حقوقیسایر موضوعات حقوقی

کارگاه در قانون کار

قانون کار قانونی است که در سال‌های گذشته برای حمایت از کارگران و کارفرمایان وضع گردیده است. در قانون کار تمامی وظایف کارگران و کارفرمایان شرح داده شده است و قانون آن‌ها را موظف به انجام وظایف خود نموده است. در قانون کار تعریف به خصوصی نیز در باره کارگاه ذکر گردیده است که در ادامه قصد داریم توضیحات مفصلی را در این باره خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

تعریف کارگاه در قانون کار

همه ما بارها و بارها نام ‌کا‌رگا‌ه را شنیده‌ایم و می‌دانیم که مفهوم ‌کا‌رگا‌ه چیست اما در قانون کار تعریف مختصری در مورد ‌کا‌رگا‌ه ذکر شده است که مفهوم آن را به خوبی شرح می‌دهد. در قانون کار آمده است ‌کا‌رگا‌ه محلی است که کارگران به درخواست کارفرمای خود در آنجا حاضر می‌شوند و اقدام به انجام کار می‌کنند. در واقع ‌کا‌رگا‌ه از نظر قانون کار محلی است ‌که برای انجام کار به آنجا وارد می‌شوند و در قانون کار کمترین تعداد‌ نیرو برای یک‌‌ کا‌رگا‌ه ده نفر در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که کارگاه‌هایی که کمتر از ده نفر نیرو دارند از شمول قانون کار خارجند.

مصادیق کارگاه در قانون کار

تعریف ‌کا‌رگا‌ه در قانون بسیار گسترده می‌باشد، در واقع ‌کا‌رگا‌ه تمام موسسات صنعتی، کشاورزی، مهندسی، ساختمانی و… را شامل می‌شود. طبق قانون کار تمامی قسمت‌های محل کار که توسط کارگران مورد استفاده قرار می‌گیرند جزو ‌کا‌رگا‌ه به حساب می‌آیند. برای مثال نمازخانه، آبخوری، خوابگاه، ناهارخوری، حمام و… که در ‌کا‌رگا‌ه واقع هستند نیز جزو ‌کا‌رگا‌ه به حساب می‌آیند.

مدیریت کارگاه در قانون کار

مدیریت ‌کا‌رگا‌ه طبق قانون‌ کار توسط صاحب ‌کا‌رگا‌ه یا معاونش انجام می‌گیرد. آن‌ها می‌تواند ‌کا‌رگا‌ه را بفروشند و یا نوسازی کنند اما مسئله‌ای که در اینجا مطرح است این است که باید در این صورت نیز امنیت شغلی کارگران را تامین نمایند. اگر صاحب ‌کا‌رگا‌ه فوت کند یا ‌کا‌رگا‌ه را بفروشد و یا هرکار دیگری انجام دهد موظف است امنیت کاری کارگران خود را حفظ کند و نگذارد که با هر گونه اتفاقی آن‌ها از کار بیکار شوند.

سوالات متداول

‌کا‌رگا‌ه از نظر قانون ‌کار چه تعریفی دارد‌ ؟

‌کا‌رگا‌ه از نظر قانون کار به محلی گفته می‌شود که کارگران بنا به درخواست کارفرمای خود در آن جا حضور می‌یابند و کار می‌کنند.

اگر صاحب ‌کا‌رگا‌ه فوت کند کارگران قطعی او شغل خود را از دست می‌دهند‌ ؟

خیر او موظف است که ‌امنیت شغلی کارگران را فراهم کند و در صورت فوت او نیز کارگران شغل خود را از دست نخواهند داد.

نمازخانه داخل ‌کا‌رگا‌ه نیز جزو ‌کا‌رگا‌ه محسوب می‌شود‌ ؟

بله هر محلی که داخل ‌کا‌رگا‌ه باشد و کارگران از آن استفاده کنند جزو ‌کا‌رگا‌ه به حساب می‌آید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کارگاه در قانون کار، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون کارگاه در قانون کار پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره