سایر موضوعات کیفریکیفری

جرم تهدید | شرایط احراز و پیامدهای جرم تهدید چیست

همانطور‌‌‌ که می‌دانید جرائم انواع و اقسام‌ مختلفی دارند. اما برخی از جرم‌ها به صورت زبانی انجام می‌شوند و فرد با وجود اینکه‌ هنوز هیچ عملی را انجام نداده است‌‌‌ و فقط آن را به زبان آورده است مرتکب جرم می‌شود. تهدید نیز یکی از همین جرائم‌ می‌باشد که برای‌‌‌ آن‌ مجازات معین شده‌‌ای توسط قانونگذاران وضع گردیده است. در ادامه قصد داریم در خصوص اینکه جرم تهدید چیست توضیحات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

جرم تهدید چیست و چه تعریفی دارد ؟

تهدید کردن افراد از هر طریقی جرم محسوب می‌شود. گاهی دیده می‌شود که افراد به دیگران می‌گویند که نسبت به آن‌ها کار بدی را انجام می‌دهند و قصد دارند که با این کار دیگران را بترسانند. این عمل تهدید نامیده می‌شود و در قانون کشور ما جرم به حساب می‌آید. تهدید می‌تواند شامل به قتل رساندن، بردن آبرو، آسیب‌های جسمی و… باشد و در هر صورت فردی که دیگران را تهدید کند مجرم به شمار می‌رود و طبق قانون مجازات خواهد شد. چنانچه فرد تهدید شده به دادگاه رجوع کند و اثبات‌‌‌ کند که شخصی او را تهدید کرده است تا به وحشت بیفتد و بترسد دادگاه فرد تهدید کننده را به مجازات جرم تهدید محکوم می‌کند.

مجازات جرم تهدید چیست ؟

مجازات تهدید در قانون ‌ما توسط قانونگذاران تعیین گردیده است. در صورتی که فردی دیگری را به قتل، آسیب جسمی، افشای سر و راز و مسائلی از این قبیل تهدید نموده باشد به مجازات زیر محکوم ‌خواهد گردید:

  • فرد تهدید کننده به تحمل ۷۴ ضربه شلاق یا حبس از دو ماه الی دو سال محکوم می‌گردد. در این صورت می‌توان نتیجه گرفت که یکی از این دو مجازات در خصوص فرد اعمال خواهد شد و اینکه مجازات مجرم زندان باشد یا تحمل شلاق با توجه‌ به شرایط او و نظر قاضی معین می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مجازات های تهدیدکننده کلیک کنید.

تهدید توام به اجبار فرد برای گرفتن سند و امضا

تا به اینجا خواندیم که تهدید جرمی بزرگ است و شامل مجازات می‌شود. اما در برخی موارد دیده می‌شود که فرد دیگری را تهدید می‌کند و علاوه بر تهدید کردن از او می‌خواهد سندی را به او بدهد و یا چیزی را امضا کند و… که در این صورت مجازات فرد سنگین‌‌‌‌تر می‌شود. در این مورد فرد تهدید کننده که قصد داشته با تهدید دیگری را وادار به امضا سند و… کند به حبس از سه ماه الی دو سال و یا تحمل شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم می‌شود.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص جرم تهدید، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون جرم تهدید پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

چرا تهدید جرم تلقی می‌شود ؟

زیرا این جرم باعث وحشت و آزار فرد می‌شود و همین دلیل باعث شده است که قانون آن ‌را منع نماید.

مجازات شلاق برای جرم تهدید چقدر است ؟

مجازات شلاق برای جرم تهدید تا ۷۴ ضربه خواهد بود.

اگر به فردی بگوییم که او را زخمی‌ می‌کنیم چه جرمی صورت گرفته است ؟

در این صورت جرم تهدید صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره