سایر موضوعات کیفریکیفری

مدارک لازم و نحوه دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

مدارک لازم گواهی عدم سوء پیشینه کدامند ؟ سوء پیشینه به معنای این می‌باشد که شخص مرتکب جرمی شده است. به زبان ساده‌تر اشخاص با مرتکب شدن بعضی جرائم دارای سوء پیشینه یا سوء سابقه می‌شوند. بنابراین زمانی که شخصی مرتکب جرائمی بشود که قانون‌گذار در قانون نام برده و مجازات آن هم اعمال بشود، در سابقه کیفری فرد ثبت می‌شود. گاهی اوقات شخصی قصد استخدام شدن در جایی را دارد و کارفرما از او گواهی عدم سوء پیشینه تقاضا می‌کند. در ادامه به بررسی چگونگی دریافت گواهی عدم سوء‌ پیشینه می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

گواهی عدم سوء پیشینه

در گواهی عدم‌ سوء‌ پیشینه همانطور که از نامش پیداست سابقه کیفری افراد لحاظ می‌شود. بدین معنا که اگر فرد فعلی انجام دهد که آن فعل در قانون جرم شناخته شده و برای آن جرم مجازات هم تعیین شده باشد و همچنین حکم قطعی هم صادر شده باشد، جرم در سابقه کیفری فرد درج می‌گردد و نکته مهم اینجاست که این جرم باید از جرایمی باشد که موجب درج در سوء پیشینه و محروم شدن شخص مرتکب از حقوق اجتماعی باشد.

اگر بخواهیم مطالب گفته شده را یک بار به زبان ساده توضیح دهیم این طور می‌شود که مواردی در سابقه افراد ثبت می‌شود که فرد مرتکب جرم خاصی شده باشد که قانون گذار در قانون از آن نام برده است.

توصیه می‌کنیم مقاله سوء پیشینه کیفری را مطالعه نمایید.

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه | مدارک لازم گواهی عدم سوء پیشینه

برای دریافت این گواهی از دو طریق می‌توان اقدام نمود: اول اینکه از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیس به اضافه 10، دوم اینکه از طریق سامانه ثنا.

در این ادامه به توضیح روش اول می‌پردازیم.

مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیس به اضافه 10

با انتخاب این روش فرد با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیس به اضافه 10 به صورت حضوری مراجعه کرده و با پرداخت هزینه صدور گواهی درخواست خود را برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه ثبت می‌نماید. گواهی در همان روز صادر نمی‌گردد بلکه بعدا از طریق پست به دست متقاضی می‌رسد.

مدارک لازم گواهی عدم سوء پیشینه

البته برای درخواست گواهی عدم سوء پیشینه همراه داشتن مدارکی از جمله اصل شناسنامه، اصل کارت ملی متقاضی، عکس بیومتریک با مشخصات خاص، معرفی نامه از محل کار یا تکمیل کردن فرم درخواست و کد پستی ده رقمی لازم است.

توصیه می‌کنیم مقاله گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه پاسخ دهند. 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره