روابط نامشروعکیفری

مساحقه چیست

برقراری رابطه جنسی میان افراد نه ‌تنها برای بدن آن‌ها بسیار مفید است بلکه باعث تداوم نسل آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها نیز ‌‌‌‌‌‌‌می‌شود و فواید زیادی‌‌‌‌‌‌‌ دارد. اما رابطه جنسی نیز ‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست در چارچوب خاص خود صورت‌ گیرد و در برخی مواقع رابطه جنسی به شکلی انجام ‌‌‌‌‌‌‌می‌شود که با عرف جامعه همخوانی ندارد و صحیح نیست. برای مثال لواط مردان نوعی رابطه جنسی خلاف عرف ‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد که از نظر دینی عملی حرام است. در ادامه قصد داریم در مورد مساحقه که به معنای برقراری رابطه جنسی میان زنان ‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد توضیحات کامل‌تری را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

مساحقه چیست ؟

همانطور که در بالا گفته شد مساحقه‌‌‌‌‌‌‌ به برقراری رابطه جنسی میان زنان گفته‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌می‌شود. هرگاه دو زن اندام جنسی خود را بر روی یکدیگر قرار دهند و بخواهند که از این راه به لذت جنسی برسند ‌‌‌‌‌‌‌می‌توان گفت که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه صورت گرفته است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه در قانون کشور ما جرم تلقی شده است و در دین اسلام نیز عملی قبیح ‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد‌. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه گناه بزرگی است و دین اسلام نیز آن را منع کرده است و از این رو در قوانین حقوقی کشور ما نیز برای آن مجازاتی تعیین گردیده است.

مجازات جرم مساحقه

همانطور که در بالا گفته شد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه جرم بزرگی است و مجازات سنگینی را نیز در پی خواهد داشت. مجازات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه با توجه ‌به شرایط افراد و تعداد دفعات انجام ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه تعیین ‌‌‌‌‌‌‌می‌شود. مجازات اصلی این جرم صد ضربه شلاق برای فاعلان آن می‌باشد.

اما‌ اگر بخواهیم به طور کلی مجازات این ‌جرم‌ را شرح دهیم باید بگوییم چنانچه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه به تعداد سه بار صورت بگیرد و ‌هر دو زن بار چهارم هم این‌ کار را تکرار کنند در صورتی ‌که‌ این‌ موضوع نزد دادگاه اثبات ‌شود آن‌ها به اعدام محکوم ‌‌‌‌‌‌‌می‌شوند. نکته‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که باید به آن اشاره شود این است که هیچ تخفیفی برای مجازات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه وجود ندارد و در هیچ‌ صورتی ‌‌‌‌‌‌‌نمی‌توان مجازات را تغییر داد.

نحوه اثبات مساحقه در دادگاه چگونه است ؟

برای اینکه ‌فرد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه کننده مجازات شود ‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست حتما‌‌‌‌‌‌‌ در دادگاه اثبات شود که ‌او این عمل را انجام داده است. برای اثبات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه در دادگاه دو را اقرار‌‌‌‌‌‌‌ و شهادت وجود دارند که به شرح زیر ‌‌‌‌‌‌‌می‌باشند:

  • اقرار

برای اثبات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه فرد مرتکب باید در حضور قاضی چهار بار اعلام کند که این عمل را انجام داده است و در این صورت جرم او اثبات خواهد شد. اما اگر فرد کمتر از چهار بار در دادگاه به انجام این‌ عمل اقرار کند قاضی او را به تحمل ۷۴َ ضربه شلاق محکوم‌ خواهد کرد.

  • شهادت

شهادت نیز یکی از راه‌‌‌‌‌‌‌‌های اثبات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه ‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد. ‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست چهار شاهد مرد که ‌تمام‌ شرایط شهادت دادن‌ را دارند‌‌‌‌‌‌‌ و این عمل را به صورت حضوری دیده‌اند در دادگاه شهادت دهند تا جرم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه اثبات شود. اگر سه شاهد مرد و دو شاهد زن شهادت دهند نیز برای اثبات کافی خواهد بود.

شرایط شهادت برای اثبات جرم مساحقه

شاهدین ‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست در یک مدت زمان شهادت دهند و در غیر این صورت نه‌ تنها جرم اثبات ‌‌‌‌‌‌‌نمی‌شود بلکه قاضی شاهد را به تحمل ۸۰ ضربه شلاق محکوم ‌‌‌‌‌‌‌می‌کند. علاوه بر این اگر شاهدین در مورد خصوصیات مورد شهادت دچار اختلاف شوند جرم‌ اثبات ‌‌‌‌‌‌‌نمی‌شود و در این مورد نیز قاضی شاهدین را به تحمل هشتاد ضربه شلاق محکوم ‌‌‌‌‌‌‌می‌نماید زیرا ممکن است شهادت آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها دروغ بوده باشد. شرط مهم دیگر نیز این است که شاهدین از وقوع جرم مطمئن باشند و آن را با چشم خود دیده باشند، در غیر این‌ صورت جرم ثابت نخواهد شد.

سوالات متداول

‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه به چه جر‌‌‌‌‌‌‌می ‌گفته ‌‌‌‌‌‌‌می‌شود ؟

هرگاه دو زن با بر هم‌قرار دادن آلت تناسلی خود قصد لذت بردن جنسی را داشته باشند ‌‌‌‌‌‌‌می‌توان گفت که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه صورت گرفته است که توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

اگر شاهدین برای اثبات جرم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه به صورت همزمان شهادت ندهند تکلیف چیست ؟

اگر شاهدین برای اثبات جرم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مسا‌حقه به صورت همزمان شهادت ندهند نه تنها جرم ‌اثبات ‌‌‌‌‌‌‌نمی‌شود بلکه شاهدین مجازات نیز خواهند شد که توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مساحقه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مساحقه پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره