حقوقیسایر موضوعات حقوقی

تفاوت ملک مشاع و مفروز | سوالات متداول ملک مشاع و ملک مفروز

تفاوت ملک مشاع و مفروز چیست؟ املاک هر فرد جزو دارایی‌‌های او به حساب آمده و او می‌تواند هر تصرفی که بخواهد را در آن‌‌ها ایجاد نماید. املاک انواع مختلفی دارند که هر کدام با توجه به مالکین و نوع ملک نامگذاری شده‌‌‌اند. در ادامه قصد داریم در مورد تفاوت دو نوع ملک مشاع و مفروز توضیحاتی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

ملک مشاع چیست‌‌‌ ؟

ملک مشاع به املاکی گفته می‌شود که متعلق به یک نفر نیستند و در واقع در ملکیت دو یا چند نفر قرار دارند. برای مثال راه پله یک ساختمان متعلق به همه ساکنین آن ساختمان است و همه آن‌‌ها می‌بایست درباره آن تصمیم گیری کنند. در اینجا می‌توان گفت که راه پله هر ساختمان جزو املاک مشاع به حساب می‌آید و چون متعلق به چند نفر است هیچکدام از ساکنین نمی‌تواند به تنهایی برای آن تصمیم گیری نماید.

برای آشنایی با شرایط فروش ملک مشاع کلیک کنید.

ملک مفروز | تفاوت ملک مشاع و مفروز

ملک مفروز یکپارچه در مالکیت یک نفر قرار دارد. اگر ملک‌‌های مشاع که در مالکیت چند نفر هستند تقسیم شوند و هر فرد صاحب میزان معینی از آن ملک‌‌ها شود چنین ملک تقسیم شده‌ای ملک مفروز نامیده می‌شود. در واقع می‌توان گفت که ملک‌‌های مفروز فقط متعلق به یک نفر هستند و آن یک نفر می‌تواند هر تصمیمی‌ که بخواهد درباره ملکش اتخاذ کند.

حتما درباره تصرف در ملک مشاع بدون اجازه شریک بخوانید.

تفاوت ملک مشاع و ملک مفروز

ملک‌‌های مشاع و مفروز دارای تفاوت‌‌هایی نیز می‌باشند که آن ‌دو را از یکدیگر متمایز ساخته است. در زیر تفاوت این دو نوع ملک را نام برده‌ایم:

  • اولین تفاوت این دو نوع ملک این است که ملک‌های مشاع توسط چندین مالک مختلف اداره می‌شوند اما ملک مفروز تنها یک مالک و یک اداره کننده دارد.
  • دومین تفاوت میان این دو ملک این است که در مورد ملک‌‌های مشاع تمام مالکین تصمیم گیری می‌کنند و همه مالکین باید از آن تصمیم رضایت داشته باشند اما در ملک مفروز چنین نیست و مالک می‌تواند با رضایت خودش به تنهایی در مور ملکش تصمیم گیری کند.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تفاوت ملک مشا‌ع و مفروز، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون تفاوت ملک مشاع و مفروز پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

ملک مشاع چیست‌‌‌ ؟

ملکی که به چند نفر تعلق دارد مانند راه پله یک ساختمان.

ملک مفروز چیست‌‌‌ ؟

به ملک مشاع تقسیم‌ شده ملک مفروز گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره