دهید. بعد از تمام کارها و پرداخت مبلغ بیمه، یک کد پیگیری برای شما خوانده می‌شود که حتما آن را یادداشت نمایید.

شعب سازمان تامین اجتماعی | پرداخت بیمه تامین اجتماعی

اگر به هر دلیلی نتوانستید با یک از روش‌های گفته شده حق بیمه خود را پرداخت کنید آخرین کار مراجعه به یکی از شعب سازمان‌های بیمه تامین اجتماعی می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه تامین اجتماعی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون بیمه تامین اجتماعی پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام من یه زن 54 ساله ام و همسرم 58 سالشه ، تا حالا سه بار سکته قلبی کرده و چند بار هم کانال کمرشو عمل کرده. بیمه اش هم 26 سال رو تونستیم جمع کنیم. دو سال سربازی رفته ولی نتونستیم مدارکش رو تحویل بدیم. الان میخوایم همین 26 سال رو بگیریم و بازنشسته بشه ولی می گن حتما باید بالای 60 سال بشه و مدارک پزشکیش رو قبول نمیکنن. اخه مگه میشه ایشون پاهاش فلج شده به خاطر قندش به سختی راه میره واقعا توان کار کردن نداره ، قانونی نیست که از ما حمایت کنه؟ دو سال واریز برامون خیلی سخته ، بیکاری شوهرم یه طرف بی پولی و بیماریشم یه طرف . تروخدا اگر راهی هست که بشه از بیمه تامین اجتماعی حقمونو بگیریم بهمون بگید.

    1. سن بازنشستگی ۶۰ سال هست، بیماری فرد تاثیری روی بازنشستگی تامین اجتماعی نداره و زودتر از موعد برای بازنشسته شدن باید مبلغ مابه تفاوت پرداخت بشه؛ البته بیمار از کار افتادگی هم هست، چون ایشون الان نمیتونه کار کنه میتونه برای از کار افتادگی اقدام کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره