ازدواجخانواده

اجازه پدر در ازدواج دوم دختر | بررسی لزوم قانونی اذن پدر برای ازدواج مجدد

ازدواج یک امر مقدس می‌باشد که بسیار به آن توصیه شده است و از به گناه افتادن جوانان جلوگیری می‌کند. ازدواج کردن نیز دارای قوانینی می‌باشد که می‌بایست رعایت شوند و افراد ملزم به توجه به این قوانین هستند. یکی از قوانین ازدواج برای دختران اذن پدر می‌باشد که در ادامه توضیحات کامل‌تری را در این خصوص بیان نموده‌ایم و همچنین نیاز یا عدم نیاز به اجازه پدر در ازدواج دوم دختر را مورد بررسی قرار داده‌ایم، با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد ثبت ازدواج و مدارک لازم برای ثبت ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

اذن پدر در ازدواج دختر

طبق ماده ۱۰۴۳ قانون مدنی چنانچه دختری باکره بخواهد به عقد نکاح مردی دربیاید می‌بایست اجازه پدر را دریافت کند تا دادگاه به او اجازه ازدواج دهد. حتی اگر دختر به سن قانونی رسیده باشد اما اگر اذن پدر را دریافت نکند حق ازدواج نخواهد داشت.

اما در مورد دخترانی که باکره نیستند و به عبارتی یک بار ازدواج کرده‌اند، این موضوع فرق دارد. اذن پدر تنها در مورد دختران باکره باید دریافت شود. اما اگر دختری بعد از ازدواج و طلاق همچنان باکره باشد، آیا باز هم به اذن پدر بعد ازدواج نیاز دارد؟ در ادامه به این سوال و سایر شرایطی که نیازمند اذن پدر در ازدواج دوم دختر هست را شرح داده‌ایم.

برای کسب اطلاع از شرایط صلب اذن پدر برای ازدواج دختر کلیک کنید.

اجازه پدر در ازدواج دوم دختر

در برخی موارد اذن پدر در ازدواج دوم دختر نیز الزامی می‌باشد و دختر با اینکه قبلا یکبار ازدواج کرده است اما باید از پدر در این زمینه اجازه بگیرد. چنانچه دختر ازدواج کند اما در مدت زمان عقد و پیش از وقوع رابطه زناشویی از همسرش جدا شود برای ازدواج بعدی خود نیازمند اذن پدر می‌باشد. این به این دلیل است که دختر هنوز باکره است، در صورتی که دختر ازدواج کند و رابطه زناشویی اتفاق افتاده باشد پس از طلاق برای ازدواج دوم خود نیازمند اذن پدر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید : ثبت صیغه

در صورتی که پدر بدون هیچ دلیل منطقی به دختر برای ازدواج دوم اجازه ندهد تکلیف چیست ؟

چنانچه پدر بدون بیان دلیل منطقی به دخترش اجازه ازدواج دوم را ندهد دختر می‌تواند با مراجعه به دادگاه مرد مورد نظرش را معرفی کند و چنانچه دادگاه به او اجازه ازدواج دهد دیگر نیازی به اجازه پدر نخواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ا‌جازه پدر در ا‌زدواج دوم د‌ختر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ا‌جازه پدر د‌ر ازدواج دو‌م دختر پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

اگر پدر هیچ دلیل منطقی برای عدم اجازه برای ازدواج دوم دختر نداشته باشد دختر می‌تواند بدون اذن او ازدواج کند ؟

بله. در این صورت دختر با کسب اجازه از دادگاه می‌تواند برای ازدواج خود اقدام کند.

در صورتی که دختر در حین عقد جدا شود و باکره باشد باز هم به اذن پدر برای ازدواج بعدی نیاز دارد ؟

بله. در این صورت د‌ختر می‌بایست برای ا‌زدواج دوم خود نیز از پدر ا‌جازه بگیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اذن پدر در ازدواج دختر می‌توانید به سایت وکیل دات کام مراجعه نمایید و از خدمات ویژه این سایت بهره‌مند گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره