حقوقیخانوادهسایر موضوعات حقوقیسایر موضوعات خانواده

اجازه پدر برای خروج از کشور | بررسی خروج فرزند از کشور بدون اجازه پدر

اجازه پدر برای خروج از کشور تا چه سنی برای کدام جنسیت اعمال می شود؟ وقتی زن و شوهر از یکدیگر جدا می‌شوند یکی از آن‌ها حضانت فرزند را بر عهده می‌گیرد. هر کدام از آن‌ها که حضانت فرزند را بر عهده دارند می‌توانند کودک را در محل زندگی خود ساکن کنند اما طبق قانون پدر یا مادر که حضانت به عهده آن‌ها می‌باشد قادر به انجام برخی موارد بدون اذن یکدیگر نیستند. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را مبنی بر موارد الزامی کسب اجازه پدر برای خروج از کشور و خروج از کشور بدون اجازه پدر را برایتان شرح دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

خروج فرزند از کشور

وقتی سرپرست فرزند بخواهد کودک را از کشور خارج نماید می‌بایست اذن طرف مقابل را برای این کار دریافت کند. برای مثال اگر مادر بخواهد فرزند را از کشور خارج کند می‌بایست از پدر او اجازه بگیرد و در صورت عدم کسب اجازه پدر می‌تواند برای ممنوع الخروج کردن فرزند اقدام نماید.

اجازه پدر برای خروج از کشور

فرزندان تا قبل از هجده سالگی برای خروج از کشور به اذن پدر نیاز دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اجازه پدر برای ازدواج دختر کلیک کنید.

مادر چگونه می‌تواند برای خروج فرزند از کشور بدون اجازه پدر اقدام نماید ؟

در برخی موارد نیز قانون این اجازه را به مادر می‌دهد که بدون کسب اجازه فرزند را از کشور خارج کند. در ادامه مواردی که باعث می‌شوند زن بتواند بدون اذن پدر کودک را از کشور خارج نماید نام برده شده است:

صلاح فرزند

چنانچه خروج فرزند به صلاح او باشد زن می‌تواند با کسب نظر مثبت دادگاه او را از کشور خارج کند. برای مثال اگر فرزند بیمار باشد و برای درمان نیاز به خروج از کشور داشته باشد می‌تواند بدون دریافت اذن پدر از کشور خارج شود.

جنون و دیوانگی پدر

چنانچه پدر در سلامت کامل عقلانی به سر نبرد و دارای جنون باشد اذن او برای خروج فرزند از کشور نیاز نیست و زن می‌تواند فرزند را به راحتی از کشور خارج کند.

تحصیل

چنانچه فرزند بخواهد برای تحصیل به خارج از کشور برود و پدر بدون دلیل منطقی مانع از خروج او شود مادر می‌تواند با کسب نظر مثبت دادگاه فرزند را از کشور خارج نماید. 

اگر در این مورد به مساله ای خورده اید، حتما درباره شکایت از پدر کلیک کنید.

اثر اجازه پدر برای خروج از کشور پس از رسیدن به سن قانونی

اگر فرزند به سن قانونی یعنی هجده سال رسیده باشد برای خروج از کشور نیازی به اذن پدر نخواهد داشت.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اذن پدر در خروج فرزند از کشور به سایت وکیل دات کام مراجعه نموده و از خدمات ویژه این سایت بهره‌مند گردید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اذن پدر در خروج فرزند از کشور، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اذن پدر در خروج فرزند از کشور پاسخ دهند.

 

 

سولات متداول

آیا فرزند می‌تواند بدون اذن پدر برای تحصیل از کشور خارج شود ؟

بله در صورت وجود شرایطی که در متن گفته شد فرزند می‌تواند از کشور خارج شود.

در صورت بیمار بودن فرزند و نیاز به خروج از کشور برای درمان او اذن پدر الزامی است ؟

خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره