حقوقیسایر موضوعات حقوقی

حقوق زن بعد از فوت | مستمری کارمندان زن – استفاده از حقوق زن شاغل – افراد واجد شرایط

حقوق زن بعد از فوت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ معمولا همه کارمندان دارای بیمه هستند و برای آن‌ها سابقه بیمه به وجود ‌‌می‌آید. وقتی کارمندان فوت ‌‌می‌کنند به علت اینکه بیمه هستند بازماندگان آن‌ها ‌‌می‌توانند از حقوقشان استفاده کنند اما این مورد دارای شرایط و قوانین به خصوص خود ‌‌می‌باشد. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را در خصوص دریافت حقوق کارمندان زن بعد از فوت خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

پس از فوت کارمندان زن چه کسانی ‌‌می‌توانند از حقوق آن‌ها استفاده کنند‌‌‌‌ ؟

همانطور که ‌‌می‌دانید پس از ‌‌‌‌‌فو‌ت کارمندان زن بازماندگان آن‌‌‌ها ‌‌می‌توانند از حقوق آن‌ها استفاده کنند. دریافت حقوق کارمندان زن بعد از ‌‌‌‌‌فو‌ت فقط برای افراد زیر ممکن ‌‌می‌باشد:

فرزندان و شوهر او

چنانچه زن دارای همسر و فرزند باشد و عقد او و شوهرش دائمی بوده باشد طبق قانون بعد از مرگش همسر و فرزندانش ‌‌می‌توانند از حقوق او استفاده کنند.

پدر و مادر او

در صورتی که زن کارمند دارای همسر و فرزند نباشد و ‌‌‌‌‌فو‌ت‌ کند‌ پدر و مادر او ‌‌می‌توانند حقوقش را دریافت کنند.

برای آشنایی بیشتر با نحوه تقسیم ارث مادر بین فرزندان کلیک کنید.

قوانین مهم دریافت حقوق کارمندان زن بعد از ‌‌‌‌‌فوت

برای دریافت حقوق کارمندان زن بعد از ‌‌‌‌‌فو‌ت ‌‌می‌بایست به برخی قوانین این امر توجه نمود. در ادامه قوانین و شرایط دریافت حقوق کارمندان زن بعد از ‌‌‌‌‌فو‌ت آن‌‌‌ها شرح داده شده است:

شوهر برای دریافت حقوق زن کارمند خود بعد از ‌‌‌‌‌فو‌تش ‌‌می‌بایست حتما بالای شصت سال سن ‌داشته باشد و برای انجام کار ناتوان باشد.

پسر ‌‌می‌تواند بعد از ‌‌‌‌‌فو‌ت مادر کارمندش تا زمانی که تحصیل ‌‌می‌کند از حقوق او استفاده نماید و دختر نیز تا زمان ازدواج مجاز است که از حقوق مادرش استفاده کند.

پدر و مادر خانم کارمند ‌‌‌‌‌فو‌ت شده نیز ‌‌می‌بایست قبل از ‌‌‌‌‌فو‌ت او تحت تکفلش بوده باشند تا بتوانند در صورت ‌‌‌‌‌فو‌ت او نیز از حقوقش استفاده کنند.

اگر زن کارمند دارای همسر، فرزند، پدر و مادر نباشد حقوق او پس از ‌‌‌‌‌فو‌ت به خواهر و برادرش تعلق ‌‌نمی‌گیرد.

چگونه ‌‌می‌توان حقوق کارمندان زن را بعد از فوتشان دریافت کرد‌‌‌‌ ؟

بازماندگان زنان کارمند ‌‌‌‌‌فو‌ت شده ‌‌می‌بایست ابتدا به اداره بیمه مراجعه نمایند و درخواست کنند که حقوق فرد متوفی از این پس به حساب آن‌ها واریز گردد. اداره بیمه نیز پس از انجام بررسی‌های لازم، اگر درخواست فرد متقاضی را صحیح بداند حقوق کارمند زن ‌‌‌‌‌فو‌ت شده را به حساب او به صورت ماهانه واریز ‌‌می‌کند.

نکته مهم: اگر زن کارمند ‌‌‌‌‌فو‌ت شده دارای بدهی باشد بازماندگان ‌‌می‌بایست این بدهی‌‌‌ها را از حقوق او پرداخت کنند و تا زمانی که بدهی‌‌‌ها به صورت کامل پرداخت نشده باشند بازماندگان نباید از حقوق آن زن استفاده کنند. 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حقوق زن بعد از فوت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حقوق زن بعد از فوت پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

آیا ‌‌می‌توان حقوق کارمندان زن را بعد از فوت آن‌ها دریافت کرد‌‌‌‌ ؟

بله در صورت وجود برخی شرایط ‌‌می‌توان حقوق زنان کارمند را بعد از ‌‌‌‌‌فو‌تشان دریافت نمود.

پسران تا چه زمانی ‌‌می‌توانند از حقوق مادر کارمند متوفی خود استفاده کنند‌‌‌‌ ؟

پسران تا زمان تحصیل ‌‌می‌توانند از این حقوق استفاده کنند.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام درصورتی که فرزندان دختر تحت تکفل پدر باشند می‌توانند حقوق مادر بازنشسته را پس از فوت او دریافت کنند

  2. سلام من خانمی ۵۳ ساله هستم که ازدواج نکردم و پدر و مادرم فوت شدند بیمه ام رو تا ۲۰ سال رو خودم پرداخت کردم ایا بعد از خودم خواهر یا برادرم یا فرزندانشان می توانن استفاده بکنن یا خیر

    1. سلام با توجه به شرایطی احتمال این کار وجود دارد. با شماره های درج شده برای راهنمایی تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره