سایر عقودعقود و قرارداد ها

معامله صوری | مجازات – بررسی و شناسایی معاملات صوری در جامعه

معامله از جمله اموری است که از قدیم‌ تا کنون میان افراد صورت گرفته است. طی انجام معامله افراد اموال خود را تعویض نموده و مال خود را به طرف مقابل واگذار ‌‌می‌نمایند. اما برخی از این معامله‌‌ها واقعی نبوده و صوری ‌‌می‌باشند. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را در خصوص معامله صوری و مجازات آن خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

معامله صوری چیست‌ ؟

صو‌ری بودن معامله در واقع به معنای دروغ بودن آن است، این به این معنی است که‌ معامله صحت ندارد و باطل خواهد بود. در معاملات صو‌ری ارکان صحت معامله رعایت ‌‌نمی‌شود، برای مثال در معامله صو‌ری هدف و قصد که از ارکان صحت معامله است وجود ندارد. مثلا در برخی موارد دیده ‌‌می‌شود که ‌مردان برای فرار از پرداخت مهریه یک معامله صو‌ری انجام ‌‌می‌دهند. مردان اموال خود را به نام بستگان نزدیک خود ‌‌می‌زنند تا دادگاه تصور کند که آن‌‌ها ‌‌نمی‌توانند مهریه را به طور کامل پرداخت کنند و مهریه در این صورت قسط بندی خواهد شد.

برای آشنایی با پیامدهای فرار از دین کلیک کنید.

مجازات معامله صوری

معامله صو‌ری در واقع جرم محسوب شده و مجازات‌‌هایی را در پی دارد. اگر فرد طلبکار بتواند به دادگاه اثبات کند که بدهکار برای فرار از بدهی خود اموالش را انتقال داده و مرتکب معامله صو‌ری شده است دادگاه او را طبق قانون مجازات ‌‌می‌کند.

در این صورت دادگاه نه تنها اموال فرد را توقیف ‌‌می‌کند بلکه مجازاتی مانند حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی را برای او در نظر ‌‌می‌گیرد. در اینگونه معاملات‌‌ فردی که اموال به نام ‌او انتقال داده شده است تحت شرایطی نیز مجرم است و باید مال را بازگرداند و حتی در برخی موارد دیده شده است که برای او نیز مجازاتی اعمال ‌‌می‌شود.

برای آشنایی با عوارض انتقال اموال برای فرار از مهریه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

مرکز وکیل دات کام شما را در حل پرونده‌‌های حقوقی خود یاری ‌‌می‌نماید. از بهترین خدمات این مرکز ‌‌می‌توان به حل انواع پرونده‌‌های حقوقی و ارائه مشاوره حقوقی تهران اشاره نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص معامله صو‌ری، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون معامله صو‌ری پاسخ دهند.

 

 

سوالات متدوال

صوری بودن معامله به چه معناست‌ ؟

به معنای دروغین بودن آن و فقدان ارکان اساسی معامله مانند قصد.

مجازات فردی که معامله صوری انجام داده است چیست‌ ؟

حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی.

در معامله صوری فردی که مال به نام او انتقال داده ‌‌می‌شود نیز مجرم است‌ ؟

تحت شرایطی بله و موظف ‌‌می‌شود که مال را بازگرداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره