ارثحقوقی

ارث فرزند به پدر و مادر | میزان ارث والدین – سهم الارث پدر و مادر

همه افراد در طول زندگانی خود کار و تلاش ‌‌‌‌می‌کنند تا بتوانند اموالی را به دست بیاورند تا در طول زندگی رفاه بیشتری داشته باشند. اما‌ نکته‌‌‌‌‌‌ای که حائز اهمیت است این است که اگر فرد فوت کند طبق قانون مال و اموال او به نزدیکانش به ارث خواهد رسید و هر کدام از آن‌‌‌‌‌ها به اندازه مشخصی از اموال او ارث خواهند برد. در ادامه قصد داریم در مورد ارثی که بعد از فوت فرزند به پدر و مادر ‌‌‌‌می‌رسد توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

در صورت فوت فرزند اموال او به پدر و مادرش ارث ‌‌‌‌می‌رسد‌‌‌‌‌‌ ؟

در صورتی که فرز‌ند فوت کند ابتدا متأهل یا مجرد بودن او مورد بررسی قرار ‌‌‌‌می‌گیرد تا بتوان گفت که چه مقدار از اموال او به پدر و مادرش ارث ‌‌‌‌می‌رسد، در صورتی که فرز‌ند دارای همسر و فرز‌ند نباشد پدر و مادرش باز هم اموال او را به ارث خواهند برد.

برای آگاهی کامل درباره ارثیه فرزند فوت شده کلیک کنید.

میزان ارث پدر و مادر از اموال فرزند

همانطور که در بالا گفته شد اگر فرز‌ند دارای همسر و فرزند نباشد پدر و مادرش تمام اموال او را به ارث خواهند برد. در این صورت مادر یک سوم کل اموال فرز‌ند را پس فوت او به ارث خواهد برد و مابقی اموال ‌او نیز به ‌پدرش ‌‌‌‌می‌رسد.

اگر پدر یا ماد‌ر برای تقسیم ارث به توافق نرسند تکلیف چیست‌‌‌‌‌‌ ؟

در این‌مورد ‌‌‌‌می‌بایست هردوی آن‌‌‌‌‌ها به دادگاه رجوع کنند تا قاضی دادگاه با توجه به قوانین حقوقی ارث فرز‌ند را میان آن‌ها تقسیم کند و در این صورت هیچ مشکلی به وجود ‌‌‌‌نمی‌آید.

برای اطلاع از درجات و طبقات ارث کلیک کنید.

سهم ارث پدر و مادر از فرزند در صورت دارا بودن بدهی

در بعضی از موارد دیده ‌‌‌‌می‌شود که فرز‌ند دارای بدهی‌‌‌‌‌هایی است که بعد از فوت طلبکاران برای وصول طلب خود به پدر و مادرش رجوع ‌‌‌‌می‌نمایند. در این‌ مورد ممکن است این سوال پیش آید که‌ باید بدهی را بپردازم یا سهم ارث خود را بردارم؟

در این باره باید بگوییم پدر و مادر موظف هستند تمامی بدهی‌‌‌‌‌های فرز‌ندشان را که از ارث به جامانده پرداخت کنند و در این مورد پدر و مادر تا زمانی که تمام بدهی‌‌‌‌‌ها پرداخت نشده است ‌‌‌‌نمی‌توانند اموال فرز‌ند را به ارث ببرند. اما اگر بدهی‌‌‌‌‌ها پرداخت شود و بازهم ارثی از فرز‌ند به جا مانده باشد طبق قانون پدر و مادر ‌‌‌‌می‌توانند آن را به ارث ببرند.

اگر پدر و مادر قبل از دریافت ارث فرز‌ندشان فوت کنند تکلیف ارث چه ‌‌‌‌می‌شود‌‌‌‌‌‌ ؟

چنانچه پدر یا مادر قبل از اینکه فرصت کنند ارث فرز‌ند خود را دریافت کنند از دنیا بروند سهم ارث آن‌‌‌‌‌ها به وارثینشان تعلق خواهد گرفت.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ا‌رث فرزند به پدر و مادر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ا‌رث فرزند به پدر و مادر پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

اگر فرزند دارای همسر و فرزند نباشد ارث او به چه کسی ‌‌‌‌می‌رسد‌‌‌‌‌‌ ؟

اگر فرز‌ند همسر و فرزند نداشته باشد تمام ارث ‌او‌ به پدر و مادرش ‌‌‌‌می‌رسد.

مادر پس از فوت فرزند چه مقدار از اموال او را به ارث ‌‌‌‌می‌برد‌‌‌‌‌‌ ؟

پس از فوت فرز‌ند مادر یک سوم کل اموال او را به ارث خواهد برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره