آزمون های حقوقیوکالت

وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت در واقع همان وکیل دارای پروانه است که طبق قانون می‌تواند در دعاوی و پرونده های مربوط به مهاجرت نیز فعالیت داشته باشد. اما برخی از وکلا به صورت تخصصی در زمینه مهاجرت فعالیت می‌نمایند. طبیعی است که این وکلا تجربه بیشتری در رشته مورد نظر خود به دست می‌آورند و در آن خبره می‌گردند. با توجه به این که مهاجرت به مقاصد و روش های مختلف انجام می‌شود، یکی از اولین اقداماتی که برای خروج از کشور باید انجام دهید، انتخاب راه مناسب است. به همین منظور وکلای مهاجرت برای آسان‌تر شدن و کم هزینه تر شدن روند مهاجرت شما خدمات ارائه می‌دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

وکیل مهاجرت کیست ؟

یک وکیل بعد از دریافت پروانه وکالت می‌توانند در تمامی دعاوی حقوقی و کیفری وکالت نماید. اما گاهی برخی از وکلا تنها در حوزه خاصی فعالیت می‌کنند. این اقدام موجب می‌شود تا وکیل در آن حوزه خبره و ماهر شود. علاوه دعاوی خانوادگی، کیفری، مالی و.. یکی از حوزه‌های فعالیتی وکلا، وکالت در حوزه مهاجرت است.

هر کشوری بر اساس قواعد و مقررات مخصوص به خود اقدام به پذیرش اتباع از سایر کشور‌ها می‌نماید. بنابراین افراد برای مهاجرت کردن یا مسافرت به خارج از کشور نیازمند رعایت قوانین کشور مقصد هستند. قوانین داخلی کشور‌ها برای پذیرش خارجی‌های مسافر یا مهاجر در غالب رشته‌ای با عنوان حقوق بین‌الملل خصوصی مطرح می‌گردد.

با این اوصاف کسانی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارند باید حتماً قوانین و مقررات خاص آن کشور را مربوط به مهاجران و اتباع خارجی مطالعه کنند. مثلاً تحقیق کنند که کشور مقصد در چه شرایطی به تبعه دیگر کشور‌ها اقامت یا تابعیت اعطا می‌کند. به عنوان مثال یکی از شرایط اخذ تابعیت کشور ایران 5 سال سکونت در ایران است.

داشتن یک وکیل‌مهاجرت ماهر که با قواعد حقوقی کشور مقصد مهاجر آشنایی داشته باشد امرمهاجرت را بسیار آسان می‌کند. درست است که اشخاص بدون داشتن وکیل‌مهاجرت می‌توانند به نحوی امور مربوط به مهاجرت را انجام بدهند. اما انجام مراحل قانونی جهت مهاجرت کردن و دریافت ویزا و اقامت آن‌گونه که تصور می‌شود کار آسانی نیست و نیازمند آشنایی دقیق و کافی با قوانین کشور مقصد می‌باشد.

وظایف وکیل مهاجرت چیست؟

اگر مهاجر بخواهد امور مربوط به مهاجرت را خود انجام دهد می‌تواند از مشاوره‌های وکیل‌مهاجرت استفاده نماید. در این شرایط وکیل وظیفه راهنمایی مهاجر را دارد و مهاجر باید تمام مراحل اداری و اقدامات را شخصاً انجام دهد. اما مهاجر با وکالت دادن به یک وکیل‌مهاجرت نیازی نیست که برای انجام مراحل به صورت شخصی عمل کند. بلکه وکیل‌مهاجرت وظیفه خواهد داشت تمام اقدامات و پروسه‌های مربوط به مهاجرت و پذیرش را از طرف موکل خود انجام دهد. وکیل‌مهاجرت طبق قرارداد وکالت در قبال موکل خود وظایف زیر را به عهده دارد:

  • وکیل‌مهاجرت باید یک قرارداد شفاف با متقاضی مهاجرت منعقد سازد. که طی این قرارداد تمامی اقداماتی که وکیل می‌خواهد به وکالت از مهاجر انجام دهد ذکر گردد.
  • لازم است که وکیل‌مهاجرت در زمان امضای قرارداد وکالت مهاجرتی مفاد قرارداد را به صورت دقیق به اطلاع مهاجر برساند. متقاضی مهاجرت نیز باید قرارداد را کامل مطالعه نماید. چرا که باید از این که اقدامات و شرایط درج شده در قرارداد مد نظر مهاجر می‌باشد یا خیر یقین حاصل گردد.
  • همچنین وکیل‌مهاجرت باید تمام امور حقوقی، اداری و تشریفاتی برای دریافت پذیرش مهاجرت از کشور مقصد را انجام دهد. به عبارتی در هیچ مرحله‌ای نیاز به انجام کاری به صورت مستقیم توسط موکل نباشد.
  • محدوده وظیفه وکیل‌مهاجرت در چهارچوب قرارداد وکالت منعقد شده است. لذا وکیل مهاجرت اجازه ندارد خارج از چهارچوب قرارداد عمل نماید و نباید از موکل هزینه اضافه‌تری از هزینه‌های لازم برای انجام امور مهاجرت دریافت نماید.
  • تمامی اقدامات انجام شده از جانب وکیل باید به اطلاع موکل رسانده شود و در تمام تصمیم گیری‌ها وکیل باید طبق مصلحت موکل عمل نماید. در صورت تخلف وکیل در این زمینه موکل می‌تواند از وی شکایت نماید.

هزینه وکیل مهاجرت چگونه تعیین می‌شود ؟

بهتر است پیش از این که اقدام به انتخاب وکیل مهاجرت نمایید ابتدا از نتایج پرونده‌های قبلی وی مطلع شوید تا از مهارت و تخصص وکیل اطمینان حاصل کنید. هزینه‌های وکالت معمولاً بر اساس تعرفه حق‌الوکاله وکیل دادگستری تعیین می‌شود.  اما طبیعتاً هزینه‌های وکیل مهاجرت در بین وکلا و کارشناسان مهاجرت و… تفاوت‌هایی دارد. با توجه به تخصص هر یک از آن‌ها هزینه پذیرش وکالت متفاوت خواهد بود. همچنین زمانی که انجام تمامی امور بر عهده وکیل است هزینه‌ بیشتر از زمانی است که متقاضی مهاجرت  انجام تمام امور را به وکیل مهاجرت نمی‌سپارد و یا صرفاً از مشاوره وکیل استفاده می‌نماید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

وکیل مهاجرت کیست؟

یک وکیل بعد از دریافت پروانه وکالت می‌توانند در تمامی دعاوی حقوقی و کیفری وکالت نماید اما گاهی برخی از وکلا تنها در حوزه خاصی فعالیت می‌کنند. یکی از حوزه های فعالیتی وکلا، وکلات در حوزه مهاجرت است.

وظایف وکیل مهاجرتی به طور کلی چیست؟

مهاجرت با وکالت دادن به یک وکیل مهاجرت نیازی نیست ک برای انجام مراحل به صورت شخصی عمل کند. بلکه وکیل مهاجرت وظیفه خواهد داشت تمام اقدامات و پروسه‌های مربوط به مهاجرت و پذیرش را از طرف موکل خود انجام دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره