ضرب و جرحکیفری

سیستم نوبت دهی سازمان پزشکی قانونی | مراحل – راهنمای استفاده

امروزه بسیاری از ادارات و موسسات دولتی و خصوصی به منظور تسهیل و سرعت بخشیدن در انجام امور بسیاری از فعالیت‌های خود را از راه دور و به شکل الکترونیک انجام می‌دهند. از جمله این نهاد‌ها که هم سو با با پیشرفت فناوری شده‌اند سازمان پزشکی قانونی کشور می‌باشد. در این سازمان سعی شده است تا حد امکان فعالیت‌هایی مانند نوبت دهی از راه دور انجام گیرد. در این مطلب به بررسی سیستم نوبت دهی سازمان پزشکی قانونی می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سیستم نوبت دهی پزشکی قانونی

عمده فعالیت‌هایی که در سازمان پزشکی قانونی انجام می‌گیرد باید به صورت حضوری باشد زیرا در سازمان افراد مورد معاینه جسمی و ذهنی قرار می‌گیرند. این بررسی و معاینه هم نیاز به حضور فیزیکی هر فرد دارد. اما این که مراجعه کننده نوبت بگیرد نیاز به حضور فیزیکی ندارد. از همین رو در سال 89 به منظور تکریم ارباب رجوع و اجرای طرح دولت الکترونیک سامانه نوبت دهی پزشکی قانونی در مشهد راه اندازی شد.

اشخاص می‌توانند قبل از مراجعه حضوری به پزشکی قانونی از طریق این سامانه نوبت خود را دریافت کنند. این کار باعث می‌شود تا از مراجعه اضافی و ازدحام افراد جلوگیری شود و هرکس فقط در تاریخ و ساعتی که از قبل تعیین شده مراجعه کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیه اعضای بدن کلیک کنید.

دسترسی به سیستم نوبت د‌هی پزشکی قا‌نونی

برای اینکه بتوانید از خدمات نوبت دهی در راه دور استفاده نمایید باید به سایت razavi-imo.ir مراجعه کنید.

این سیستم نوبت دهی در بخش پاسخ استعلامات و نوبت دهی پزشک متخصص ( ارتوپدی ) به صورت جداگانه نوبت می‌دهد. همچنین در حال حاضر فقط برای شهر مشهد امکان دارد و برای افراد ساکن در سایر شهر‌ها از جمله تهران قابل دسترسی نیست.

مراحل استفاده از سیستم نوبت دهی سازمان پزشکی قانونی

  1. ابتدا در یکی از مرورگر‌‌های اینترنتی مانند chrome سایت razavi-lmo.ir را جستجو نمایید. عکس
  2. بعد از ورود به این سامانه در صفحه اصلی اعتبار سنجی انجام می‌گیرد. باید شماره همراه، کد ملی خود و عبارت امنیتی را وارد کنید. عکس
  3. سپس بر روی تلفن همراه شما یک کد ارسال می‌گردد. کد را وارد می‌کنید و گزینه بررسی کد را انتخاب نمایید. عکس همچنین در این بخش می‌توانید شماره موبایل خود را تغییر دهید و ویرایش کنید. عکس
  4. سپس برای شما فرم ثبت نام نمایش داده می‌شود. در این فرم باید اطلاعات فردی خود از جمله نام، نام خانوادگی، نام پدر، تابعیت و… را وارد کنید. قسمت‌‌هایی که ستاره قرمز دارند پر کردن آن‌ها الزامی‌ می‌باشد. ولی مابقی اختیاری است. سپس گزینه ادامه را انتخاب نمایید. عکس
  5. در صورتی که ثبت نام شما به درستی انجام گرفته باشد یک پیامک برای شما ارسال می‌شود. در بالای صفحه نوشته می‌شود که ثبت نام شما انجام شده است. عکس

در داخل این پیامک روز مراجعه و کد پیگیری قرار گرفته است. داشتن این کد در هنگام مراجعه به پزشکی قانونی الزامی است.

راهنمای استفاده از سیستم نوبت دهی سازمان پزشکی قانونی

در فرم ثبت نام شما در انتها دو بخش وجود دارد که در کنار آن‌ها ستاره قرمز قرار دارد. تکمیل این دو بخش ضروری است. عکس از جمله :

مرجع درخواست کننده: در این قسمت شما باید تعیین کنید که شما برای کدام مرجع نیاز به گزارش پزشکی قانونی دارید به طور مثال شما این این گزارش را می‌خواهید برای شعبه 5 دادیاری ببرید. باید در این بخش ریاست محترم شعبه 5 دادیاری را انتخاب نمایید. . عکس

از قبل به صورت پیش فرض تمام مراجع قانونی نوشته شده است و شما فقط باید مرجع مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

تعرفه: در این بخش بر اساس خدمتی که نیاز دارید برای شما مبلغی که باید پرداخت کنید نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید قبل از مراجعه ببینید که باید چه مبلغی را پرداخت نمایید. به طور مثال شما می‌خواهید برای تعیین رشد جسمانی و عقلانی به پزشکی قانونی مراجعه کنید. بعد از انتخاب این خدمت می‌بینید که باید مبلغ 1550000 ریال معادل صدو پنجاه و پنج تومان پرداخت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهلت پرداخت دیه کلیک کنید.

سوالات متداول

چطور به شکل اینترنتی از پزشکی قانونی نوبت بگیریم ؟

برای استفاده از خدمت نوبت دهی اینترنتی پزشکی قانونی باید به سایت razavi-lmo.ir مراجعه نمایید که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

چگونه ازسیستم نوبت دهی پزشکی قانونی استفاده کنیم ؟

باید وارد سایت شوید و ثبت نام کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات فردی به شما نوبت داده می‌شود که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد سیستم نوبت دهی سازمان پزشکی قانونی می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم نوبت دهی سازمان پزشکی قانونی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سیستم نوبت دهی سازمان پزشکی قانونی پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. باسلام خسته نباشید
    اینجانب ۱۴آذرماه 1401 با همسایه سر پارک ماشین مشاجره کردیم که ایشون شروع کردن به فحاشی وتوهین به خودم و مادرم با لوله جاروبرقی ضربه ای به سر بنده وارد شد که به اندازه یک سیب ورم کرده خواستم کمک بگیرم دیه این نوع کبودی و ورم چقدر هست؟؟؟

    1. سلام دیه بستگی به زمان و شدت جراحت دارد که تعیین آن بعد از اعلام نظر پزشکی قانونی مشخص می شود. در این باره می تونید با وکلای وکیل دات کام مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره