تجاریسایر موضوعات تجاری

سامانه توسعه تجارت | نحوه ورود و ثبت نام در سامانه

آیا شما با سامانه توسعه تجارت آشنا هستید؟ کشورها همواره در پی گسترش دادن توانایی تجاری و صادرات خود هستند. با اقداماتی مثل تصویب قوانین برای آسان‌سازی امر صادرات سعی در افزایش حجم صادرات و رشد اقتصادی دارند. کشور ایران نیز سازمان توسعه تجارت ایران را به همین منظور ایجاد ساخت. سازمان توسعه تجارت ایران نیز مانند سایر سازمان‌های دولتی یک سامانه اختصاصی به خود را به نام سامانه توسعه تجارت ایران ایجاد نمود. در ادامه این مطلب به معرفی این سامانه و نحوه بهره‌وری از آن می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سازمان توسعه تجارت ایران

کشور ایران برای گسترش تجارت خارجی و دستیابی به بازارهای هدف در خارج از مرز‌های ایران، سازمانی تحت عنوان سازمان توسعه تجارت ایران را ایجاد کرده است. سازمان توسعه تجارت ایران در این راستا تلاش می‌کند. تا با به‌کارگیری دانش جدید تجارت خارجی کشور را گسترش دهد و مدیریت صادرات ایران را تسهیل بخشد.

سازمان توسعه تجارت ایران با اهداف مشخصی ایجادشده است. که از اهداف سازمان توسعه تجارت ایران می‌توانیم. به توسعه بنگاه‌های تجاری به‌منظور افزایش میزان صادرات غیرنفتی، گسترش بازارهای صادرات، توسعه تجارت خارجی اشاره کنیم. همچنین ارائه تسهیلات به‌منظور گسترش صادرات، تنظیم مقررات برای توسعه فعالیت‌های تجاری نیز از دیگر اهداف سازمان توسعه تجارت به شمار می‌آید.

برای آشنایی با نحوه دریافت کارت بازرگانی کلیک کنید.

معرفی سامانه توسعه تجارت ایران

در خصوص سازمان توسعه تجارت ایران گفتیم که توسط دولت ایران برای گسترش و تسهیل صادرات تشکیل‌شده است. با توجه به اینکه تمامی سازمان‌های دولتی در مهروموم‌های اخیر اقدام به توسعه الکترونیکی خود نموده‌اند. سازمان توسعه تجارت ایران نیز به‌منظور ارائه خدمات خود اقدام به ایجاد یک سامانه الکترونیک اختصاصی به نام سامانه توسعه تجارت ایران نمود.

این سامانه الکترونیک توسعه تجارت ایران به نشانی tpo.ir در دسترس تاجران و متقاضیان قرار دارد. این سامانه دارای امکانات متعددی است. که این امکانات شامل مشوق‌های صادراتی، نمایشگاه‌ها و هیئت‌های تجاری، تعلیم مخصوص تجار، ارائه مشاوره‌های تجاری، مطالعات در خصوص بازار، آشنایی با مرکز‌های تجارت خارج از ایران، آمار و دستورالعمل‌های مربوط به تجار و سامانه‌ای برای شرکت‌های مدیریت صادرات می‌شود.

نحوه ورود به سامانه توسعه تجارت ایران

جهت ورود به سامانه توسعه تجارت ایران و استفاده از خدمات آن ابتدا باید سایت به نشانی tpo.ir را جستجو کنید و وارد سایت شوید. با ورود به سایت سامانه توسعه تجارت ایران امکانات و خدمات آن در دسترس شما قرار می‌گیرد. البته توجه داشته باشید شرط استفاده از برخی خدمات سامانه توسعه تجارت ثبت‌نام در این سامانه است.

ازجمله خدمات سامانه توسعه تجارت که دسترسی به آن مشروط به ثبت‌نام در سامانه است می‌توانیم به خدمات کلینیک مشاوره صادرات اشاره کنیم. شما برای استفاده از این خدمات مشروط به ثبت‌نام ابتدا باید مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنید. بعد از ثبت‌نام در سامانه، گزینه ورود را انتخاب نمایید. بدین ترتیب با استفاده از نام کاربری و رمز عبور به‌حساب ایجادشده خود در سامانه وارد می‌گردید. و تمامی امکانات سامانه توسعه تجارت در دسترس شما قرار می‌گیرد.

بنابراین همان‌طور که گفتیم برای ورود به سامانه توسعه تجارت ابتدا باید وارد سایت tpo.ir شویم. و در صورتی که از قبل ثبت‌نام کرده‌اید گزینه ورود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب گزینه ورود در صفحه پیش رو‌ی خود نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید و سپس دکمه ورود را انتخاب نمایید. در ادامه این مطلب نحوه ثبت‌نام در سامانه را آموزش می‌دهیم.

برای آشنایی با لیست کالاهای ممنوعه صادراتی کلیک کنید.

ثبت‌نام و عضویت در سامانه توسعه تجارت ایران

پیش‌تر اشاره کردیم که برای دسترسی به برخی از خدمات سامانه توسعه تجارت ایران حتماً باید در سامانه ثبت‌نام کنید. خدماتی نظیر کلینیک مشاوره صادرات که بهره‌مندی از آن مشروط به ثبت‌نام در سامانه توسعه تجارت ایران می‌باشد. بنابراین در این بخش قصد داریم نحوه ثبت‌نام و عضویت در سامانه توسعه تجارت ایران را آموزش می‌دهیم.

مراحل ثبت‌نام در سامانه توسعه تجارت چندان پیچیده نیست. جهت ثبت‌نام در سامانه توسعه تجارت ابتدا وارد سایت tpo.ir شوید. سپس گزینه ورود را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که پیش روی شما می‌آید افرادی که از پیش ثبت‌نام کرده‌اند با ورود رمز و نام کاربری خود و کلیک بر روی گزینه ورود،  وارد سایت می‌شوند. اما برای ثبت‌نام شما باید گزینه عضویت که در پایین گزینه ورود در این صفحه تعبیه‌شده است کلیک کنید.

با انتخاب گزینه عضویت، سامانه از شما اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیک یا همان ایمیل و شماره تماس می‌خواهد. پس از تکمیل اطلاعات خواسته‌شده روی گزینه ثبت فرم بزنید تا ثبت‌نام شما انجام گیرد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

مرکز وکیل دات کام شما عزیزان را در حل پرونده‌‌‌‌‌های حقوقی خود یاری ‌‌‌‌می‌نماید. از جمله خدمات‌‌‌‌‌‌‌ این مرکز ‌‌‌‌می‌توان‌ به ارائه مشاوره حقوقی تهران و حل انواع پرونده‌‌‌‌‌های حقوقی اشاره نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه های دولتی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه های دولتی پاسخ دهند.

 

سؤالات متداول

سازمان توسعه تجارت ایران چیست ؟

کشور ایران برای گسترش تجارت خارجی و دستیابی به بازارهای هدف در خارج از مرز‌های ایران، سازمانی تحت عنوان سازمان توسعه تجارت ایران را ایجاد کرده است.

سامانه توسعه تجارت ایران نیست ؟

سازمان توسعه تجارت ایران نیز به‌منظور ارائه خدمات خود اقدام به ایجاد یک سامانه الکترونیک اختصاصی به نام سامانه توسعه تجارت ایران نمود.

خدمات سامانه توسعه تجارت ایران چیست ؟

امکانات سامانه توسعه تجارت ایران شامل مشوق‌های صادراتی، نمایشگاه‌ها و هیئت‌های تجاری، تعلیم مخصوص تجار، ارائه مشاوره‌های تجاری، مطالعات در خصوص بازار و… می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره