حقوقیسایر موضوعات حقوقی

وکالت بلاعزل بعد از فوت | بررسی سرانجام عقد وکالت پس از فوت وکیل و موکل

از آنجایی که وکیل اطلاعات بیشتری نسبت به ما دارد بهتر می‌تواند کارهای حقوقی ما را انجام دهد و ما می‌توانیم برای انجام این امور از او کمک بگیریم. در این مورد می‌بایست به وکیل وکالتی را واگذار کنیم تا بتواند اموری را که به او سپرده‌ایم انجام دهد و ما را به خوبی یاری کند. وکالت انواع و اقسام مختلفی دارد. ‌در ادامه قصد داریم در مورد وکالت بلاعزل بعد از فوت و قوانین آن توضیحاتی را خدمتتان بیان نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

وکالت بلاعزل چیست‌ ؟

وکالت بلاعزل به وکالتی گفته می‌شود که طی واگذاری آن به‌ وکیل موکل دیگر حق ندارد که وکیل را از وکالتش عزل کند و وکیل به صورت دائمی ‌امور مربوط به موکلش را انجام خواهد داد.

برای آشنایی با قوانین مربوط به وکالت بلاعزل کلیک کنید.

وکالت بلاعزل بعد از فوت

همانطور که در بالا گفته شد در وکالت بلاعزل موکل نمی‌تواند وکالت را از وکیلش سلب نماید ولی اگر یکی از طرفین فوت کنند وکالت از بین رفته و باطل خواهد بود. برای مثال اگر موکل فوت نماید وکیل دیگر نمی‌تواند وکالت اموال‌ او را به عهده داشته باشد و اگر‌ وکیل فوت کند نیز وکالت باطل می‌شود.

اگر قبل فوت، وکیل شرط کند که بعد از فوت موکل نیز وکالت بلاعزل پابرجا بماند تکلیف چیست‌ ؟

در برخی موارد دیده شده است که وکیل شرط می‌نماید در صورت فوت موکلش وکالت او ادامه یابد اما طبق قانون این شرط پس از فوت موکل اعتباری ندارد و انجام این شرط نیز امکانپذیر نخواهد بود.

با توجه به توضیحات بالا باید بگوییم که در هر صورت پس از فوت وکالت باطل‌ می‌شود و هیچ شرایطی نمی‌تواند مانع از ابطال وکالت در این مورد شود.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

مرکز وکیل دات کام شما را در حل پرونده‌های حقوقی خود یاری می‌نماید. از بهترین خدمات این مرکز می‌توان به حل انواع پرونده‌های حقوقی و ارائه مشاوره حقوقی تهران اشاره نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص وکالت بلا‌عزل بعد از فوت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون وکالت بلا‌عزل بعد از فوت پاسخ دهند.

 

 

سوالات متدوال

وکالت بلاعزل چیست‌ ؟

وکالتی است که در آن موکل نمی‌تواند حق وکالت را از وکیل سلب کند و وکیل می‌تواند تا هر زمان که بتواند امور مربوط به موکلش را انجام دهد.

در صورت فوت موکل وکالت نیز باطل می‌شود‌ ؟

بله اگر هر کدام از طرفین فوت کنند وکالت باطل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره