تجاریسایر موضوعات تجاری

اتحادیه مبل تهران

آیا شما با اتحادیه مبل تهران یا همان صنف درودگران و مبل‌سازان تهران آشنا هستید؟ این اتحادیه یکی از اتحادیه‌های فعال و موجود در شهر تهران می‌باشد. اتحادیه‌های اصناف نظیر اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران متشکل از افراد صنفی می‌باشد که در راستای حفظ حقوق شغل و حرفه‌ی مورد نظر خود اهداف مشترکی را دنبال می‌نمایند. برنامه مطلب قصد داریم که به معرفی اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران بپردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران

اتحادیه‌های اصناف مانند اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران از افراد خوشنام در همان صنف تشکیل می‌شود. این اتحادیه به جهت ایجاد یک همکاری مناسب در میان افراد صنفی خود و همچنین حمایت از حقوق ایشان و بهبود خدمات به مصرف‌کننده ایجاد شد. اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران در سال ۱۳۳۵ و به عنوان یکی از اولین صنوف در کشور تشکیل شد.

اداره امور اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران بر عهده اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه‌ها هر چهار سال یک‌بار با برگزاری انتخابات و توسط رای شاغلین در صنف منتخب می‌گردند. گاهی ممکن است برخی از اعضای هیئت‌مدیره بیش از چهار سال عضو هیئت‌مدیره اتحادیه باشند. این اتفاق به آن معناست که فرد مورد نظر برای دوره‌ها‌ی متوالی توسط اعضای اتحادیه برای عضویت در هیئت‌مدیره منتخب شده است. از سال ۱۳۹۸ تا کنون اعضای هیئت‌مدیره عبارت‌اند از:

  • جناب آقای علیرضا عباسی در سمت رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران.
  • آقایان سید اکبر سید آقا و علی‌اصغر دمیرچی به ترتیب در سمت‌های نایب‌رئیس اول و نائب رئیس دوم هیئت‌مدیره اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران.
  • آقای فرزند علی قیطاسی در سمت دبیر اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران.
  • آقای عبدالحسین عباسی خزانه‌دار هیئت‌مدیره اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران.
  • آقایان محمدحسن طوسی و غلامرضا باقری به عنوان اعضای عادی هیئت‌مدیره اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران.
  • آقای شعبان ابراهیمی در سمت بازرس هیئت‌مدیره اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران.

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

صنوف تحت پوشش اتحادیه مبل تهران

اتحادیه مبل تهران مسئول رسیدگی به امور صنوف زیر می‌باشد. برای دریافت جواز و تمدید هر کدام از مشاغل زیر باید به این اتحادیه مراجعه نمایید.

1 – نجاری (با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع)

2 – رویه كوبی مبل (با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع)

3 – فروشندگی مصنوعات چوبی (باستثنای درب و پنجره پیش ساخته)

4– چوب بری

5 – اطاق سازی چوبی كامیون (داخل گاراژ)

6 – قاب سازی، معرق كاری و خاتم كاری

7 – كابینت سازی چوبی آشپزخانه

8 – پرس كاری چوبی

9 – قالب سازی چوبی كفش و غیره

10 – جعبه سازی

11 – منبت كاری

12 – كلاف سازی (ساده ، منبت ، صندلی حصیری و حصیربافی)

13 – رنگ كاری چوبی (باستثنای كارهای ساختمانی)

14 – خراطی

15 – تولید و عرضه مبل (شامل كلاف سازی، منبت كاری، رنگ كاری، رویه كوبی و فروشگاه)

16 – درودگری (نجاری و رنگ كاری)

17 – دفتر كار

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

وظایف و خدمات اتحادیه

وظایف و خدمات اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران و سایر اتحادیه‌های اصناف مطابق با قانون نظام صنفی یکسان می‌باشد. از مهم‌ترین وظایف و خدمات اتحادیه‌های اصناف می‌توان به صدور و تمدید پروانه یزد و نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه اشاره نمود. با وجود تمامی مزایا و اختیارات اتحادیه‌ها مانند اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران در ماده ۳۰ قانون نظام صنفی به طور کامل شرح داده شده است. در ادامه به برخی از این وظایف و اختیارات اتحادیه‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اتحادیه صنف می‌تواند جهت تغییر یا تنظیم قوانین مربوط به صدور جواز کسب اتاق اصناف شهرستان پیشنهاد‌هایی ارائه نماید.
  • اجرای قوانین مصوبات و بخشنامه‌هایی که به اتحادیه ابلاغ می‌شود در میان افراد سنت بر عهده اتحادیه است.
  • صدور پروانه کسب، تمدید پروانه کسب و ابطال پروانه کسب، همچنین جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه کسب و تعطیل نمودن واحدهای صنفی متخلف بر عهده اتحادیه می‌باشد.
  • برگزاری دوره های اموزشی اصناف. برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.
  • تشکیل دادن کمیسیون‌های مربوط به رسیدگی به شکایات و حل اختلافات و همچنین بازرسی از واحدهای صنفی و آموزشی و سایر کمیسیون‌های تصویب شده در هیئت عالی نظارت از دیگر وظایف اتحادیه‌هاست.
  • خدماتی که از طرف وزارتخانه‌ها شهرداری‌ها و سایر سازمان‌ها به افراد صنفی ارائه می‌شود مالیات و عوارضی دارد. که اتحادیه موظف است به نمایندگی از این سازمان‌ها اقدام به دریافت مالیات از افراد صنفی نماید.
  • اتحادیه می‌تواند جهت تعیین نرخ کالاها و خدمات و همچنین تعیین تعداد واحدهای صنفی مورد نیاز به هرسال برای صدور جواز که از به اتاق اصناف شهرستان پیشنهاد‌هایی ارائه نمایند.

منابع مالی اتحادیه مبل تهران

منابع مالی اتحادیه‌های اصناف مانند اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران معمولاً یکسان می‌باشد. این منابع مالی و قانونی در قانون نظام صنفی نیز نام برده شده است.
مهم‌ترین منبع مالی اتحادیه حق عضویت افراد صنفی در اتحادیه می‌باشد. حق عضویت یعنی مبالغی که اعضای اتحادیه جهت تأمین هزینه‌های اتحادیه به صورت سالانه موظف به پرداخت آن هستند. که مبلغ حق عضویت افراد صنفی هر اتحادیه مطابق با پیشنهاد اتحادیه و تائید اتاق اصناف شهرستان و کمیسیون نظارت مشخص می‌شود.
از دیگر منابع مالی و قانونی اتحادیه می‌توان به؛ وجوه دریافتی برای ارائه نمودن خدمات غیرموظف اتحادیه به اعضای صنف، کمک‌های ارائه شده از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی، کارمزد وصول مالیات خط و عوارض به نمایندگی از سازمان‌های دولتی و بخشی از مبلغ دریافتی بابت صدور و تمدید جواز کسب اشاره نمود.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

راه‌های ارتباط با اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان تهران

دفتر اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران در خیابان شهید برادران قائدی (هدایت)، نرسیده به چهارراه دروازه شمیران، پلاک ۴۱ واقع شده است. این اتحادیه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۲ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر فعالیت دارد. شما می‌توانید برای ارتباط با این اتحادیه به شماره ۰۲۱۷۷۵۲۲۷۰۱ و ۰۲۱۷۷۵۲۲۷۰۲ تماس برقرار نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان تهران در چه سالی تاسیس شد ؟
اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران در سال ۱۳۳۵ و به عنوان یکی از اولین صنوف در کشور تشکیل شد.

مهم‌ترین وظایف اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران چیست ؟
مهم‌ترین وظایف و خدمات اتحادیه‌های اصناف می‌توان به صدور و تمدید پروانه یزد و نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه اشاره نمود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام یک دست مبل از تولیدی مبلمان راتینس به ادرس تهرانسر خریداری کردیم که بعد از تحویل مبلمان در منزل متوجه شدیم که مبلمان طبق سفارش فاکتور شده نبوده است. بعد از دو روز هنگام استفاده از مبل سر و صدا ایجاد میشد . با تولیدی تماس گرفتیم که از ما خواستن مبلمان را با هزینه ی خودمان به تولیدی برگردانیم. اما طبق نظر کارشناسی شخص دیگر متوجه شدیم که تولیدی از فوم گرم به جای فوم سرد ذکر شده در فاکتور اسفاده کرده است و مبلمان استحکام و کیفیت لازم را ندارد.لذا خواهشمندم به این موضوع رسیدگی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره