حقوقیسایر موضوعات حقوقی

شارژ آپارتمان خالی

امروزه با افزایش جمعیت افراد به آپارتمان نشینی روی آورده‌اند. ‌آپارتمان نشینی به این معنی است که چندین خانواده به صورت مشترک در یک ساختمان زندگی می‌کنند. آپارتمان نشینی نیز دارای قوانین مربوط به خود می‌باشد و تمامی ساکنین یک آپارتمان موظف هستند که این قوانین را رعایت کنند. یکی از این قوانین پرداخت شارژ آپارتمان خالی می‌باشد که در ادامه توضیحات مختصری را در این مورد ارائه نموده‌‌ایم، با ما همراه باشید.

 

شارژ ساختمان چیست ؟

اگر بخواهیم‌ به طور ساده بگوییم شارژ ساختمان جمع کلیه هزینه‌های یک ساختمان می‌باشد که ساکنین ساختمان مکلف به پرداخت آن‌‌ خواهند بود. برای مثال تمامی ساکنین می‌بایست هزینه‌های آب، برق، گاز و تلفن خود را پرداخت کنند که این مورد نیز جزو شارژ ساختمان به حساب می‌آید. اما شارژ ساختمان‌‌ تنها به مصارف شخصی ساکنین آن ساختمان منتهی نمی‌شود. هزینه‌های تعمیرات، بازسازی، نظافت و… نیز جزو شارژ ساختمان به حساب می‌آیند و تمامی ساکنین موظف به پرداخت آن‌ها خواهند بود.

شارژ آپارتمان خالی

برخی از افراد تصور می‌کنند که اگر آپارتمانشان‌ خالی از سکنه باشد آن‌ها دیگر موظف به پرداخت شارژ ساختمان نخواهند بود که در این ‌باره باید ‌بگوییم تفاوتی ندارد که کسی در آپارتمان ساکن باشد یا نه‌ و در هر صورت می‌بایست شارژ ساختمان پرداخت شود. برای مثال اگر ساختمان به طور کلی نظافت شود با وجود اینکه واحد مورد نظر خالی از سکنه است می‌بایست بخشی از هزینه نظافت را بپردازد زیرا نظافت به طور کلی و برای همه واحد‌های ساختمان صورت گرفته است. اما ‌نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است این است که اگر آپارتمان خالی از سکنه باشد طبق قانون مالک ملزم به پرداخت هزینه‌های آب، برق، گاز و تلفن نخواهد بود زیرا این هزینه‌ها شخصی هستند و چون ‌آپارتمان خالی بوده فرد هیچ مصرفی نداشته است و نباید هیچ هزینه‌‌ای پرداخت کند.

اگر مالک آپارتمان خالی شارژ ساختمان را پرداخت نکند تکلیف چیست ؟

مالک آپارتمان خالی موظف است که شارژ ساختمان را به مدیر ساختمان پرداخت کند اما‌ اگر از انجام این‌ کار خودداری نماید مدیر ساختمان می‌تواند در مراجع قضایی از او شکایت کند و خواهان پرداخت شارژ ساختمان شود. توجه داشته باشید که اگر مالک ساختمان خالی از پرداخت شارژ ساختمان سر باز زند مدیر ساختمان حق دارد انشعابات آب، برق، گاز و… مربوط به واحد او را قطع نماید. البته ممکن است با قطع انشعابات نیز بازهم مالک شارژ ساختمان را نپردازد که در این مورد می‌توان با صدور حکم از طرف قاضی دادگاه او را وادار به پرداخت شارژ ساختمان نمود.

سوالات متداول

آیا مالک آپارتمان‌های خالی نیز باید شارژ ساختمان را پرداخت کنند ؟

بله خالی‌‌ بودن آپارتمان نمی‌تواند مالک را از پرداخت هزینه شارژ ساختمان معاف کند.

مالک ساختمان خالی باید هزینه آب و برق و… را نیز بپردازد ؟

خیر اگر مصرفی نداشته باشد ملزم به پرداخت هزینه‌های آب، برق و… نخواهد بود که توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شارژ آپارتمان خا‌لی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون شارژ آپارتمان خا‌لی پاسخ دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره