تجاریسایر موضوعات تجاری

دریافت اینماد

دریافت اینماد برای جلب اعتماد مشتریان در بسیاری از کسب وکارهای مجازی اهمیت دارد. امروزه خرید‌های اینترنتی بسیار پرطرفدار شده است. مردم برای انجام خرید‌ها و کارهایی که مجبورند به صورت مجازی انجام دهند همواره به دنبال سایت‌های معتبر می‌باشند. برای تشخیص این که یک سایت معتبر است یا نه، باید اینماد آن سایت را بررسی کنیم. اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی نشان دهنده تایید یک سایت فروشگاهی از مراجع ذیصلاح است. سایت‌های اینترنتی برای اثبات اعتبار خود اقدام به دریافت اینماد می‌کنند. در ادامه این مقاله به دریافت اینماد توسط سایت‌های اینترنتی می‌پردازیم. برای دریافت جواز فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

دریافت اینماد

سایت‌های اینترنتی برای دریافت‌اینماد باید 3 شرط اساسی و مهم را داشته باشند. متقاضی علامت اینماد باید تمام این شرایط را در وب‌سایت خود اعمال کند تا اینماد به وب‌سایت او تعلق گیرد. اولین شرط فروشگاهی بودن وب‌سایت است. نوع محصولی که در سایت به فروش می‌رسد تأثیری در دریافت‌اینماد ندارد و صرف فروشگاهی بودن سایت کافی است. نکته مهم این است که به سایر وب‌سایت‌ها که فروشگاهی نیستند اینماد تعلق نمی‌گیرد.

شرط دوم برای دریافت اینماد ذکر اطلاعات محصول فروشی در سایت می‌باشد. فروشنده باید اطلاعات محصول خود را با جزئیات در سایت وارد کند. نام محصول، قیمت آن و حتی ویژگی‌های محصول از اطلاعاتی است که باید ذکر گردد. همچنین درج این اطلاعات باعث جلب اعتماد مشتری نیز می‌شود. سومین شرط برای دریافت‌اینماد، صاحب امتیاز دامنه بودن است. دامنه‌ی وب‌سایت باید به نام مالک وب‌سایت باشد. این شرط یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت‌اینماد است.

مراحل دریافت اینماد

متقاضی برای دریافت اینماد در مرحله اول باید در سامانه اینماد ثبت نام کند. در این سامانه باید مشخص شود متقاضی دریافت اینماد شخص حقیقی یا شخص حقوقی است. متقاضی چه شخص حقیقی باشد چه حقوقی می‌تواند علامت اینماد را دریافت کند.

مرحله دوم تکمیل پنل کاربری ایجاد شده در سامانه می‌باشد. پس از ثبت نام در سامانه یک شناسه کاربری و یک رمز عبور به متقاضی اختصاص داده می‌شود. متقاضی با این دو داده می‌تواند وارد پنل کاربری خود شده و از آنجا اقدام به تکمیل اطلاعات خود نماید. در این مرحله باید یک سری مدارک و همچنین یک شماره تلفن معتبر بارگذاری شود. وارد کردن شماره تلفن برای احراز هویت متقاضی بسیار با اهمیت است.

سومین مرحله وارد کردن دامنه‌ی وب‌سایت در سامانه اینماد است. متقاضی باید در قسمتی که نوع کسب‌ و کار خود را وارد می‌کند آدرس دامنه وب‌سایت را با دقت درج نماید. در مرحله آخر متقاضی پس از بررسی مجدد اطلاعات تکمیل شده می‌تواند آن را ارسال نماید. این اطلاعات ارسال شده توسط کارشناسان مربوطه مورد برسی قرار می‌گیرند. در این مرحله متقاضی تنها می‌تواند منتظر اعلام نتیجه باشد. لذا بسیار مهم است که اطلاعات و مدارک بارگذاری شده با دقت تکمیل شده باشند.

اگر کسب و کار شامل کالاهایی است که برای دریافت اینماد نیاز به جواز کسب دارد، برای گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

علت و اهمیت دریافت اینماد

از علل دریافت اینماد توسط مالکان وب‌سایت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • درگاه بانکی: سایت‌های فروشگاهی برای فروش محصولات خود حتما به درگاه بانکی معتبر احتیاج دارند. تنها در صورتی یک سایت قادر به دریافت درگاه بانکی خواهد شد که پیش از آن علامت اینماد را دریافت کرده باشد.
  • اعتبار وب‌سایت: افراد برای خرید اینترنتی نگرانی‌های بسیاری دارند و به راحتی اعتماد نمی‌کنند. دریافت اینماد موجب افزایش اعتبار و جلب اعتماد مشتری می‌شود.
  • افزایش امنیت خرید: بسیاری از مردم به جهت نداشتن امنیت سایت‌های اینترنتی نگران هستند. یعنی می‌ترسند که اطلاعات حساب بانکی آن‌ها با انجام خرید اینترنتی افشا گردد. این امر موجب از دست دادن مبلغ موجود در حساب بانکی‌شان شود. اینماد این مشکل را نیز مرتفع می‌سازد و به مشتری این اطمینان را می‌دهد که وب‌سایت امن است.
  • گارانتی: یکی از مواردی که هموار جزء نگرانی مشتریان است بد بودن کیفیت محصول یا مغایر بودن مرسوله با آن چیزی است که سفارش داده‌اند. وب‌سایتی که دارای اینماد است این شرایط را برای مشتریان به وجود می‌آورد که در صورت ناراضی بودن بتوانند محصول خریداری شده را مرجوع نمایند. طبیعی است برای مرجوع کردن یک محصول باید دلیل منطقی وجود داشته باشد مثل مغایر بودن مرسوله با آن چیزی که در سایت سفارش داده‌اند.
  • همکاری با شرکت‌های معتبر: برای صاحبان یک وب‌سایت فروشگاهی افزایش محصولات و به همراه آن افزایش سود بسیار مهم است. خوب است بدانید که شرکت‌های معتبر تنها در صورتی حاضر به همکاری با وب‌سایت‌های فروشگاهی می‌شوند که آن وب‌سایت‌ها دارای اینماد باشند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

اینماد چیست ؟

اینماد، نماد اعتماد الکترونیکی است که سایت‌های فروشگاهی به آن نیازمند هستند.

دریافت علامت اینماد چه شرایطی لازم دارد ؟

سه شرط لازم برای دریافت اینماد شامل: فروشگاهی بودن وب‌سایت است، ذکر اطلاعات محصول فروشی در سایت و صاحب امتیاز دامنه بودن، می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره