تجاریسایر موضوعات تجاری

نمونه سوالات امتحان و کلاس انلاین اصناف تهران

آیا با نمونه سوالات امتحان و کلاس آنلاین اصناف تهران آشنایی دارید؟ سامانه آموزش اصناف جهت آموزش یکپارچه متقاضیان جواز کسب‌وکارها راه‌اندازی شده است. جهت صدور پروانه کسب یا تمدید آن در هر رسته از مشاغل، متقاضیان ملزم می‌شوند چند ساعت آموزش بگذرانند. در این مطلب به معرفی سامانه آموزش اصناف، کاربرد این سامانه و نحوه شرکت در کلاس‌های آن خواهیم پرداخت. برای دریافت راهنمایی درباره مراحل دریافت جواز کسب کلیک کنید.

سامانه آموزش اصناف تهران

افراد زیادی در جامعه ما تمایل به راه‌اندازی کسب‌وکار و مشاغل آزاد دارند. برای شروع یک کسب‌وکار ابتدا باید مجوز قانونی مربوط به آن شغل را دریافت کرد. سامانه آموزش اصناف مخصوص متقاضیان اصناف و مشاغل می‌باشد. این سامانه باهدف سازمان‌دهی کلاس‌ها و آموزش یکپارچه متقاضیان دریافت پروانه کسب ایجاد گشت.

سامانه آموزش اصناف تهران به آدرس (ecoat.otaghasnaftehran.ir) موجب می‌شود دسترسی متقاضیان جواز کسب به آموزش‌های الزامی، کلاس‌های مخصوص، شرکت در آزمون و… سهل گردد. به این ترتیب که متقاضیان می‌توانند با استفاده از این سامانه به صورت غیرحضوری و اینترنتی در کلاس‌های آموزشی خود ثبت‌نام کنند. همچنین پرداخت هزینه‌های لازم و پیگیری گواهی‌های آموزشی، توسط متقاضیان دریافت جواز کسب از طریق این سامانه امکان‌پذیر است.

برای ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها کلیک کنید.

نحوه حضور در کلاس های اصناف تهران

بعد از ثبت نام در کلاس ها حال فقط از طریق لینک (http://ecoat.otaghasnaftehran.ir/login/members) با شماره ملی و شماره موبایل خود می توانید وارد پنل کاربری اصناف شده و ویدیوهای از پیش ضبط شده را مشاهده نمایید.

کلاس های اصناف تهران

چگونه در آموزش اصناف امتحان کسب و کار تجارت دهیم؟

هنگام ثبت نام در کلاس های اصناف تهران به شما رسیدی داده شد که بر روی آن روز  و ساعت امتحان درج شده است. پس در تاریخ و ساعت مشخص شده وارد پنل کاربری خود شوید (همانطور که برای دیدن ویدیوها وارد شده بود). اما این بار در منوی سمت راست روی آزمون الکترونیک کلیک کرده و برای شروع آزمون روی دکمه شروع کلیک کنید. توجه داشته باشید که در صورت باز شدن سوالات امتحان زمان شما شروع شده و تا زمانی که به همه سوالات پاسخ نداده اید پنجره سوالات را نبندید.

نمره قبولی در امتحان اصناف تهران چقدر است؟

امتحان اصناف تهران حاوی 30 سوال چهار گزینه ای است که برای قبولی در این امتحان حتما باید به 20 سوال جواب درست بدهید. اگر نمره شما کمتر از 20 شود (از 30 نمره)، باید مجدد امتحان دهید. امتحان اصناف در دور اول الکترونیکی و انلاین برگزار می شود. اما ممکن است در صورت افتادن در این امتحان نیاز به امتحان حضوری باشد.

 

نحوه پیگیری گواهی آموزشی در سامانه آموزش اصناف تهران

در این مقاله ذکر کردیم که شما برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود و دریافت پروانه کسب نیازمند یک دوره چندساعته آموزشی هستید. و سامانه آموزش اصناف نیز در جهت ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی صنف موردنظر ، پرداخت هزینه‌های کلاس و … به تمامی متقاضیان کمک می‌کند. هنگامی که شما دوره‌های آموزشی مربوط به صنف خود را می‌گذرانید.

برای اثبات آن و ارائه مدرک جهت دریافت جواز کسب، یک گواهی پایان دوره آموزشی در پایان دوره و قبولی در آزمون دوره به شما تعلق می‌گیرد. سامانه آموزش اصناف علاوه بر ثبت‌نام در کلاس و پرداخت هزینه به شما در جهت پیگیری گواهی آموزشی‌تان یاری می‌رساند. به عبارتی شما می‌توانید برای پیگیری گواهی پایان دوره آموزشی و استعلام آن به سامانه آموزش اصناف مراجعه کنید.

در سامانه آموزش اصناف با انتخاب گزینه استعلام گواهی آموزشی می‌توانید از قابلیت سامانه در راستای استعلام گواهی آموزشی بهره ببرید و وضعیت صدور گواهی آموزشی خود را پیگیری کنید. با دریافت استعلام از وضعیت گواهی آموزشی، سامانه به شما نشان می‌دهد. که آیا شما در آزمون پایان دوره آموزشی قبول شده‌اید و گواهی آموزشی شما صادر می‌شود یا خیر.

دریافت استعلام از گواهی پایان دوره آموزشی

هنگامی که وارد سامانه آموزش اصناف شدید. می‌توانید بخش پیگیری آموزشی را انتخاب نمایید. و از این طریق به دریافت استعلام از گواهی پایان دوره آموزشی خود اقدام کنید. هنگامی که گزینه پیگیری آموزشی را انتخاب کردید. سامانه جهت نمایش وضعیت گواهی آموزشی‌تان از شما دو فاکتور مهم را درخواست می‌کند. که این دو فاکتور شامل شماره پیگیری و تاریخ ثبت‌نام می‌شود.

همچنین باید اتحادیه صنفی خود را مشخص کنید. با درج این اطلاعات و انتخاب گزینه پیگیری گواهی آموزشی در پایین صفحه، نتیجه آزمون و وضعیت صدور گواهی آموزشی شما نمایش داده می‌شود. اگر در آزمون پایانی دوره آموزشی خود قبول شده باشید گواهی آموزشی شما صادرشده و قابل دریافت است. البته طبعی است که تنها نسخه الکترونیکی گواهی آموزشی از طریق سامانه قابل دریافت است.

برای دریافت مشاوره حقوقی و اطلاع از نحوه حضور در کلاس و امتحان اصناف تهران می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

سؤالات متداول

درگاه ورود به کلاس و امتحان اصناف تهران کجاست؟

برای ورود به کلاس ها و امتحان اصناف تهران باید از لینک http://ecoat.otaghasnaftehran.ir/login/members وارد بشوید.

نام کاربری و رمز عبور کلاس اصناف را از کجا دریافت کنم؟

اگر در سامانه آموزش اصناف ثبت نام کرده باشید، به جای نام کاربری و رمز عبور، می توانید با شماره موبایل و کد ملی تون وارد کلاس ها بشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره