سایر عقودعقود و قرارداد ها

مناقصه محدود

بعضی از افراد تصور می‌کنند که انجام معامله و بستن برخی قرارداد‌ها فقط مختص افراد عادی می‌باشد و دولت هیچگونه قراردادی را با سایر اشخاص نمی‌بندد که در این خصوص باید گفت دولت نیز برخی قرارداد‌ها را منعقد می‌کند تا بتواند وظایف خود را به انجام برساند. دولت از طریق برگزاری مناقصه یا مزایده اقدام به عقد قرارداد‌هایی می‌کند که به واسطه آن‌ها می‌تواند برخی امور کلان کشور را مدیریت کند. در ادامه قصد داریم در مورد مناقصه محدود توضیحاتی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

مناقصه محدود چیست ؟

مناقصه در واقع به عقد قراردادی گفته می‌شود که طی انجام آن دولت فرد مناقصه گری را انتخاب می‌کند که کم‌ترین قیمت ممکن را به دولت پیشنهاد کند و در قبال دریافت مبلغی کالای‌های مورد نیاز دولت را تامین کند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مناقصه کلیک فرمایید.

اما شاید برایتان سوال شود که مناقصه محدود چیست؟ در این باره باید بگوییم مناقصه محدود به مناقصه‌‌ای گفته می‌شود که افراد مناقصه گر یا همان تامین کننده‌های کالا به صورت محدود انتخاب می‌شوند. برای مثال در این نوع مناقصه همه مناقصه گران نمی‌توانند اعلام آمادگی کنند و فقط دولت برخی از افراد که واجد شرایط خاصی باشند را انتخاب می‌کند.

برگزاری مناقصه محدود

برای برگزاری مناقصه محد‌ود سازمان دولتی مربوطه ابتدا چندین مناقصه گر را که صلاحیت و توانایی مالی تامین کالا‌ها یا انجام خدمت را داشته باشند انتخاب می‌کند. سپس این مناقصه گران باید فرمی را پر کنند و مشخصات خود را در فرم ذکر کنند و همچنین اعلام کنند که توانایی تهیه چه مقدار از کالا‌ها را با چه قیمتی دارند.

در مرحله بعد مامورین سازمان دولتی بهترین و تواناترین مناقصه گران را انتخاب می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد که خدمت مربوطه را انجام دهند.

سوالات متداول

چند نوع مناقصه وجود دارد ؟

مناقصه محد‌ود و منا‌قصه عمومی دو نوع کلی مناقصه می‌باشند.

چرا سازمان‌های دولتی مناقصه برگزار می‌کنند ؟

علت برگزاری مناقصه توسط سازمان‌های دولتی تامین برخی کالا‌ها و یا عقد برخی قراردادها برای انجام بهینه امور می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص منا‌قصه محدود، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون منا‌قصه محدود پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره