تجاریسایر موضوعات تجاری

مجوز تاسیس دفتر پیشخوان دولت را چگونه درخواست دهیم؟

مجوز تاسیس دفتر پیشخوان دولت را چگونه باید بگیریم؟ دفاتر پیشخوان دولت جهت ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی کشور به‌صورت الکترونیک راه‌اندازی شد. این دفاتر توسط بخش خصوصی اداره می‌گردند. بنابراین افراد می‌توانند با توجه به شرایط و ارائه مدارک لازم اقدام به دریافت مجوزهای قانونی برای تأسیس دفتر پیشخوان نمایند. در ادامه این مطلب قصد داریم به شرایط تأسیس و روش دریافت مجوز برای تأسیس دفاتر پیشخوان دولت بپردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

مجوز تاسیس دفتر پیشخوان دولت

دفاتر پیشخوان دولت، جهت ارائه خدمات دولتی به شکل الکترونیک ایجادشده‌اند. تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی موظف هستند خدمات الکترونیکی خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه دهند. این دفاتر توسط بخش خصوصی ایجاد و اداره می‌شوند. افراد مختلف با دارا بودن شرایط لازم می‌توانند دفتر پیشخوان تأسیس کنند. اگر شما شرایط لازم را برای تأسیس دفتر پیشخوان دولت را مهیا نمایید. می‌توانید مجوز تأسیس دفتر پیشخوان را دریافت کنید. و دفتر پیشخوان خود را راه‌اندازی کنید.

دریافت مجوز تاسیس دفتر پیشخوان دولت

اگر قصد تأسیس دفتر پیشخوان دولت را دارید ابتدا به سایت g4b.ir که درگاه ملی مجوزهای کشور است؛ مراجعه کنید. بعد از مراجعه کلمه دفاتر پیشخوان را در کادر جستجوی سایت، جستجو کنید. سپس گزینه پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه مشاهده جزئیات با شرایط و مدارک لازم برای تأسیس دفتر همچنین هزینه و زمان اعتبار پروانه آشنا می‌شوید.

بعد از تهیه شرایط و مدارک، گزینه صدور مجوز را انتخاب نمایید. در صفحه جدید از شما پرسیده می‌شود به‌عنوان شخص حقوقی یا شخص حقیقی قصد ورود به سامانه و ادامه مراحل را دارید. بخش بعدی شما باید شماره همراه خود را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد نمایید تا احراز هویت انجام شود. سپس روی گزینه صدور مجوز کلیک نمایید.

با انجام این مراحل شما به سامانه مدیریت کاربران هدایت می‌شوید. برای استفاده از خدمات این سامانه ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام کنید. پس بر روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید. اطلاعات خواسته‌شده را مانند مشخصات کاربری را وارد نمایید تا ثبت‌نام انجام شود.

مرحله بعد در سامانه بر روی گزینه خدمات الکترونیک کلیک نمایید. سپس گزینه ارائه مجوز مربوط به خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات را انتخاب کنید. سپس گزینه صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه وارد کارپوشه شخصی خودتان می‌شوید.

دراینجا با انتخاب گزینه اشخاص حقیقی یا حقوقی اطلاعات درخواستی را نظیر شماره شناسنامه، تاریخ تولد، تابعیت و.. وارد نمایید. پس از ثبت‌نام در این مرحله، روی گزینه دفتر پیشخوان خدمات کلیک کنید. درخواست صدور را انتخاب و برای صدور مجوز دفاتر پیشخوان دولت اقدامات خواسته‌شده را انجام دهید.

برای آشنایی با نحوه ابطال جواز کسب کلیک کنید.

شرایط دریافت مجوز تاسیس دفتر پیشخوان دولت

برای دریافت مجوز تأسیس دفتر پیشخوان دولت، شرایط لازم به سه دسته تقسیم می‌شود. شرایط مربوط به متقاضی، مکان دفتر و تجهیزات دفتر.

شرایط متقاضی

مجوز یا پروانه تأسیس دفتر پیشخوان دولت صرفاً برای اشخاص حقوقی یعنی شرکت‌ها صادر می‌شود. شخص حقوقی باید غیردولتی و محل ثبت آن در کشور ایران باشد. متقاضی مجوز دفتر پیشخوان می‌تواند برای تأسیس شرکت حقوقی به‌صورت اینترنتی از طریق سایت جامع ثبت شرکت‌ها اقدام نماید. و یا به‌صورت حضوری به اداره ثبت شرکت‌ها اقدام کند. موضوع پروانه دریافتی باید با موضوع فعالیت درج‌شده در اساسنامه شخص حقوقی متقاضی دریافت مجوز مرتبط باشد.

افراد متقاضی دریافت مجوز باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارا باشد. و به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی تصریح‌شده در قانون اساسی کشور معتقد باشد.عدم سوءپیشینه کیفری مؤثر، عدم اعتیاد به مواد مخدر و همچنین عدم شهرت فرد به فسادی که منجر به محرومیت‌های از حقوق اجتماعی شود، ازجمله شرایط لازم برای متقاضی دریافت مجوز است. همچنین متقاضی مرد باید گواهی انجام خدمت وظیفه یا معافیت دائم داشته باشد. حداقل مدرک متقاضیان مدرک کارشناسی می‌باشد.

افراد متقاضی نباید در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار باشند. و متقاضیان باید توسط حراست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درزمینهٔ صلاحیت فردی تائید شوند. بدهی مالیاتی، بدهی بیمه‌ای و بدهی قطعی معوق بانکی ازجمله مواردی است که متقاضی مجوز، نباید داشته باشد.

شرایط تاسیس دفتر پیشخوان دولت

از دیگر شرایط لازم برای دریافت مجوز تأسیس دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی، تهیه یک مکان با فضای حداقل 50 مترمربع دفاتر شهری و حداقل 20 متر دفاتر روستایی است. همچنین مکان دفتر باید کاربری مجاز داشته باشند. و طراحی نمای بیرونی و چیدمان تجهیزات اداری و فنی دفاتر پیشخوان نیز دارای شرایط خاصی است که باید رعایت شود.

برای طراحی نمای بیرونی و چیدمان تجهیزات اداری و فنی دفتر پیشخوان دولت باید شرایط خاصی رعایت شود. این شرایط عبارت است از:

تابلوی دفتر باید بارنگ، آرم و نوشته معینی باشد که نمونه آن توسط سازمان اعلام‌شده است. فضای کافی برای استقرار تجهیزات موردنیاز و متصدیان دفتر اختصاص داده شود. همچنین باید دفتر به نحوی باشد که امکان ارائه خدمات به جانبازان، معلولین و سالمندان وجود داشته باشد. درنهایت 40 درصد از فضای دفتر باید به خدمت گیرندگان اختصاص پیدا کند.

شرایط تجهیزات فنی و اداری

دفاتر پیشخوان دولت باید تجهیزات فنی و اداری طبق مقررات تهیه نمایند. این تجهیزات شامل موارد زیر می‌شود:

وجود پیشخوان برای ارائه خدمات به خدمت گیرندگان و وجود تعدادی صندلی برای استفاده افراد مراجع در زمان انتظار.

تهیه امکانات ایمنی مثل کپسول اطفای حریق که با استاندارهای تعیین‌شده از جانب سازمان آتش‌نشانی مطابقت داشته باشد.

دوربین‌های مداربسته با توجه به استاندارهای تعیین‌شده از طرف اداره اماکن نیروی انتظامی قرارداده شود.

تهیه تجهیزات رایانه‌ای و اداری با توجه به نوع خدمات و میزان ارائه خدمت. همچنین خطوط ارتباطی و دیتای مناسب با توجه به نوع خدمات و حجم خدمت قابل‌ارائه.

دفتر باید از وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب برخوردار باشد.

مدارک لازم برای مجوز تاسیس دفتر پیشخوان دولت

در بخش قبلی در مورد شرایط لازم برای صدور جواز جهت تأسیس دفتر پیشخوان دولت گفتیم. اثبات اینکه آیا شما دارای شرایط لازم هستید یا خیر مستلزم ارائه مدارکی است. مدارک لازم برای دریافت جواز تأسیس دفتر پیشخوان دولت عبرات است از:

تصویر از مدرک‌های مدیران شرکت شامل؛ کارت پایان خدمت یا معافیت، کارت ملی، تمامی صفحات شناسنامه، مدرک تحصیلی لیسانس که مورد تائید باشد. همچنین عکس رنگی سه در چهار مدیران شرکت لازم است.

گواهی‌های عدم سوءپیشینه و عدم اعتیاد مدیران شرکت که مربوط به سه ماه اخیر باشد. همچنین گواهی‌های عدم بدهی بانکی، عدم بدهی بیمه‌ای و عدم بدهی مالیاتی مدیران شرکت نیز باید ارائه شود.

تصاویر مربوط به شرکت شامل، تمام صفحات اساسنامه شرکت، تصویر روزنامه رسمی، آگهی تأسیس و آخرین تغییرات انجام‌شده در شرکت از مدارک لازم است.

تصویر مربوط به سند مالکیت یا اجاره‌نامه مکان استقرار دفتر که حداقل 20 متر برای دفاتر روستایی و 50 متر برای دفاتر شهری که اداره اماکن نیروی انتظامی آن را تائید کرده باشد. و باید مستندات دقیقی از محل دفتر و کدپستی آن به‌علاوه شماره فکس و تلفن دفتر ارائه شود. درنهایت هزینه لازم برای حق امتیاز صدور پروانه تأسیس دفتر پیشخوان دولت باید پرداخت گردد.

زمان صدور و مدت اعتبار مجوز دفاتر پیشخوان دولت چقدر است؟

ازآنجاکه مجوز صرفاً برای اشخاص حقوقی صادر می‌شود متقاضی ابتدا باید اقدام به ثبت شرکت نماید. اما بعد ثبت شرکت زمان لازم جهت صدور مجوز از زمانی که مدارک کامل شدند. در حدود 60 روز کاری است. و مدت اعتبار این مجوز نیز 5 سال است. متقاضیانی که پروانه‌‌ی آن‌ها که به دلایلی غیر از تخلف، رأی مرجع قضایی و تصمیم کمیته کشوری لغو شده‌اند. بعد از گذشت 3 سال مجدداً قابل درخواست و صدور است.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

نحوه دریافت مجوز دفتر خدمات پیشخوان دولت چگونه است ؟

به سایت g4b.ir مراجعه کنید بعد از تهیه شرایط و مدارک، گزینه صدور مجوز را انتخاب نمایید و مراحل توضیح داده‌شده در این مقاله را انجام دهید.

مدت‌زمان صدور و اعتبار مجوز دفتر پیشخوان دولت چقدر است ؟

بعد از ثبت شرکت توسط متقاضی زمان لازم جهت صدور مجوز از زمانی که مدارک کامل شدند. در حدود 60 روز کاری است. و مدت اعتبار این مجوز نیز 5 سال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره