سایر موضوعات کیفریکیفری

دیه پاره شدن پرده گوش

صدمه به دیگران به طوری که فرد دچار آسیب جسمانی شود ‌‌‌‌می‌تواند شامل دیه شود و قانونگذار برای‌‌‌‌ آسیب زدن‌ به هر عضوی از بدن دیگری دیه مشخصی را تعیین نموده است. علت تعیین دیه در قانون کشور ما این است که ‌افراد اصلاح شوند و بدانند که اگر کوچک‌‌‌‌‌‌‌ترین ‌آسیبی به جسم دیگری وارد کنند مجازات سختی برایشان در نظر گرفته ‌‌‌‌می‌شود و هیچ فردی اجازه ندارد به جسم دیگری صدمه بزند. پرده گوش نیز یکی از اجزای بدن است که قانونگذاران آسیب زدن ‌به آن را شامل دیه دانسته‌‌‌‌ و مقدار دیه آن با توجه به میزان آسیب معین ‌‌‌‌می‌شود. در ادامه قصد داریم در خصوص دیه پاره شدن پرده گوش توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید. برای آشنایی با نحوه محاسبه دیه گوش کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه دیه می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

دیه پاره شدن پرده گوش

پرده گوش عضو مهمی به شمار ‌‌‌‌می‌رود و کاربرد زیادی در بدن خواهد داشت. این عضو به شنوایی انسان بسیار کمک ‌‌‌‌می‌کند. پرده گوش بسیار نازک و حساس بوده و به سادگی پاره ‌‌‌‌می‌شود. چنانچه فردی طی حادثه، درگیری یا جنایتی باعث پارگی پرده گوش دیگری شود ‌‌‌‌می‌بایست دیه او را با توجه به میزان آسیب دیدگی بپردازد. با این حساب ‌‌‌‌می‌توان گفت که پارگی پرده گوش نیز شامل دیه ‌‌‌‌می‌شود و قربانی مستحق دریافت دیه خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با این مبحث مقاله دیه چیست را بخوانید.

مقدار دیه پاره شدن پرده گوش

همانطور که گفتیم پارگی پرده گوش نیز شامل دیه ‌‌‌‌می‌شود. حال شاید برایتان سوال شود که مقدار دیه پارگی پرده گوش چقدر است؟ که در این خصوص باید بگوییم چنانچه فردی با ضربه زدن، ارتکاب‌‌‌‌ جنایت، بروز حادثه و… باعث آسیب به پرده گوش دیگری شود ‌‌‌‌می‌بایست به او دیه یا ارش بپردازد. ارش دیه‌‌‌‌‌‌ای است که با توجه به میزان جراحت تعیین ‌‌‌‌می‌شود و مقدار مشخصی در قانون ندارد. پس ‌‌‌‌می‌توان نتیجه گرفت که میزان دیه پارگی پرده گوش بر اساس میزان آسیب دیدگی معین ‌‌‌‌می‌شود و‌‌‌‌ در هر مورد دیه ممکن است‌‌‌‌ بیشتر یا کمتر باشد.

برای آشنایی بیشتر با مقادیر دیه اعضای بدن کلیک کنید.

دیه پارگی پرد‌ه گوش که سبب از بین رفتن شنوایی شود چقدر است‌ ؟

در برخی موارد ممکن است پارگی پرده گوش باعث شود که فرد قربانی شنوایی خود را نیز از دست بدهد که در این صورت مجرم موظف به پرداخت مقدار دیه بیشتری خواهد بود. در این مورد مقدار دیه پارگی پرده گوش افزایش ‌‌‌‌نمی‌یابد اما مجرم موظف است که مقدار دیه از بین رفتن شنوایی قربانی و دیه پارگی پرده گوش‌‌‌‌ او را با هم پرداخت نماید.

نحوه مطالبه دیه پارگی پرده گوش

برای مطالبه دیه پارگی پرده گوش قربانی ‌‌‌‌می‌بایست ابتدا به دادگاه رجوع نماید و دیه خود را مطالبه‌‌‌‌ کند. در صورت صحیح‌‌‌‌ بودن ادعای او دادگاه با نظر کارشناس ارش را برای قربانی تعیین کرده و مجرم را موظف به پرداخت آن ‌‌‌‌می‌کند. در این صورت مجرم ‌‌‌‌می‌بایست در مدت زمان معین شده دیه پارگی پرده گوش را به قربانی بپردازد و در غیر این صورت قربانی ‌‌‌‌می‌تواند از او به علت عدم پرداخت‌‌‌‌ دیه شکایت‌‌‌‌ کند.

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه دیه می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا پارگی پرده گوش نیز ‌‌‌‌می‌تواند شامل دیه شود‌ ؟

بله شامل دیه شده و به قربانی دیه تعلق ‌‌‌‌می‌گیرد.

دیه پارگی پرده گوش چقدر است‌ ؟

دیه پارگی پرده گوش بر اساس میزان آسیب دیدگی آن معین ‌‌‌‌می‌شود که توضیحات کامل‌‌‌‌‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دیه پاره شدن پرده گوش، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون دیه پاره شدن پرده گوش پاسخ دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره