تجاریسایر موضوعات تجاری

سامانه سامح بهداشت sameh.behdasht.gov.ir

آیا با سامانه سامح وزارت بهداشت آشنایی دارید؟ وزارت بهداشت سامانه سامح بهداشت را برای کنترل سازماندهی‌شده و نظارت بر روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کسب‌وکارها راه‌اندازی کرد. سایت سامانه سامح بهداشت به نشانی sameh.behdasht.gov.ir می‌باشد. که توسط این سایت تمام کارکنان زیرمجموعه وزارت بهداشت در مشاغل مختلف تحت نظارت وزارت بهداشت، رعایت مقررات بهداشتی را سازماندهی و کنترل می‌کنند. در ادامه این مقاله به معرفی کامل سامانه سامح‌بهداشت و ورود و ثبت‌نام در این سامانه می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه صلاحیت بهداشتی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

معرفی سامانه سامح وزارت بهداشت

سامانه سامح جهت کنترل سازماندهی‌شده و نظارت بر روی انجام پروتکل‌های بهداشتی توسط مشاغل و کسب‌وکارها ایجاد شد. سامح اختصار عبارت سامانه جامع مدیریت بازرسی بهداشت حرفه‌ای می‌باشد. سامانه سامح توسط وزارت بهداشت و با نشانی اینترنتی sameh.behdasht.gov.ir راه‌اندازی شد. این سامانه یک بستر مناسب ایجاد می‌کند. تا میان کارکنان، بازرسان بهداشت و صاحبان کسب‌وکار ارتباط آسان‌تر شکل گیرد .

سامانه سامح قابل‌بررسی در سه بعد مختلف می‌باشد. بعد اول؛ ایجاد یک پل ارتباطی میان مأمورین وزارت بهداشت و صاحبان مشاغل توسط این سامانه است. در توضیح این ویژگی باید گفت مسئول بهداشت مربوطه با استفاده از این سامانه بازرسان خود را از وظایف و دستورهای بهداشتی مطلع می‌نماید‌. سپس بازرسان کارکنان می‌توانند با مراجعه به پنل خود در این سامانه از وظایف خود و دستورات صادرشده آگاه شوند و این دستورات را انجام دهند.

بعد دوم در مورد سامانه‌سامح ایجاد یک محیط آسان و کارآمد برای صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها است. به این معنی که استفاده از این سامانه برای صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها سهل و آسان می‌باشد. کلیه کارآفرینان قادر هستند از طریق اینترنت به‌آسانی به این سامانه دسترسی پیدا کنند.

سپس مراحل ثبت اطلاعات واحد صنفی خود و دریافت مجوز بهداشتی را در این سامانه به انجام رسانند. همچنین سامانه سامح بهداشت به عنوان یک پل ارتباطی میان صاحبان کسب‌وکار و کارکنان وزارت بهداشت نیز عمل می‌کند. به این معنی که صاحبان مشاغل و اصناف می‌توانند با استفاده از این سامانه در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مسئولان وزارت بهداشت تماس برقرار نمایند.

سومین بعد قابل‌بررسی در سامانه‌سامح ایجاد شرایطی است که کارمندان وزارت بهداشت بتوانند از طریق این سامانه رعایت موازین بهداشتی توسط مشاغل مختلف را کنترل نمایند. و بدین ترتیب با استفاده از این سامانه وظایف خود را انجام دهند. همچنین بازرسان بهداشت می‌توانند با استفاده از این سامانه برخی از وظایف خود را انجام دهند. و برای بازرسی کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف و کارگاه‌ها اقدام نمایند.

برای دریافت صلاحیت بهداشتی فردی و واحد در کوتاه ترین زمان کلیک کنید.

مهم‌ترین خدمت سامانه سامح بهداشت

سامانه سامح وزارت بهداشت مخصوصاً در دوران شیوع بیماری کرونا و بعد از آن فعالیت‌ها و خدمات مفیدی ارائه نمود. به طور خاص این سامانه موجب می‌شود که فرایند ثبت بازرسی‌های بهداشت سلامت محیط به صورت الکترونیکی انجام شوند. بدین ترتیب از رفت‌وآمدهای فیزیکی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. و موجب کاهش تجمعاتی می‌شود که پیش از این در جریان این بازرسی‌ها به وجود می‌آمد.

نحوه ثبت‌نام در سامانه سامح بهداشت

برای شروع فعالیت شغلی، صاحبان کسب‌وکار و متصدیان ابتدا باید موارد بهداشتی را رعایت نمایند تا بتوانند مجوز شروع فعالیت خود را کسب کنند. بنابراین برای این کار لازم است که از سامانه سامح وزارت بهداشت استفاده کنند. اما برای دسترسی به خدمات و امکانات سامانه سامح ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام نمایید. و اطلاعات شغل نوع فعالیت و اطلاعات تماس خود را در این سامانه وارد کنید. برای ثبت‌نام در این سامانه ابتدا نشانی اینترنتی sameh.behdasht.gov.ir را در مرورگر خود جستجو کنید. تا به صفحه اصلی سایت این سامانه وارد شوید.

در این صفحه به عنوان صاحبان مشاغل گزینه صاحبان یا متصدیان کسب‌وکار را انتخاب نمایید. سپس بر روی گزینه ثبت‌نام جدید کلیک کنید تا به صفحه ثبت‌نام منتقل شوید. در صفحه جدید سامانه از شما اطلاعاتی را درخواست می‌کند. این اطلاعات شامل شماره تلفن همراه، اطلاعات هویتی، مثل شماره ملی و تاریخ تولد می‌شود.

بعد از درج این اطلاعات و همچنین درج کد امنیتی موجود در تصویر گزینه ادامه را انتخاب نمایید. بدین ترتیب در این فرایند ثبت‌نام برای شماره تلفن همراه شما یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی ارسال می‌گردد. این کد فعال‌سازی را در کادر مربوطه وارد نمایید تا عملیات ثبت‌نام شما به پایان برسد.

برای اطلاع از نحوه دریافت سیب سلامت کلیک کنید.

نحوه ورود به سامانه سامح بهداشت

گفتیم که افرادی که قصد دارند از امکانات سامانه سامح وزارت بهداشت استفاده کنند. در گام اول باید وارد این سامانه شوند و در آن ثبت‌نام نمایند. همان‌طور که قبلاً ذکر کردیم نشانی اینترنتی این سامانه sameh.behdasht.gov.ir می‌باشد. اما نحوه ورود  در این سامانه برای کارکنان و شاغلین زیرمجموعه وزارت بهداشت با صاحبان کسب‌وکارهای مختلف متفاوت است. در ادامه این مطلب نحوه ورود به سامانه را برای هر دو گروه توضیح می‌دهیم.

کارکنان وزارت بهداشت

کلیه کارمندان دانشگاه علوم پزشکی در کشور همچنین تمامی کارکنان و شاغلینی که زیرمجموعه وزارت بهداشت هستند بالاجبار باید به سامانه سامح وزارت بهداشت وارد شوند. اگر شما جز جامعه علوم پزشکی و زیرمجموعه وزارت بهداشت هستید. برای ورود به سامانه سامح ابتدا باید نشانه اینترنتی سامانه را در مرورگر خود جستجو نمایید. سپس شما به صفحه اصلی این سامانه هدایت می‌شوید. در صفحه اصلی سامانه جهت ورود باید گزینه کارکنان را انتخاب نمایید.

در صفحه جدید باید نام کاربری یا شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. سپس رمز عبوری که زمان ثبت‌نام انتخاب کردید را وارد نمایید. درنهایت گزینه ورود را انتخاب کنید. با انجام این مراحل شما به عنوان کارکنان و نمایندگان وزارت بهداشت به صفحه کاربری خود در این سامانه منتقل می‌شوید.

صاحبان کسب‌وکار

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار یا شغل هستید که نیازمند به دریافت مجوزهای بهداشتی دارید. جهت ثبت اطلاعات کسب‌وکار خود و دریافت مجوز برای فعالیت در حوزه مربوط به خود باید از سامانه‌سامح بهره ببرید. اما برای ورود به این سامانه ابتدا باید نشانی اینترنتی سامانه سامح بهداشت را به نشانی sameh.behdasht.gov.ir جستجو نمایید. به این صورت شما به صفحه اصلی این سامانه منتقل می‌شوید.

برای دریافت خدمات کامل در خصوص دریافت جواز کسب کلیک کنید.

در این صفحه شما باید گزینه صاحبان یا متصدیان کسب‌وکارها را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید. بعد از انجام این مراحل در صفحه جدید که روبروی شما قرار دارد باید شماره ملی و مشخصات مقام مسئول کارگاه صنفی خود را وارد نمایید. پس از درج کد امنیتی گزینه ارسال کد را بزنید تا اطلاعات به سامانه ارسال شود. به‌این‌ترتیب صاحبان و مدیران کسب‌وکارها می‌توانند به صفحه کاربری خود در سامانه سامح وارد شوند. سپس اقدامات لازم برای دریافت مجوز فعالیت خود را در این صفحه کاربری انجام نمایند.

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه صلاحیت بهداشتی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

سامانه سامح وزارت بهداشت چیست ؟

سامانه‌سامح توسط وزارت بهداشت با نشانی اینترنتی sameh.behdasht.gov.ir جهت کنترل سازماندهی‌شده و نظارت بر روی انجام پروتکل‌های بهداشتی توسط مشاغل و کسب‌وکارها ایجاد شد. سامح اختصار عبارت سامانه جامع مدیریت بازرسی بهداشت حرفه‌ای می‌باشد.

مهم‌ترین خدمت سامانه سامح چیست ؟

در زمان شیوع کرونا و بعد از آن این سامانه موجب می‌شود که فرایند ثبت بازرسی‌های بهداشت سلامت محیط به صورت الکترونیکی انجام شوند. از رفت‌وآمدهای فیزیکی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. و موجب کاهش تجمعاتی می‌شود که پیش از این در جریان این بازرسی‌ها به وجود می‌آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره