خانوادهمهریه

مهریه دختر باکره

مهریه دختر باکره چقدر است ؟ عقد نکاح یا همان ازدواج پیوندی مقدس است که میان زن و شوهر بسته می‌شود. وقتی زن و شوهر به عقد نکاح یکدیگر در می‌آیند حقوقی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. مهریه یکی از حقوقی است که به زن در حین عقد تعلق می‌گیرد. در ادامه قصد داریم‌ توضیحاتی را در رابطه با مهریه باکره که از مهریه‌های دیگر متفاوت‌تر است ارائه دهیم، با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

تعریف مهریه برای دختر باکره

مهریه حق و حقوق یک زن می‌باشد که در حین عقد به او تعلق می‌گیرد و قانونگذار مرد را ملکف به پرداخت مهریه می‌نماید. مهریه هر فرد با توجه به توافق معین می‌شود.

بیشتر بخوانید : مشاوره طلاق 

آیا در زمان عقد و باکره بودن دختر مهریه‌ای به او تعلق می‌گیرد ؟

مهریه از زمان جاری شدن عقد به دختر تعلق می‌گیرد و او می‌تواند در هر زمان که بخواهد مهریه‌اش را مطالبه کند‌ اما مهریه دختر با‌کره قبل از نزدیکی کمتر از سایر افراد پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید : راه‌های مطالبه مهریه 

مهریه دختر باکره چقدر است ؟

دختر باکره مانند سایر زنان هر مقدار که بخواهد مهریه را تعیین می‌کند اما پرداخت مهریه دختر با‌کره متفاوت‌تر از افراد دیگر انجام می‌پذیرد. چنانچه دختری با‌کره در حین عقد قصد جدایی از همسر خود را داشته باشد‌ مرد موظف است نصف مبلغ تعیین شده برای مهر‌یه دختر باکره را به او پرداخت کند. این به این دلیل است که زن باکره است و رابطه زناشویی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید :  اجرای مهریه  

اگر دختر باکره بدون اینکه درخواست طلاق داشته باشد مهریه را مطالبه کند تکلیف چیست ؟

چنانچه دختر باکره بدون اینکه درخواست طلاق داشته باشد مهریه‌اش را از شوهر طلب کند مرد موظف است که مهریه او را به طور کامل بپردازد. اما اگر زن قبل از وقوع رابطه زناشویی بخواهد از همسرش جدا شود قانون او را موظف می‌کند که نصف مهریه را به شوهر پس دهد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهریه دختر با‌کره، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مهریه دختر با‌کره پاسخ دهند.

 

 

سولات متداول

آیا به دختر با‌کره مهریه تعلق می‌گیرد ؟

بله مهریه حق مسلم اوست و چه باکره باشد چه نه به او مهریه تعلق می‌گیرد ولی نصف مقدار مهریه به او پرداخت می‌شود.

چرا مهریه دختر با‌کره نصف می‌شود ؟

به دلیل عدم ایجاد رابطه زناشویی.

بدون درخواست طلاق نیز دختر باکره می‌تواند مهریه‌اش را طلب کند ؟

بله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره