اسناد تجاریتجاری

سفته ضمانت انجام کار | نکاتی در خصوص مندرجات سفته حسن انجام کار

سفته یکی از اسناد تجاری بوده که بر اساس آن صادر کننده متعهد می‌شود که مبلغ درج شده در روی سفته را به دارنده سفته بپردازد. سفته حسن انجام کار یا سفته ضمانت انجام کار نوع دیگری از سفته می‌باشد که کارگران هنگام استخدام برای تضمین حسن انجام کار به کارفرمایان می‌دهند. در ادامه به بررسی سفته حسن انجام کار یا سفته ضمانت انجام کار می‌پردازیم و نکات مربوطه را توضیح می‌دهیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سفته ضمانت انجام کار

همانطور که در بالا توضیح دادیم سفته حسن انجام کار به سفته‌ای گفته می‌شود که در هنگام استخدام، کارفرمایان برای اطمینان و پایبندی به قرارداد از کارمندان خود دریافت می‌نمایند.

ممکن است برای خودتان اتفاق افتاده و یا از جایی شنیده باشید که شخصی برای استخدام به شرکتی رفته و کارفرما از آن شخص درخواست سفته می‌کند این همان سفته حسن انجام کار یا سفته ضمانت می‌باشد.

نحوه صدور این سفته از درج مبلغ و درج اسم گیرنده با انواع دیگر متفاوت بوده و قوانین خاص مربوط به خود را دارد.

توصیه می‌کنیم مقاله سفته چیست را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله قانون سفته را مطالعه نمایید.

مندرجات الزامی سفته ضمانت انجام کار

ذکر نام گیرنده در سفته حسن انجام کار

در این نوع سفته حتما باید نام گیرنده سفته در آن ذکر شود یعنی حتما باید نام کسی که این سفته برای او یا نام شرکتی که سفته به نفع او صادر شده نوشته شود. توجه داشته باشید که اگر نام گیرنده در سفته ذکر نشود آن سفته در وجه حامل بوده که به این معناست: هر کسی که سفته در دست او باشد دارنده سفته می‌باشد.

کارمندان و کارگران باید قبل از تحویل سفته به کارفرمایان خود ته برگ سفته را جدا نموده و نزد خود نگهداری کنند زیرا این به عنوان رسید نزد آنان می‌باشد.

اگر کارفرما بعد از پایان کار سفته را مسترد نکند کارگر می‌تواند با طرح دادخواست استرداد سفته از طریق مراجع قانونی اقدام کند.

کلمه “به حواله کرد” در بخش گیرنده را خط بزنید تا سند قابلیت نقل و انتقال را از دست بدهد. این بخش بسیار مهم است چرا که سفته یکی از اسناد تجاری مورد حمایت قانون‌گذار است و اگر کارفرما آن را به شخص ثالثی منتقل نماید شما ملزم به پرداخت مبلغ سفته به آن فرد خواهید شد. پس از پرداخت به فرد ثالث می‌توانید علیه کارفرما اقامه دعوا نموده و مبلغ پرداختی را مطالبه کنید اما روشن است که در پروسه دادگاه و دوندگی خواهید افتاد.

توصیه می‌کنیم مقاله دادگاه سفته را مطالعه نمایید.

ذکر تاریخ در سفته حسن انجام کار

در صدور سفته باید تاریخ پرداخت آن ذکر شود ولی در این نوع سفته چون برای ضمانت داده می‌شود دلیلی برای ذکر تاریخ در آن وجود ندارد. بنابراین در هنگام صدور سفته اگر برای حسن انجام کار می‌باشد بهتر است در قسمت تاریخ پرداخت نوشته شود که این سفته برای حسن انجام کار داده می‌شود.

پس در این نوع سفته لزومی به درج تاریخ نیست.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید: سفته‌هایی که برای ضمانت یا حسن انجام کار داده می‌شوند، تا زمانی که کارگر به طور کامل در آنجا استخدام نشده قابل مطالبه نمی‌باشد.

توصیه می‌کنیم مقاله قیمت سفته را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سفته حسن انجام کار، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سفته حسن انجام کار پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره