حقوقیسایر موضوعات حقوقی

حقوق مستمری بگیران بعد از فوت | نحوه تقسیم – افرادی که حق استفاده دارند

حقوق مستمری بگیران بعد از فوت به چه کسانی تعلق می گیرد؟ همانطور که همه ما می‌دانیم زندگی در دنیا موقتی است و مرگ به زندگی همه ما خاتمه می‌دهد. اما هر فرد پس از فوت دارای اموال و منافعی می‌باشد که می‌بایست تکلیف آن‌ها مشخص گردد. برای مثال افراد مستمری بگیر که دارای حقوق ماهیانه هستند پس از فوت می‌بایست تکلیف حقوق آن‌ها معین شود. در ادامه قصد داریم در مورد حقوق مستمری بگیران بعد از فوت توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم و اطلاعات مفیدی را در این خصوص بیان نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

حقوق مستمری بگیران بعد از فوت آن‌ها

مطابق قانون در صورت فوت فرد مستمری بگیر بازماندگان او می‌توانند از مستمری‌اش استفاده کنند و طبق قانون بازماندگان مالک حقوق مستمری فرد فوت شده هستند. اما برای اینکه بازماندگان بتوانند از حقوق فرد متوفی استفاده کنند می‌بایست فرد متوفی دارای شرایط زیر باشد:

اگر فرد فوت شده یکی از بیمه شدگانی باشد که بازنشسته شده است بازماندگان او می‌توانند از حقوقش استفاده نمایند.

در صورتی که فرد فوت شده از بیمه شدگانی باشد که قبل از فوت ‌به دلیل وقوع حادثه‌‌ای از کار افتاده است بازماندگان اجازه دریافت حقوق مستمری او را دارند.

اگر فرد بیمه شده و متوفی به علت وقوع حادثه‌‌ای در حین کار و یا برخی بیماری‌های حرفه‌‌ای فوت کند بازماندگان حق استفاده از مستمری او را خواهند داشت.

حتما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط بازماندگان برای دریافت مستمری متوفی کلیک کنید.

چه کسانی می‌توانند از حقوق مستمری بگیر متوفی استفاده کنند‌‌ ؟

طبق قانون نزدیک‌ترین افراد یا همان خانواده فرد متوفی بیمه شده می‌توانند از حقوق مستمری او استفاده کنند. این افراد به شرح زیر می‌باشند:

زوجه دائم فرد متوفی می‌تواند حقوق مستمری‌اش را بعد از فوت او دریافت کند.

شوهر می‌تواند پس از فوت همسرش که جزو بیمه شدگان است حقوق مستمری او را دریافت کند.

فرزند و فرزند خوانده فرد متوفی مستمری بگیر می‌توانند پس از فوت او از حقوق مستمری‌اش استفاده نمایند.

پدر و مادر متوفی می‌توانند در صورت فوت فرزندشان که جزو بیمه شدگان است از حقوق مستمری او استفاده نمایند.

نکته: توجه داشته باشید که این حقوق با توجه به نسبت افراد با فرد متوفی و درجه و طبقه وراثت به آن‌ها تعلق می‌گیرد. برای مثال اگر متوفی دارای فرزند و همسر باشد پدر و مادر او دیگر نمی‌توانند از حقوقش استفاده کنند.

برای آشنایی با نحوه محاسبه سهم دختر از حقوق پدر فوت شده کلیک کنید.

برای دریافت حقوق مستمری فرد فوت شده چه باید کرد‌‌ ؟

برای دریافت حقوق مستمری فرد متوفی ابتدا می‌بایست به اداره بیمه مراجعه نمود و در آنجا احراز هویت شد. پس از احراز هویت مشخص می‌شود که چه مقدار از حقوق به شما تعلق دارد که با انجام برخی مراحل اداری به صورت ماه به ماه به حساب شما واریز می‌شود. اما برای این‌کار ابتدا باید توجه کنید که خودتان و فردی که قرار است حقوق او را دریافت کنید شرایط ذکر شده بالا را داشته باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حقوق مستمری بگیران بعد از فوت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حقوق مستمری بگیران بعد از فوت پاسخ دهند.

 

 

سوالات متدوال

حقوق مستمری چیست‌‌ ؟

وقتی فردی بیمه می‌شود در واقع خود را در برابر تمامی‌ حوادث بیمه نموده است و می‌تواند پس از بازنشستگی و… حقوق دریافت کند که توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

چه کسانی می‌توانند از حقوق متوفی مستمری بگیر استفاده کنند‌‌ ؟

همسر او، فرزند و فرزند خوانده‌اش، پدر و مادرش.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره