سایر عقودعقود و قرارداد ها

تعلیق قرارداد کار | موارد تعلیق – دلایل – آثار – وضعیت کارگر در زمان تعلیق

تعلیق قرارداد کار با چه روندی انجام می‌شود؟ از گذشته تا کنون افرادی که دارای شرکت‌ یا کارگاه ‌می‌باشند از کارگران کمک می‌گیرند تا بتوانند تولیدات خود را سریع‌تر انجام دهند. از آن جایی که قانون برای کارفرمایان و کارگران احترام بسیار زیادی قائل است قوانینی را برای آن‌ها وضع نموده است تا حقوق هر دو حفظ شود. یکی از این قوانین تعلیق قرارداد کار ‌می‌باشد که در ادامه در خصوص این مورد توضیحات بیشتری را ارائه نموده‌‌‌ایم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

قرارداد کار و تعلیق آن

همان طور که ‌همه ما ‌می‌دانیم رابطه ‌‌‌کا‌رفرما و ‌‌‌کا‌رگر این گونه است که ‌‌‌کا‌رگر در عوض انجام ‌‌‌کا‌ر برای ‌‌‌کا‌رفرما از او حقوق مشخصی را دریافت ‌می‌کند. اما برای اینکه ‌‌‌کا‌رفرما‌‌ و ‌‌‌کا‌رگر نسبت به تعهدات خود پایبند باشند ‌می‌بایست قراردادی را با موضوع قرارداد ‌‌‌کا‌ر امضا کنند تا بتوانند بهتر به یکدیگر اعتماد کنند و حقوقشان حفظ شود.

این قرارداد در صورت وجود برخی شرایط به حالت تعلیق در ‌می‌آید، تعلیق این قرارداد به این‌ معنی است که ‌‌‌کا‌رگر تا یک مدت زمان خاص برای ‌‌‌کا‌رفرما ‌‌‌کا‌ر ‌‌‌نمی‌کند و پس از گذشت آن مدت زمان ‌می‌تواند دوباره به سر ‌‌‌کا‌ر برگردد.

موارد تعلیق قرارداد کار

همان طور که در بالا گفته شد برخی موارد باعث به تعلیق در آمدن قرارداد ‌‌‌کا‌ر ‌می‌شوند که این موارد را در زیر شرح داده‌‌‌ایم:

  • چنانچه یک حادثه طبیعی مانند سیل، زلزله و… پیش بیاید و ‌‌‌کا‌رگران نتوانند در ‌‌‌کا‌رگاه یا شرکت ‌‌‌کا‌ر کنند قرارداد‌‌‌ کا‌ر به حالت تعلیق در ‌می‌آید و هرگاه که ‌‌‌کا‌رگاه به حالت اول بازگشت ‌‌‌کا‌رگران ‌می‌توانند به سر ‌‌‌کا‌ر بازگردند.
  • اگر کارگر در حین ‌‌‌کا‌ر دچار بیماری شود قرارداد به حالت تعلیق در ‌می‌آید و فرد ‌می‌تواند پس از بهبود بیماری‌اش دوباره به سر کار بازگردد.
  • در قرارداد ‌‌‌کا‌ر زنان در صورتی که زن باردار باشد قرارداد ‌‌‌کا‌ر به حالت تعلیق در می‌آید و زن ‌می‌بایست برای بازگشت به سر‌‌‌ کا‌ر خود تا زمان وضع حملش صبر کند.
  • هرگاه افراد ‌‌‌کا‌رگر بخواهند تحصیل کنند و به دانش خود بیفزایند قرارداد ‌‌‌کا‌ر به حالت تعلیق در آمده و پس از اتمام تحصیل فرد ‌می‌تواند دوباره به ‌‌‌کا‌ر خود بازگردد.
  • اگر مردان بخواهند که برای انجام خدمت وظیفه ‌‌‌کا‌ر خود را ترک کنند باز هم قرارداد ‌‌‌کا‌ر به حالت تعلیق در ‌می‌آید و پس از پایان مدت زمان خدمت وظیفه فرد ‌می‌تواند دوباره برای ‌‌‌کا‌رفرما ‌‌‌کا‌ر کند.

برای آشنایی با راه های انحلال  قرارداد کلیک کنید.

اگر فردی بدون هیچگونه دلیل موجه کار خود را ترک کند قرارداد کار به حالت تعلیق در ‌می‌آید ؟

در صورتی که فردی بدون هیچگونه دلیل موجه و قانونی ‌‌‌کا‌ر خود را ترک کند قرارداد ‌‌‌کا‌ر او به حالت تعلیق در ‌‌‌نمی‌آید و ‌‌‌کا‌رفرما ‌می‌تواند‌ قرارداد را فسخ کند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تعلیق قرارداد کار، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون تعلیق قرارداد کار پاسخ دهند.

 

 

سوالات متدوال

در صورت بارداری قرارداد ‌‌‌کا‌ر تا چه زمانی به حالت تعلیق در ‌می‌آید ؟

در صورت بارداری زنان قرارداد ‌‌‌کا‌ر تا زمان وضع حمل به حالت تعلیق در ‌می‌آید.

اگر کارگران دچار بیماری شوند تکلیف قرارداد ‌‌‌کا‌ر چیست ؟

در این‌صورت قرارداد ‌‌‌کا‌ر تا زمان بهبود فرد به حالت تعلیق در ‌می‌آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره