خانوادهطلاق

طلاق رجعی | تعریف و شرایط طلاق رجعی چیست؟

طلاق رجعی یعنی چه ؟ طلاق یک عامل آسیب زا در اجتماع می‌باشد که تا حد ممکن می‌بایست زوجین از آن امتناع نمایند‌. متاسفانه بسیاری از ازدواج‌ها به علت عدم سازش زوجین با یکدیگر به طلاق ختم می‌شود. طلاق انواع مختلفی دارد و قوانین خاصی دارد که می‌بایست زن و شوهر به آن توجه نمایند. در ادامه قصد داریم در مورد طلاق رجعی توضیحات کاملی را خدمتتان بیان نماییم، با ما همراه باشید. برای دریافت خدمات وکیل طلاق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

طلاق رجعی چیست‌ ؟

طلاق ر‌جعی به طلاقی گویند که مرد بتواند در مدت زمان عده زن به زندگی زناشویی بازگردد. در‌ این نوع طلاق مرد می‌تواند در مدت زمان عده اعلام کند که قصد رجوع به زندگی خود را دارد و هر گاه که مرد‌ این را اعلام کند قانون زن را موظف به انجام تکالیف زناشویی در قبال مرد می‌نماید. مرد می‌بایست تا یک ماه پس از رجوع به زندگی بازگشت خود را ثبت رسمی کند و در غیر‌ این صورت ممکن است به علت عدم ثبت رجوع محکوم شود.

درخواست طلاق‌هایی که یک جانبه از سمت مرد مطرح می‌گردند ر‌جعی هستند اما زن می‌تواند با بخشش مقدار یا تمامی مهریه خود حق بازگشت به ازدواج را از مرد سلب نماید.

جهت اطلاع از عده طلاق رجعی کلیک کنید.

شرایط طلاق رجعی

طلاق ر‌جعی نیز می‌بایست دارای شرایطی باشد تا دادگاه آن را تایید کند. شرایط طلاق ر‌جعی در زیر بیان شده است:

  • زن می‌بایست در طلاق ر‌جعی عده نگه دارد تا مرد بتواند در مدت زمان عده به زندگی مشترک رجوع کند و بازگردد و در طلاق‌هایی که زن هنوز دوشیزه است شرایط برای طلاق ر‌جعی مهیا نیست زیرا‌ این گونه طلاق‌ها عده ندارند.
  • خواست یک طرفه مرد برای رجوع اکتفا می‌کند و همین که در زمان عده آن را به زن اعلام کند یا با اعمال خود قصدش را به زن بفهماند برای رجوع کفایت می‌کند. در طلاق ر‌جعی می‌بایست مرد بتواند بدون‌ اینکه دوباره با زن ازدواج کند به زندگی مشترک بازگردد و در غیر‌ این صورت شرایط طلاق رجعی موجود نیست.

برای آشنایی بیشتر با آثار طلاق رجعی کلیک کنید.

در صورتی که طلاق رجعی اتفاق بیفتد نفقه به زن تعلق می‌گیرد‌ ؟

در صورتی که طلاق رجعی اتفاق افتاده باشد مرد موظف است که نفقه زن را در مدت عده به او بپردازد زیرا در مدت عده زن هنوز تحت تمکین همسر است و پرداخت نفقه او نیز به عهده مرد می‌باشد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص طلاق ر‌جعی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون طلاق ر‌جعی پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

طلاق رجعی جیست‌ ؟

طلاقی که مرد می‌تواند در مدت عده زن به زندگی مشترک برگردد.

اگر مرد بتواند پس از طلاق بدون عقد دوباره به زندگی مشترک بازگردد طلاق رجعی‌محسوب می‌شود‌ ؟

بله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره