ارثحقوقی

سهم ارث زن از اموال شوهر | سهم الارث زوجه از دارایی‌های شوهر متوفی – موانع

سهم ارث زن از اموال شوهر چگونه محاسبه می شود؟ ارث حقی است که به صورت قانونی به افراد تعلق ‌‌‌‌می‌گیرد و حد و اندازه آن با توجه به شرایط فرد و نسبت او با مورث معین ‌‌‌‌می‌شود. در ادامه قصد داریم درباره سهم زن از ارث شوهر توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

آیا زن نیز از شوهر ارث ‌‌‌‌می‌برد ؟

مطابق قانون در ازدواج دائم چنانچه شوهر فوت کند زن ‌‌‌‌می‌تواند از شوهرش ارث ببرد و طبق قانون بخشی از اموال به جا مانده از شوهر به او تعلق دارد.

برای آشنایی کامل با قوانین مربوط به ارث همسر کلیک کنید.

سهم ارث زن از شوهر در صورت دارا بودن فرزند یا عدم وجود فرزند

طبق قانون اگر مرد و زن با یکدیگر عقد دائم نموده باشند و دارای فرزند باشند در صورتی که مرد فوت کند یک هشتم اموال و دارایی به جا مانده از او به همسرش تعلق ‌‌‌‌می‌گیرد. اما در صورتی که مرد فرزندی نداشته باشد و فوت کند سهم زن از ارث او یک چهارم خواهد بود.

قوانین حقوقی در مورد سهم زن از ارث شوهر

جدا از اینکه زن چقدر ‌‌‌‌می‌تواند از شوهر ارث ببرد قانونگذار قوانین دیگری را نیز در این خصوص تنظیم نموده است که در زیر بیان نموده‌ایم.

  • چنانچه زن مرد را از روی عمد به قتل برساند و بکشد طبق قانون نمی‌تواند از شوهر ارث ببرد و ارثی به او تعلق نمی‌گیرد.
  • اگر زن با شوهرش عقد موقت نموده باشد بازهم به او ارثی داده نمی‌شود زیرا مطابق قانون در صورتی زن مستحق ارث است که عقدشان دائم بوده باشد.
  • اگر مرد دارای دو زن باشد و هردو زن نیز دارای فرزند از او باشند قانون یک هشتم اموال به جا مانده از مرد را میان آن دو زن تقسیم ‌‌‌‌می‌کند. اما اگر دارای فرزند نباشند نیز یک چهارم اموال میانشان تقسیم خواهد شد.

برای آشنایی با شرایط ارث صیغه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سهم ا‌رث زن، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سهم ا‌رث زن پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

اگر شوهر فوت شود زن از اموالش ارث ‌‌‌‌می‌برد ؟

بله در صورت فوت شوهر طبق قانون بخشی از اموالش به عنوان ارث به زن ‌‌‌‌می‌رسد.

سهم ارث زن از اموال شوهر در صورت دارا بودن فرزند چقدر است ؟

در صورت دارا بودن فرزند زن یک هشتم اموال به جامانده از مرد را به ارث خواهد برد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره