تجاریسایر موضوعات تجاری

سامانه نوین اصناف ایرانیان | novin.iranianasnaf.ir

آیا با سامانه نوین اصناف ایرانیان ( novin.iranianasnaf.ir ) آشنایی دارید؟ بر اساس قانون نظام صنفی یکی از مهم‌ترین مدارک برای شروع قانونی یک کسب‌وکار جواز یا پروانه کسب است. کسانی که بدون این جواز اقدام به فعالیت در واحد صنفی نمایند جرم مرتکب شده و مجازات می‌شوند. از آنجا که درخواست صدور و تمدید جواز کسب به صورت حضوری یک فرآیند طولانی است. سازمان نظام صنفی سامانه نوین اصناف راه‌اندازی نمود. تا متقاضیان به صورت اینترنتی اقدامات لازم جهت ثبت درخواست جواز کسب و تمدید آن را انجام دهند. در ادامه این مطلب به معرفی سامانه نوین اصناف ایران می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سامانه نوین اصناف ایرانیان

مطابق قانون نظام صنفی راه‌اندازی یک کسب‌وکار بدون دریافت جواز یا پروانه کسب غیرمجاز و غیرقانونی است. بنابراین متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکار حتماً باید جواز کسب دریافت نمایند. فرآیند درخواست و صدور و تمدید جواز کسب یک فرایند وقت‌گیر و طولانی است.

با توجه به افزایش جمعیت متقاضیان و وجود مشکلاتی نظیر کندی و وقفه در جریان درخواست جواز کسب به صورت سنتی و حضوری. سازمان نظام صنفی کشور اقدام به تأسیس سامانه نوین اصناف ایرانیان به نشانی اینترنتی novin.iranianasnaf.ir  نمود. تا به این ترتیب درخواست صدور و تمدید پروانه کسب بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام شوند. و فرآیند صدور جواز کسب تسریع و تسهیل شود.

سامانه نوین اصناف ایرانیان در ماه‌های پایانی سال 1401 شروع به کار کرد. با استفاده از این سامانه صدور جواز کسب و مسائل پیرامونی جواز کسب قابل پیگیری و انجام است. لذا تبدیل فرآیند صدور پروانه کسب به صورت الکترونیکی در این سامانه همان‌طور که گفتیم سرعت بیشتری در پیشروی امور ایجاد می‌نماید. اما پیش از این سامانه شما باید در درگاه ملی مجوزها ثبت درخواست بزنید.

برای آشنایی با نحوه ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها کلیک کنید.

ثبت‌نام و ورد به سامانه نوین اصناف ایرانیان

سامانه نوین اصناف ایرانیان توسط سازمان نظام صنفی کشور به منظور تسریع و تسهیل فرآیند صدور و تمدید جواز کسب راه‌اندازی شد. نشانی اینترنتی این سامانهnovin.iranianasnaf.ir است. در ادامه نحوه ورود و ثبت‌نام در این سامانه را تشریح می‌کنیم.

برای استفاده از خدمات سامانه نوین اصناف ایرانیان گام اول ثبت‌نام و ایجاد حساب در این سامانه است. ابتدا سایت novin.iranianasnaf.ir  را در مرورگر خود جستجو نمایید. و وارد سایت شوید. در صفحه اول سایت گزینه ثبت‌نام را انتخاب کنید.

ورود اولیه نوین اصناف

 

در صفحه جدید پیش رو اگر از پیش ثبت‌نام کرده‌اید. می‌توانید با تکمیل اطلاعات خواسته‌شده نظیر کد ملی برای اشخاص حقیقی یا کد فراگیر و رمز عبور که در زمان ثبت‌نام ایجاد نمودید. وارد حساب کاربری خود در سامانه نوین اصناف شوید. و اگر هنوز ثبت‌نام نکردید گزینه ثبت‌نام را در پایین صفحه انتخاب کنید. (همچنین اگر در سامانه درگاه ملی مجوزها ثبت نام کرده اید؛ فقط باید گزینه فراموشی روز را بزنید تا رمز نوین اصناف برایتان ارسال شود).

پروانه در نوین اصناف ایرانیان
پروانه در نوین اصناف ایرانیان

 

گام بعدی انتخاب نوع پروانه کسب و نوع کاربر است. باید انتخاب کنید که به عنوان شخص حقیقی قصد ایجاد حساب دارد یا به عنوان شخص حقوقی قصد ثبت‌نام در سامانه را دارد. ما برای نمونه و آموزش ادامه مراحل ثبت‌نام کاربر حقیقی را انتخاب می‌کنیم.

 

در ادامه فرآیند ثبت‌نام در سامانه، نیازمند به درج کد ملی یا کد شناسایی مربوط به شخص حقیقی یا حقوقی (شرکتها) و همچنین شماره تلفن در سامانه هستیم. مانند تصویر زیر که سامانه برای ادامه ثبت‌نام اطلاعات شخص حقیقی را مطالبه می‌کند. (شماره موبایل حتما باید به نام متقاضی یا سمتی که انتخاب کرده اید باشد).

متقاضی در نوین اصناف ایران

 

سامانه پس از بررسی شماره تلفن یک کد تائید ارسال می‌کند. و متقاضی را به صفحه جدید هدایت می‌نماید. در این صفحه باید کد تائید ارسالی را در کادر مربوطه وارد نماییم. و سایر اطلاعات و رمز عبور انتخابی را تکمیل می‌کنیم. سپس با انتخاب گزینه ثبت‌نام، عملیات ثبت‌نام در سامانه نوین اصناف ایرانیان انجام گیرد.

هنگامی که ثبت‌نام شما در سامانه نوین اصناف ایرانیان تکمیل شد. می‌توانید همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم وارد سایت novin.iranianasnaf.ir  شوید و از خدمات این سامانه نظیر درخواست صدور پروانه بهره ببرید.

اگر در خصوص ثبت درخواست و روند انجام صدور پروانه سوالی داشتید، کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید.

امکانات و خدمات سامانه نوین اصناف ایرانیان چیست ؟

قبل‌تر اشاره کردیم که سامانه نوین اصناف باهدف تسریع و تسهیل در فرآیند صدور و تمدید جواز کسب ایجاد شده است. بنابراین یکی از مهم‌ترین خدمات نوین اصناف ایرانیان امکان درخواست الکترونیکی صدور پروانه کسب می‌باشد. اما علاوه بر این ویژگی، نوین اصناف ایرانیان خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهد. که به شرح زیر است.

خدمات سامانه

اول؛ درخواست صدور و تمدید پروانه کسب و مسائلی پیرامون ایجاد تغییرات در پروانه. نظیر تغییر نشانی، رسته، اصلاح مشخصات فرد صاحب پروانه یا حتی تغییر صاحب پروانه همگی در نوین اصناف امکان‌پذیر است. همچنین درخواست کارت اصناف المثنی و پروانه کسب المثنی در این سایت قابل انجام است.

دوم؛ ثبت درخواست برای دریافت جواز دخانیات و جستجوی مجوز این محصولات بر اساس کد ملی، ثبت درخواست برای تأسیس شعبه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تکمیل درخواست در سامانه پیشخوان مجوزها در این سامانه انجام می‌شود. ثبت مباشر و شریک در پروانه کسب و حتی جستجوی مباشر نیز در سامانه نوین اصناف ایرانیان انجام می‌پذیرد.

سوم؛ پرداخت‌های آنلاین مربوط به اصناف مثل حق عضویت سالانه در اصناف و همچنین سایر وجوه لازم برای اتحادیه در سامانه نوین اصناف ایرانیان قابل پرداخت است. اماکن پیگیری تأمین مالی برای بنگاه‌های صنفی تولیدی نیز در سامانه وجود دارد.

چهارم؛ علاوه بر ثبت درخواست‌ها، امکان پیگیری درخواست‌های ثبت‌شده و دریافت انواع استعلام در سامانه و اطلاع از فرآیند رسیدگی نیز در این سایت امکان‌پذیر است. مثل پیگیری ثبت‌نام پروانه کسب، استعلام‌های لازم پروانه بر اساس کد ملی، استعلام مربوط به شناسه صنفی و استعلام از واحد صنفی دارای دو پروانه با استفاده از کد پستی. همچنین در سامانه نوین اصناف ایرانیان امکان ثبت و پیگیری شکایت نیز وجود دارد.

خدمات مجموعه وکیل دات کام

با وجود تسهیل در روند صدور و تمدید جواز، کار با این سامانه ها برای بسیاری از افراد دشوار و پیچده است. مدارک مورد نیاز

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

سامانه نوین اصناف ایرانیان چیست ؟

سامانه نوین اصناف ایرانیان توسط سازمان نظام صنفی کشور به منظور تسریع و تسهیل فرآیند صدور و تمدید جواز کسب راه‌اندازی شد. نشانی اینترنتی این سامانهnovin.iranianasnaf.ir  است.

خدمات سامانه نوین اصناف ایرانیان چیست ؟

سامانه نوین اصناف باهدف تسریع و تسهیل در فرآیند صدور و تمدید جواز کسب ایجاد شده است. بنابراین مهم‌ترین خدمات نوین اصناف ایرانیان امکان درخواست الکترونیکی صدور پروانه کسب می‌باشد. اما خدمات و امکانات دیگری نیز در سامانه در دسترس است که این خدمات به طور کامل در مطلب بالا شرح داده شد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. به نام خدا
    باسلام واحترام
    بنده دیروز ثبت نام کردم.البته کلاس ها بصورت آنلتین ولی الان هرچی تلاش میکنم .موردی در خصوص فیلم آموزشی جهت کلاس مورد نظر وجود ندارد.لطفا راهنمایی فرمایید. باتشکرمرادخانی

    1. با سلام اگر رسید ثبت نام را دریافت کردید. از طریق لینک سایت میتونید با کد ملی و شماره موبایلتان وارد حساب کاربری تون بشید. ویدیوهای ضبط شده رو میتونید در هر ساعت از روز ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره