سایر عقودعقود و قرارداد ها

صلح عمری | تعریف – بررسی مزایا – آثار حقوقی و ارکان – شرایط

پدر و مادر در طی زندگی خود تلاش ‌می‌کنند که اموال خود را بیشتر کنند تا در آینده میراثی برای فرزندان خود به جای بگذارند. والدین ‌می‌توانند قبل از فوت نیز برای دختر یا پسر خود اموالی خریداری و یا مالی را به او هدیه کنند. در ادامه قصد داریم در خصوص صلح عمری توضیحات مختصری را بیان نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

صلح عمری یعنی چه‌ ؟

صلح عمر‌ی به صلحی گفته ‌می‌شود که طی انجام آن مالک ‌می‌تواند وصیت کند که ملکش را پس از فوت به نام فرزندش بزنند. نکته‌‌ای که در صلح عمر‌ی بسیار قابل توجه است این است که فرد پس از انجام صلح عمر‌ی تا زمانی که زنده است ‌می‌تواند از منافع اموال خود استفاده کند ولی پس از فوت او فرزندش یا هر کس دیگری که صاحب ملک یا اموال قید شده خواهد شد از منافع آن‌ها استفاده خواهد کرد.

برای آشنایی با عقد صلح کلیک کنید.

صلح عمری چه مزایایی دارد‌ ؟

صلح عمر‌ی دارای مزیت‌های به خصوصی ‌می‌باشد که همین مزیت‌ها باعث شده‌اند صلح عمر‌ی مورد توجه افراد قرار بگیرد. مزایای صلح عمر‌ی به شرح زیر ‌می‌باشد.

برای مشاهده نمونه قرار داد صلح عمری کلیک کنید.

واگذار کردن تمام اموال

پس از فوت اموال طبق قواعد ارث تقسیم می‌شود که سهم هر فرد میزان مشخصی دارد و سهم الارث هر فرد متفاوت از دیگریست. همچنین این قاعده قابل تغییر نمی‌باشد. اما در صلح عمر‌ی پدر ‌می‌تواند تمام اموال خود را پس از فوت به پسرش واگذار نماید.

استفاده از منافع مال قبل از فوت

در صلح عمر‌ی شخص ‌می‌تواند قبل از فوت و تا هر زمان که زنده است از منافع مال مورد نظر استفاده کند و این حق از او سلب ‌نمی‌شود.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص صلح عمری، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون صلح عمری پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

صلح عمری چیست‌ ؟

صلح عمر‌ی به عملی گفته ‌می‌شود که مالک ‌می‌تواند طی انجام آن اموال خود را پس از فوت به شخصی واگذار کند.

در صلح عمری چه مقدار از مال قابل واگذاری خواهد بود‌ ؟

در صلح عمر‌ی ‌می‌توان‌ تمام مال را پس از مرگ به شخص دیگر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره