حقوقیسایر موضوعات حقوقی

عمل حقوقی و واقعه حقوقی

گاهی ممکن است برای انجام امور خود دست به کاری بزنیم که باعث شود یک واقعه حقوقی اتفاق بیفتد و یا اینکه یک عمل حقوقی انجام دهیم. این دو مورد بسیار با هم تقاوت دارند. در ادامه قصد داریم در مورد عمل حقوقی و واقعه حقو‌قی توضیحاتی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

عمل حقوقی به چه اعمالی گفته ‌‌‌می‌شود‌‌‌ ؟

اعمال حقو‌قی به عملی گفته می‌شود که طی انجام آن‌ها شخص با دارا بودن اراده دست به انجام کاری ‌‌‌می‌زند که با این شرایط یک عمل حقو‌قی انجام گرفته شده است. برای انجام اعمال حقو‌قی افراد ‌‌‌می‌توانند با استفاده از اراده خود و یا به همراه اراده چند نفر دیگر کاری کنند که قانون آن را به عنوان اعمال حقو‌قی به حساب بیاورد. اعمال حقو‌قی به طور کلی شامل موارد زیر ‌‌‌می‌شوند:

عمل حقوقی با یک اراده

در اعمال حقو‌قی تک اراده‌ای در واقع یک فرد مرتکب عمل حقو‌قی ‌‌‌می‌شود. ‌برای مثال حق طلاق با مرد است و او به تنهایی تصمیم به طلاق ‌‌‌می‌گیرد که در اینجا مرد فقط با اراده خود مرتکب یک عمل حقو‌قی شده و طلاق گرفته است.

عمل حقوقی با چندین اراده

در اعمال حقو‌قی که با چند اراده انجام ‌‌‌می‌شوند دو یا چند نفر به صورت مشترک با هم تصمیم ‌‌‌می‌گیرند که مرتکب عملی شوند، برای مثال دو نفر قراردادی با یکدیگر امضا ‌‌‌می‌کنند که در این مورد عمل حقو‌قی با دو یا چند اراده صورت گرفته است.

وقایع حقوقی به چه وقایعی گفته ‌‌‌می‌شود‌‌‌ ؟

وقایع حقو‌قی وقایعی هستند که خارج از اراده افراد اتفاق ‌‌‌می‌افتند و فرد بدون دارا بودن اراده باعث اتفاق افتادن این وقایع ‌‌‌می‌شود. برای مثال مرگ یا تولد اشخاص وقایع حقوقی‌اند که خارج از اراده فرد اتفاق می‌افتند ولی دارای آثار حقوقی نیز می‌گردند.

سوالات متدوال

تفاوت اصلی اعمال حقو‌قی و وقایع حقو‌قی چیست‌‌‌ ؟

با اراده بودن فرد و بی‌اراده بودن او در انجام یک عمل.

اگر فرد خانه‌ای را اجاره کند عمل حقو‌قی انجام داده است‌‌‌ ؟

بله طبق توضیحات مقاله بستن قرارداد جزو اعمال حقو‌قی به حساب ‌‌‌می‌آید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اعمال و وقایع حقوقی، به کانال تلگرام حقو‌قی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقو‌قی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقو‌قی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اعمال و وقایع حقوقی پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره