خانوادهمهریه

عدم پرداخت مهریه | ناتوانی مرد در پرداخت اقساط – حکم جلب مهریه

عدم پرداخت مهریه چه پیامدهایی دارد؟ زوج و زوجه پس از طلاق ‌می‌بایست قوانینی را رعایت نمایند تا بتوانند به آسانی از یکدیگر جدا بشوند. یکی از این قوانین پرداخت مهریه توسط مرد به زن ‌می‌باشد، همانطور که ‌می‌دانید در اکثر موارد مهریه به زن تعلق ‌می‌گیرد و مرد ‌‌‌‌نمی‌تواند از پرداخت آن فرار کند. در ادامه توضیحات کامل‌‌‌‌تری را در خصوص عدم پرداخت اقساط مهریه خدمتتان بیان نموده‌‌‌ایم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

قسط بندی مهریه یعنی چه‌ ؟

وقتی زن برای مطالبه مهریه خود به دادگاه مراجعه ‌می‌کند چنانچه مرد توانایی مالی داشته‌ باشد ‌می‌بایست تمام مهریه را به صورت یکجا به او‌ پرداخت نماید‌ در غیر این‌صورت مهریه قسط بندی خواهد شد. وقتی مهریه قسط بندی ‌می‌شود مرد موظف است که در زمان‌‌های تعیین شده توسط دادگاه اقساط مهریه را به زن پرداخت ‌نماید.

برای آشنایی با نحوه پرداخت پیش قسط مهریه کلیک کنید.

عدم پرداخت اقساط مهریه

اگر دادگاه مهریه را قسط بندی کند و تاریخ‌‌های دقیقی را برای پرداخت اقساط معین نماید مرد موظف است که در همان تاریخ‌‌ها اقساط را به زن پرداخت کند در غیر این‌صورت شرایط پرداخت مهریه تغییر خواهد کرد. در صورت عدم پرداخت اقساط مهریه زن ‌می‌تواند به دادگاه مراجعه نماید و این مورد را گزارش کند. اگر مرد پرداخت اقساط را برای سه قسط و بیشتر به تعویق انداخته باشد در این صورت دادگاه مرد را موظف ‌می‌کند که تمام مهریه باقی مانده را به صورت کامل به زن پرداخت کند.

 

در صورت عدم پرداخت مهریه به صورت یکجا تکلیف چیست‌ ؟

همان طور که گفته شد اگر مرد اقساط مهریه را کلا پرداخت نکند‌ یا پس از مدتی پرداخت آن را متوقف نماید قانون ‌او ملزم ‌می‌کند که تمام مهریه را به صورت یکجا پرداخت کند اما اگر مرد از پرداخت مهریه به صورت یکجا خودداری نماید قاضی می‌تواند حکم حبس وی را صادر نماید. در این صورت مرد ‌می‌بایست در صورت عدم پرداخت مهریه به زندان برود و حتی با گذاشتن وثیقه نیز امکان آزادی او وجود نخواهد داشت.

برای آشنایی با قوانین مربوط به زندان مهریه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص عدم پرداخت اقساط مهر‌یه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون عدم پرداخت اقساط مهر‌یه پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

در صورت عدم پرداخت اقساط مهریه چه ‌می‌شود‌ ؟

مرد دیگر ‌‌‌‌نمی‌تواند مهریه را به صورت قسط بندی پرداخت کند و ملزم ‌می‌شود که آن را کامل پرداخت نماید.

در صورت عدم پردا‌خت مهریه به صورت یکجا‌ تکلیف چه خواهد بود‌ ؟

ممکن است مرد به زندان برود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره