تجاریسایر موضوعات تجاری

سامانه جامع تجارت ایران | به آدرس ntsw.ir

سامانه جامع تجارت ایران برای چه منظور احداث شده است؟ صادرات و واردات در ایران پیچیدگی­‌های خاص خود را دارد. و لازم است نکات و مقررات قانونی مخصوصاً در زمینه امور اداری به طور کامل رعایت گردد. همچنین با توجه به اینکه استفاده از فناوری سرعت انجام امور مربوط به کسب‌وکارها را افزایش می­‌دهد. سامانه جامع تجارت الکترونیک با هدف انجام امور اداری بازرگانی کشور راه‌­اندازی شد. این سامانه دسترسی تاجران جهت استفاده از فرصت­ها را تسهیل می‌­نماید. در ادامه این مطلب به معرفی سامانه جامع تجارت ایران می‌­پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

معرفی سامانه جامع تجارت ایران

انجام فعالیت‌های بازرگانی نظیر واردات و صادرات در ایران همواره با پیچیدگی­‌های اداری مخصوص به خود همراه بود. بنابراین تاجران ایرانی برای فعالیت در این حوزه باید به خوبی با مقررات قانونی امور اداری آشنا باشند. سامانه جامع تجارت الکترونیک ایران با هدف انجام امور بازرگانی کشور توسط تاجران به صورت الکترونیکی ایجاد شد. نشانی اینترنتی این سامانه ntsw.ir است.

در سال‌­های اخیر با استفاده از فناوری و الکترونیک سرعت انجام امور در کسب‌وکارها افزایش یافت. با راه‌­اندازی سامانه جامع تجارت ایران نیز تأثیر بسیاری در سرعت انجام امور تجارت جهانی ایجاد شد. سامانه جامع تجارت‌ایران همان سامانه ثبت سفارش کالا است. این سامانه یک بستر مجازی مناسب برای تاجران ایرانی ایجاد نمود تا به‌راحتی از فرصت­‌های ایجادشده در حوزه فعالیتشان بهره ببرند.

برای آشنایی با نحوه دریافت کارت بازرگانی کلیک کنید.

ورود و ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران

اگر شما قصد بهره‌مندی از خدمات سامانه جامع تجارت ایران را دارید. باید وارد سایت سامانه به نشانی ntsw.ir شوید و در این سایت ثبت‌نام نمایید. شما می­‌توانید به‌راحتی و در خانه با رایانه اقدام به ورود و ثبت‌نام در این سامانه نمایید. در ادامه نحوه ورود و ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت را تشریح می‌­کنیم.

نحوه ثبت‌نام در سامانه ntsw.ir

افراد و تاجران متقاضی بهره‌مندی از خدمات سامانه جامع تجارت ایران ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام نمایند. ثبت‌نام در سایت ntsw.ir به صورت غیرحضوری و اینترنتی به آسانی قابل انجام است. اما افرادی که قصد ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت را دارند ممکن است ایرانی یا غیر ایرانی باشد. به هر صورت برای ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ابتدا باید نشانی  ntsw.ir را در موتور جستجوگر خود وارد و آن را جستجو نمایید.

سپس وارد اولین لینک آورده‌شده که سایت سامانه جامع تجارت ایران است می‌­شوید. در صفحه اول این سایت با فرم ورود به سامانه مواجه می­‌شوید. اما برای ورود به سامانه ابتدا باید عملیات ثبت‌نام را انجام دهید.

سامانه جامع تجارت ایران

 

در صفحه اول سایت گزینه ثبت‌نام را انتخاب کنید. سامانه دو انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد. که اول ثبت‌نام به عنوان کاربر ایرانی و دوم ثبت‌نام به عنوان یک کاربر خارجی؛ است.  با توجه به شرایط خود یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید.

 

اگر گزینه کاربر ایرانی را انتخاب کردید صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌­شود. اطلاعاتی که در این فرم از شما خواسته‌شده را تکمیل کنید. سپس گزینه ذخیره اطلاعات و ادامه را انتخاب نمایید. بدین ترتیب عملیات ثبت‌نام در این سامانه را به آسانی به پایان می‌­رسانید.

 

حال اگر گزینه کاربر خارجی و غیر ایرانی را انتخاب نمایید. صفحه زیر به عنوان فرم تکمیل اطلاعات برای شما نمایش داده می‌­شود. مانند قبل اطلاعات خواسته‌شده را تکمیل نمایید و گزینه next page را بزنید. تا با تکمیل مراحل، عملیات ثبت‌نام در سامانه با موفقیت پایان یابد.

 

نحوه ورود به سامانه ntsw.ir

افرادی که پیش از این در سامانه جامع تجارت جهانی ثبت‌نام نمودند. در حال حاضر به عنوان کاربران این سامانه در نظر گرفته می­‌شوند. کاربرانی که جهت دریافت کد نقش تجاری یا استفاده از سایر خدمات سایت، قصد ورود به سامانه جامع تجارت جهانی را دارند. مانند آنچه قبل­تر گفتیم ابتدا باید نشانی ntsw.ir را در موتور جستجوگر مثلاً گوگل جستجو نمایند.

 

بعد از جستجوی سایت و انتخاب اولین لینک وارد صفحه اول سامانه جامع تجارت ایران می‌شوند.

 

حال برای ورود به صفحه اصلی سامانه جامع تجارت باید در بخش راست این صفحه. اطلاعات کاربری خود شامل نام کاربری (یا همان کد ملی) و کلمه عبور که از قبل و در هنگام ثبت‌نام کسب کرده‌­اند را وارد نمایند. سپس کد امنیتی را وارد نموده و درنهایت گزینه ورد را انتخاب نمایند.

 

گاهی ممکن است کاربران رمز عبور خود را فراموش نمایند. در این صورت همان‌طور که در تصویر مشاهده می­‌کنید؛ می‌­توانند از گزینه بازیابی رمز عبور استفاده کنند. همچنین اگر کاربر قصد دارد شماره تلفن همراه خود را در سامانه تغییر دهد این امکان در صفحه اول برای او ایجادشده است.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

سامانه جامع تجارت ایران چیست ؟

این سامانه ایرانی با هدف انجام امور بازرگانی کشور توسط تاجران به صورت الکترونیکی ایجاد شد. سامانه جامع تجارت ایران همان سامانه ثبت سفارش کالا است.

نشانی اینترنتی سامانه جامع‌تجارت ایران چیست ؟

نشانی اینترنتی این سامانه ntsw.ir است. که نحوه ثبت‌نام و ورد به این سامانه به‌تفصیل در مطلب بالا توضیح داده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره