تجاریسایر موضوعات تجاری

درگاه ملی مجوزهای کشور g4b.ir | ورود به سایت

درگاه ملی مجوزها g4b.ir سامانه ارتباطی برای متقاضیان انواع جواز کسب و جواز فردی است. این روزها افراد زیادی به دنبال کارآفرینی و راه‌اندازی یک کسب‌وکار مستقل هستند. هنگامی که تصمیم به راه‌اندازی یک کسب‌وکار می‌گیرید اولین سؤال این است که از چه راهی اقدام نمایید تا به هدف نهایی یعنی راه‌اندازی شغل خود برسید. گام ابتدایی برای راه‌اندازی کسب‌وکار دریافت مجوز‌های قانونی مربوط به شغل مورد نظرتان است. سامانه ملی مجوز‌ها g4b.ir ، صدور جواز تأسیس مشاغل را بر عهده دارد. در ادامه این مطلب به معرفی سامانه ملی مجوزها می‌پردازیم.

سامانه صدور جواز تاسیس تحت عنوان درگاه ملی مجوز ها به آدرس اینترنتی g4b.ir شرایطی را به فراهم آورده است تا متقاضیان دریافت جواز تاسیس به راحتی بتوانند با داشتن شرایط و مدارک لازم برای دریافت مجوز کسب و کار برای صدور جواز تاسیس خود اقدام نمایند. بنابراین افراد دارای درخواست مجوز کسب و کار برای از طریق سامانه g4b.ir اقدام نمایند. به همین دلیل در این مقاله به بررسی کامل سامانه مذکور می پردازیم. 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

درگاه ملی مجوزها g4b.ir

کسانی که قصد کارآفرینی دارند. در گام اول باید اقدام به دریافت مجوز‌های مربوط به شغل مورد نظرشان نمایند. به این منظور و بر اساس ماده 7 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، جهت آسان‌سازی فرآیند صدور مجوزها، سامانه ملی مجوز‌ها ایجاد شد. بنابراین متقاضیان دریافت جواز برای راه‌اندازی کسب‌وکار با ارائه مدارک خود به سامانه ملی مجوزها g4b.ir، در کوتاه‌ترین زمان مجوز کسب و کار مورد نظر را دریافت می‌کنند.

درگاه ملی مجوزها به نشانی اینترنتی g4b.ir و تحت مدیریت دبیرخانه هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار شکل‌گرفته است. این سامانه که یک بستر اینترنتی است؛ شرایط و مسیر صدور مجوز کلیه کسب‌وکارهای موجود در ایران را تعیین می‌نماید. این شرایط شامل زمان صدور، هزینه لازم برای دریافت جواز، مدت اعتبار جواز، مدارک و شرایط متقاضی، مجوزهای پیش‌نیاز و درنهایت استعلامات لازمه می‌شود.

برای آشنایی کامل با مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

به طور کلی سامانه ملی مجوزها وظیفه شفاف‌سازی مسیر ثبت‌نام و صدور مجوزها را برای متقاضیان دارد. همچنین معرفی مرجع اصلی صادرکننده مجوز، ثبت‌نام متقاضیان و راهنمایی آن‌ها به مرجع صدور جواز موردنظرشان نیز بر عهده این سامانه است. علاوه بر آن از طریق سامانه ملی مجوز امکان پشتیبانی و پیگیری برای صدور مجوز و همچنین پیگیری‌های قضایی در صورت عدم صدور مجوز وجود دارد.

توجه داشته باشید که در حال حاضر به غیر g4b.ir هیچ سامانه دیگری وظیفه صدور مجوز را ندارد. پس هر کسی که قصد دریافت مجوز کسب و کار را دارد باید در سامانه درگاه ملی مجوز ها ثبت نام نماید. 

به طور کلی در درگاه ملی مجوز ها g4b.ir به منظور شفاف سازی شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز ، معرفی مرجع صادر کننده مجوز ، ثبت نام متقاضیان و هدایت هر یک به مرجع صدور مجوز مورد نظر راه اندازی شده است. لازم به ذکر است هم متقاضیان مجوز های صنفی و هم مجوز های صنعتی باید در این سامانه ثبت نام نمایند. 

 

ثبت نام در درگاه ملی مجوزهای کشور g4b.ir

در قسمت های قبلی اشاره کردیم که سامانه ملی مجوزها به منظور ارائه خدمات الکترونیکی به متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکارها و دریافت مجوز ایجادشده است. اما متقاضیان برای بهره‌مندی از خدمات و امکانات سامانه ملی مجوزها ابتدا باید در سایت درگاه ملی مجوز های کشور g4b.ir ثبت‌نام نمایند. در ادامه نحوه ثبت‌نام در سامانه درگاه ملی مجوزها g4b.ir را شرح می‌دهیم.

1- برای ثبت‌نام یا احراز هویت در سامانه ملی مجوزها ابتدا نشانی اینترنتی g4b.ir را در مرورگر خود جستجو نمایید. سپس وارد سایت درگاه ملی مجوزها g4b.ir یا همان سامانه صدور جواز تأسیس شوید.

2-  بر روی گزینه ورود افراد حقیقی یا گزینه ورود افراد حقوقی متناسب با شرایط متقاضی کلیک نمایید. در اینجا شما به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هدایت می‌شوید.

3- شخصیت های حقیقی بعد از اینکه به پنجره مذکور با نشانی my.gov.ir وارد شدید. فیلدهای  تلفن همراه و کد امنیتی را پر نمایید.

4 – سپس گزینه کد فعال‌سازی را انتخاب نمایید. یک کد برای شماره همراه شما ارسال می‌شود. کد دریافتی را در فیلد مربوطه وارد نمایید.

5 – حال در این مرحله نوبت احراز هویت متقاضی است. در صفحه پیش روی خود اطلاعات خواسته‌شده، مثل کد ملی و تاریخ تولد برای اشخاص حقیقی را وارد کنید و درنهایت گزینه ثبت اطلاعات را انتخاب کنید.

6 – بدین ترتیب با طی این مراحل ثبت‌نام شما تکمیل می‌شود. و به صفحه درخواست جواز صدور انتقال داده می‌شوید.

 

ورود به درگاه ملی مجوزهای مجوز ها g4b.ir

در قسمت‌های قبل به معرفی درگاه ملی مجوزها g4b.ir و نحوه ثبت‌نام در این سایت پرداختیم. شما به عنوان متقاضی دریافت جواز برای کسب‌وکار پس از ثبت‌نام در سایت باید وارد سامانه درگاه ملی مجوز ها شوید. جهت ورود به سامانه درگاه ملی مجوزها، نشانی اینترنتی g4b.ir را در مرورگر خود جستجو نمایید. سپس گزینه ورود به حساب کاربری را انتخاب کنید. اطلاعات مربوطه را وارد نمایید تا وارد سایت شوید. خوب است بدانید صفحه نخست سامانه دارای سه بخش، شامل معدن، صنعت و کشاورزی می‌شود.

برای آشنایی کامل با مراحل دریافت جواز کسب کلیک کنید.

 

استعلام مجوز کسب و کار از درگاه ملی مجوز های کشور  g4b.ir 

در سایت درگاه ملی مجوز های کشور  g4b.ir  می توان استعلام مجوز کسب و کار را گرفت که در ادامه به بررسی آن می پردازیم :

 برای استعلام مجوز کسب و کار از درگاه ملی مجوز های کشور  g4b.ir ، ابتدا باید وارد سامانه شد. برای این کار بر روی گزینه ورود به حساب کاربری کلیک کنید 

 

2 – در صفحه باز شده بر اساس شرایط خود بر روی ورود افراد حقیقی یا حقوقی کلیک نمایید. 

 

3- برای کاربران حقیقی سایت شما را به دولت من انتقال می دهد و بعد از ورود به دولت من به سایت درگاه ملی مجوز ها باز خواهید گشت و وارد می شوید. 

 

4- پس از ورود ، نام کاربری خود را مشاهده می کنید. با کلیک بر روی آن وارد حساب کاربری می شوید. 

 

 

5 – در حساب کاربری می توانید لیست تمامی مجوز های مدرخواست شده را ملاحظه نمایید. با کلیک روی هر یک به صفحه استعلام آن جواز هدایت خواهید شد. 

 

6- در صفحه باز شده می توانید کد پیگیری درخواست، وضعیت مجوز درخواستی را ملاحظه نمایید. در صورت تمایل می توانید بر روی گزینه مجوز درخواستی در مرجع صدور کلیک کنید تا به سامانه اخذ مجوز هدایت شوید. 

 

 

امکانات درگاه ملی مجوزها چیست ؟

در مطالب بالا گفتیم سامانه ملی مجوزها، به منظور آسان‌سازی فرآیند صدور مجوز برای کارآفرینان ایجادشده است. اما این سامانه علاوه بر صدور مجوز امکانات دیگری نیز دارد. در ادامه قصد داریم امکانات مختلف سامانه ملی مجوزها به نشانی  g4b.ir  را معرفی کنیم.

1- ثبت و درخواست مجوز کسب‌وکار اولین و مهم‌ترین خدمات سامانه ملی مجوزهاست. همان‌طور که از نامش پیداست در این بخش متقاضیان درخواست مجوز خود را ثبت می‌نمایند. پیش‌تر اشاره کردیم که برای انجام این کار ابتدا باید ثبت‌نام و احراز هویت صورت گیرد.

2- دومین قابلیت درگاه ملی مجوزها پیگیری مجوزهای درخواستی است. متقاضیان از این بخش می‌توانند درخواست خود مبنی بر صدور مجوز را پیگیری کنند. البته لازم است نام کاربری و رمز عبور خود را که هنگام ثبت‌نام در سایت ایجادشده است به یاد داشته باشند. علاوه بر آن وجود کد رهگیری که هنگام ثبت درخواست مجوز به متقاضی تعلق گرفت نیز برای پیگیری الزامی است.

3- سامانه ملی مجوزها تمامی مصوبات هیئت مقررات زدایی را منتشر می‌کند. بنابراین متقاضیان می‌توانند در این بخش از سامانه به این مصوبات دسترسی داشته باشند. دسترسی به مصوبات مذکور نیازی به ثبت‌نام در سامانه ندارد.

4 – درنهایت در بخش سؤالات متداول، درگاه ملی مجوزها به پرسش‌های مکرر و احتمالی کاربران و متقاضیان راجع به سامانه و نحوه خدمات آن پاسخ می‌دهد. این بخش از سامانه نیز بدون ثبت‌نام در سامانه قابل‌دسترس همگان می‌باشد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

سامانه ملی مجوزها چیست ؟

سامانه ملی مجوز‌ها جهت آسان‌سازی فرآیند صدور مجوزها، ایجاد شد. بنابراین متقاضیان دریافت جواز برای راه‌اندازی کسب‌وکار با ارائه مدارک خود به سامانه ملی مجوزها، در کوتاه‌ترین زمان مجوز مورد نظر را دریافت می‌کنند.

امکانات سامانه ملی مجوزها چیست ؟

ثبت و درخواست مجوز کسب‌وکار، پیگیری مجوزهای درخواستی، انتشار تمامی مصوبات هیئت مقررات زدایی و پاسخ به سؤالات متداول ازجمله امکانات سامانه ملی مجوزهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره