اجارهعقود و قرارداد ها

اجور معوقه | نحوه مطالبه اجاره بهای عقب افتاده

اجور معوقه را چطور زنده کنیم؟ وقتی افراد ‌‌می‌خواهند در منطقه‌ای ساکن شوند که خانه‌‌‌‌ای در آنجا ندارند ‌‌می‌بایست ملک افراد دیگر را اجاره نمایند. اما اجاره کردن خانه دیگران قوانین خاص خود را دارد که مستاجر و موجر ‌‌می‌بایست به این قوانین به خوبی توجه نمایند. در ادامه قصد داریم در مورد اجور معوقه و نحوه مطالبه آن توسط صاحب ملک توضیحاتی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

اجاره به چه معناست‌‌‌‌ ؟

اجاره به معنای تحویل گرفتن ملک دیگران در ازای پرداخت اجاره بها به آن‌ها ‌‌می‌باشد. برای مثال ‌‌می‌توان خانه افراد را برای مدتی مشخص اجاره کرد و مبلغی را به عنوان اجاره بها به آن‌ها پرداخت نمود.

برای اجاره خانه ‌‌می‌بایست اجاره نامه‌‌‌‌ای تنظیم گردد تا هر دو ‌طرف این معامله به یکدیگر اعتماد کنند و از تعهد طرف مقابل خود مطمئن باشند. موجر و مستاجر تکالیف زیادی نسبت به هم دارند، برای مثال مستاجر موظف است که اجاره بها را در زمان مشخص بپردازد و موجر نیز ‌‌می‌بایست پس از اتمام مدت اجاره پول پیش را به مستاجر باز گرداند.

برای آشنایی با شرایط برگزاری دادگاه صالح مطالبه اجور معوقه کلیک کنید.

اجور معوقه به چه معناست‌‌‌‌ ؟

همان طور که در بالا گفته شد مستاجر ‌‌می‌بایست در ازای خانه‌‌‌‌ای که اجاره کرده است اجاره بها بپردازد. اما زمان پرداخت اجاره بها نیز بسیار مهم ‌‌می‌باشد، مستاجر ‌‌می‌بایست اجاره بها را در مدت زمان‌‌‌های مشخص شده در قرارداد پرداخت نماید و اگر از پرداخت آن‌ها خودداری ورزد به این اجاره‌‌‌های پرداخت نشده اجاره معوقه گفته ‌‌می‌شود.

در این صورت صاحب ملک ‌‌می‌تواند اجور معوقه را از مستاجر طلب نماید. طبق قانون مستاجر ‌‌می‌بایست اجور معوقه را به صاحب ملک پرداخت نماید تا صاحب ملک نیز پول پیش را به او بازگرداند. اما ممکن است در برخی موارد پول پیشی وجود نداشته باشد که در این صورت نیز مطالبه اجور معوقه امکان پذیر خواهد بود.

نحوه مطالبه اجور معوقه

برای مطالبه اجور معوقه ‌‌می‌بایست با نحوه آن به خوبی آشنایی داشت تا بتوان اجاره‌‌‌های عقب افتاده را به راحتی طلب نمود. در ادامه نحوه مطالبه اجور معوقه را بر اساس مبلغ آن‌‌‌ها شرح داده‌‌‌‌ایم:

مطالبه اجاره معوقه تا بیست میلیون تومان

برای مطالبه اجاره معوقه تا بیست میلیون تومان صاحب ملک ‌‌می‌بایست به شورای حل اختلاف برود و درخواست مطالبه این اجور معوقه را بنماید. در این صورت شورای حل اختلاف مستاجر را ملزم به پرداخت تمام اجاره‌‌‌های عقب افتاده خود خواهد کرد.

مطالبه اجاره معوقه بیشتر از بیست میلیون تومان

اگر مبلغ اجاره معوقه بیش از بیست میلیون تومان باشد صاحب ملک ‌‌می‌بایست به دادگاه مراجعه نماید و طی دادخواستی خواهان وصول اجاره معوقه شود. در این صورت دادگاه اموال فرد را توقیف نموده و از اموال توقیف شده او اجاره معوقه را به صاحب ملک پرداخت خواهد نمود.

برای دریافت مشاوره از وکیل حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت وکیل دات کام مراجعه نمایید و از خدمات ویژه این سایت بهره مند گردید. مرکز وکیل دات کام شما را در حل پرونده‌‌‌های حقوقی خود یاری ‌‌می‌نماید. از بهترین خدمات این مرکز ‌‌می‌توان به حل انواع پرونده‌‌‌های حقوقی و ارائه مشاوره حقوقی در تهران اشاره نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اجور معوقه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اجور معوقه پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

اجاره یعنی چه‌‌‌‌ ؟

یعنی در اختیار داشتن ملک دیگران برای یک مدت زمان مشخص و پرداختن اجاره بها به آن‌‌‌ها در ازای بهره وری از ملک.

اجاره معوقه به چه نوع اجاره‌‌‌‌ای گفته ‌‌می‌شود‌‌‌‌ ؟

اجاره معوقه به اجاره‌‌‌هایی گفته ‌‌می‌شود که در زمان معین شده پرداخت نشده‌اند و عقب افتاده‌اند.

برای مطالبه اجور معوقه تا بیست میلیون تومان باید به کجا مراجعه کرد‌‌‌‌ ؟

‌‌می‌بایست به شورای حل اختلاف مراجعه نمود و اجور معوقه را مطالبه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره