سایر عقودعقود و قرارداد ها

خرید بدون سند | نکات الزامی هنگام معامله خانه بدون سند

خرید خانه بدون سند امکان پذیر است ؟ معمولا اکثر املاک دارای یک‌ سند رسمی ‌می‌باشند که ‌این ‌سند ثابت ‌می‌کند ملک متعلق به آن‌‌هاست و درون سند مشخصات ملک نیز قید ‌می‌شود. وجود سند باعث ‌می‌شود اعتبار ملک ‌بالاتر برود. در ادامه قصد داریم در مورد خرید بدون سند توضیحاتی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

خرید خانه بدون سند درست است ؟

در برخی موارد‌ دیده شده است که خانه‌‌های فاقد سند به علت اینکه سند ندارند بسیار ارزان‌‌‌تر از خانه‌‌های دارای سند هستند که همین باعث وسوسه شدن خریدار و‌‌‌ ترغیب او به خرید این نوع خانه‌‌ها ‌می‌شود.

اما ‌سوالی که ممکن ‌است در ذهن اکثر افراد به وجود بیاید این است که خانه بدون ‌سند بخرم‌ یا نه؟ که در پاسخ به این ‌پرسش باید بگوییم خرید خانه بدون سند منع و اشکال قانونی ندارد. شما مجاز هستید که خانه قولنامه‌‌‌‌‌ای و بدون سند نیز خریداری کنید. اما در برخی موارد ممکن است که خرید چنین خانه‌‌هایی باعث فریب خوردن شما و ضرر و زیان شود. برای مثال ممکن است فردی که خانه‌اش سند ندارد به صورت همزمان خانه را با چند نفر قولنامه کند که در این‌ صورت آن چند نفر فریب خورده‌‌‌‌اند.

برای آشنایی با نحوه نوشتن قولنامه بدون سند کلیک کنید.

چگونه در خرید خانه بدون سند امکان فریب و سوء استفاده را از بین ببریم ؟

برای اینکه در خر‌ید خانه قولنامه و بدون سند فریب نخورید قبل از خر‌ید به شهرداری مراجعه کرده و استعلام خانه را بگیرید. این استعلام به شما کمک ‌می‌کند تا بدانید آیا خانه قبلا به شخص دیگری فروخته شده است یا نه و تمام بدهی‌‌های مربوط به خانه نیز به شما اطلاع داده ‌می‌شود.

توصیه ‌می‌شود که افراد بیشتر سعی کنند خانه‌‌های دارای سند را خریداری کنند اما در بعضی از موارد که فرد ‌می‌بایست یک خانه قولنامه‌‌‌‌‌ای را خریداری کند باید حتما از شهرداری استعلام بگیرد و اطمینان پیدا کند که با خرید چنین خانه‌‌‌‌‌ای فریب ‌نمی‌خورد و از او کلاهبرداری ‌نمی‌شود.

سند دار کردن خانه بدون سند

اگر به هر دلیلی خانه‌‌‌‌‌ای بدون سند را خریداری نمودید ‌می‌توانید هرگاه که بخواهید آن را سنددار کنید. برای سنددار کردن‌خانه‌‌های قولنامه‌‌‌‌‌ای ‌می‌بایست به هیئت حل اختلاف شهرتان مراجعه نموده و خواهان صدور سند برای خانه خود شوید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید بدون سند، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون خرید خانه بدون سند پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

خرید بدون سند امکانپذیر است ؟

بله این کار هیچ منع و اشکال قانونی در پی نخواهد داشت اما باید بسیار در این موارد احتیاط کرد.

برای استعلام خانه‌‌های بدون سند به چه مرکزی باید مراجعه نمود ؟

برای استعلام خانه‌‌های بدون سند ‌می‌بایست به شهرداری مراجعه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره