خانوادهطلاقمهریه

فرار از مهریه | انتقال اموال برای فرار از پرداخت مهریه – مجازات

فرار از مهریه با روش های مختلف رخ میدهد. مهریه یکی از حقوق قانونی زن می‌باشد که مرد موظف است آن را به طور کامل به او پرداخت نماید و از پرداخت آن‌ امتناع نکند. اما در برخی موارد دیده می‌شود که مردان راه‌های زیادی را برای فرا‌ر از پرداخت مهریه امتحان می‌نمایند که در‌‌‌‌‌ این باره باید بگوییم هیچ راهی برای فرا‌ر از پرداخت آن‌ وجود ندارد و در هر صورت مرد ملزم به پرداخت مهریه است مگر اینکه بر سر عدم پرداخت آن با زن توافق کند. یکی از راه‌های رایج فرار از مهریه انتقال اموال می‌باشد که در ادامه توضیحات مختصری را در‌‌‌‌‌ این خصوص بیان نموده‌‌ایم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

انتقال اموال برای فرار از مهریه

در برخی موارد دیده شده است که مرد برای‌‌‌‌‌ اینکه از پرداخت مهریه به صورت یکجا فرا‌ر کند اموال خود را به نام شخص دیگری می‌زند که به‌‌‌‌‌ این کار انتقال اموال گفته می‌شود.‌‌‌‌‌ معمولا‌‌‌‌‌ این معاملات دروغین بوده و مرد در واقع پس از صدور حکم دادگاه مبنی بر قسط بندی مهریه اموال خود را به طور کامل پس می‌گیرد. برای مثال مردی زمینی دارد که با فروش آن مهریه به طور کامل وصول می‌شود اما او زمین را به نام فرد دیگری انتقال می‌دهد تا دادگاه تصور کند که او توانایی مالی برای پرداخت مهریه ندارد.

برای آشنایی با راه های مطالبه مهریه از طریق ثبت کلیک کنید.

اثبات انتقال اموال برای فرار از مهریه

در صورتی که مرد بعد از اعلام زن برای مطالبه مهریه‌اش اموال خود را انتقال دهد زن می‌تواند با اثبات‌‌‌‌‌ این موضوع به دادگاه خواهان توقیف اموال مرد شود. برای مثال زن می‌تواند با ارائه دو شاهد یا یک مدرک معتبر به قاضی اعلام کند که معامله مرد دروغین بوده و او می‌خواسته با‌‌‌‌‌ این عمل از پرداخت مهریه به صورت یکجا فرا‌ر کند.

اگر‌‌‌‌‌ این موضوع به دادگاه ثابت شود مرد دیگر راه فرا‌ر نخواهد داشت. دادگاه اموال او را که به نام فرد دیگر زده شده است توقیف می‌نماید و از آن اموال مهریه زن را پرداخت خواهد کرد. اما در صورت عدم اثبات صوری بودن انتقال اموال برای فرا‌ر از پرداخت مهریه، زن می‌بایست مهریه را به صورت قسط بندی شده دریافت کند.

اثبات صوری بودن معامله کاری دشوار و پیچیده است وکلای وکیل دات کام شما را در این زمینه یاری می‌نمایند.

برای آشنایی با راه های طلاق بدون مهریه کلیک کنید.

آیا انتقال اموال برای فرا‌ر از مهریه مجازات دارد‌‌ ؟

در قوانین حقوقی کشور ما برای فرا‌ر از پرداخت مهریه با انجام انتقال اموال مجازات خاصی تعیین نشده است اما دادگاه در‌‌‌‌‌ این صورت اموال فرد را به طور کامل توقیف نموده تا مهریه وصول گردد و مرد دیگر نمی‌تواند مهریه را به صورت قسط بندی شده به زن پرداخت نماید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص فرار از مهریه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون فرار از مهریه پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

انتقال اموال برای فرا‌ر از پرداخت مهریه به چه معناست‌‌ ؟

در مواردی مرد اموال خود را به نام‌ شخص دیگر می‌کند تا از پرداخت مهریه همسرش فرا‌ر کند.

چگونه می‌توان فرا‌ر از پرداخت مهریه با انجام انتقال اموال را به دادگاه ثابت نمود‌‌ ؟

با ارائه دو نفر شاهد و مدارک معتبر.

در صورت اثبات انتقال اموال برای فرا‌ر از پرداخت مهریه تکلیف چیست‌‌ ؟

دادگاه اموال را توقیف نموده و مهریه زن وصول می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره