حقوقیسایر موضوعات حقوقی

صدای همسایه مزاحم | پنج راهکار برای مقابله با همسایه پر سروصدا

چه اقداماتی در مقابل صدای همسایه مزاحم می توان کرد؟ تمام کسانی که در ساختمان‌های مجاور خانه ما زندگی ‌‌می‌کنند همسایگان ما هستند. همسایه‌ها نسبت به همدیگر دارای حقوق و تکالیفی هستند که ‌‌می‌بایست رعایت شوند. برای مثال هیچ همسایه‌ای حق ندارد با انجام کاری باعث آزار و اذیت همسایه خود شود. در ادامه قصد داریم در مورد مزاحمت صدای همسایه و راهکار مقابله با آن توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

زیاد بودن صدای همسایه مزاحم

همانطور که در بالا گفته شد همه همسایه‌ها نسبت به یکدیگر دارای تکالیفی هستند که باید به آن‌ها عمل نمایند. سرو صدا‌‌ کردن ‌‌می‌تواند باعث آزار و اذیت دیگران شود و آن‌ها را برنجاند. طبق قانون هیچ همسایه‌ای حق ندارد در روز‌های تعطیل از ساعت ۱۲ به بعد و در روزهای معمولی از ساعت ده به بعد به بهانه جشن ‌ایجاد سر و صدا کند و همسایه‌های دیگر را آزار دهد. طبق قانون هر همسایه‌ای که با ایجاد سرو صدا‌های نامتعارف باعث آزار و اذیت همسایه‌های دیگر شود ‌‌می‌توان علیه او در مراجع قضایی شکایت نمود. انواع سرو صدا به شرح زیر ‌‌می‌باشند:

  • سر و صدای متعارف:

سر و صدای متعارف به سرو صدایی گفته ‌‌می‌شود که در صورت وجود شما حق شکایت کردن از همسایه خود را نخواهید داشت. برای مثال گریه نوزاد یک سروصدای متعارف است و چون به صورت عمدی ایجاد نمی‌شود امکان شکایت کردن نیز وجود ندارد.

  • سرو صدای نا‌متعارف:

سرو صدای نامتعارف به سرو صدایی گفته ‌‌می‌شود که به صورت عمدی ایجاد شود و در آن‌ صورت شما حق دارید از همسایه خود شکایت کنید. برای مثال اگر همسایه شما در نیمه شب جشن و مهمانی برپا کند و سرو صدا ایجاد کند شما را آزار داده و شما ‌‌می‌توانید نزد مراجع قضایی از او شکایت کنید.

برای آشنایی با مدارک لازمو  روند شکایت از همسایه کلیک کنید.

پنج راهکار مقابله با همسایه پر سر و صدا

برای مقابله با صدای همسایه مزاحم راهکار‌هایی پیشنهاد می‌گردد که در زیر پنج‌ نمونه را بیان نموده‌ایم:

  • اولین راهکار این است که با همسایه خود به صورت دوستانه و مسالمت آمیز صحبت کنید و از او بخواهید که ایجاد سر و صدا نکند.
  • اگر در راهکار اول موفق نشدید بهتر است از مدیر ساختمان ‌بخواهید که جلسه‌ای بگذارد و همسایه آزار دهنده را با همسایه‌های معترض گرد هم جمع کند و همگی از همسایه آزار دهنده بخواهید که دیگر سر و صدایی ایجاد نکند.
  • راهکار سوم‌ اینگونه است که همسایگان معترض به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند و اظهار نامه‌ای تهیه نمایند. همسایگان باید در اظهار نامه بنویسند که: آقا یا خانم…..شما با ایجاد سر و صدا باعث آزار همسایه‌ها شده‌اید، از شما خواهشمندیم که دیگر ایجاد سر و صدا نکنید وگرنه در مرجع صالح قضایی از شما شکایت خواهیم کرد.
  • در راهکار چهارم ‌‌می‌بایست با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید. اگر دیدید همسایه در نیمه شب جشن برپا کرده است با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید و از پلیس بخواهید که به محل جشن برود و موضوع را بررسی کند.
  • اگر از هیچکدام از راهکار‌های بالا نتیجه نگرفتید به شورای حل اختلاف شهرتان مراجعه کنید و در آنجا دادخواستی مبنی بر دلایل اعتراضتان را تحویل دهید. در این راهکار شورای حل اختلاف دو طرف را فرا خوانده و اختلاف را حل خواهد کرد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص راهکار مقابله با سر و صدای همسایه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون راهکار مقابله با سر و صدای همسایه پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

برای شکایت از همسایه پر سرو صدا ‌‌می‌توان با ۱۱۰ تماس گرفت ؟

بله در این مورد بهتر است در حین برپایی جشن یا مهمانی همسایه با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل فرمائید.

چرا نمی‌توان برای سرو صدای متعارف شکایت کرد ؟

زیرا سرو صدای متعارف به صورت عمدی و به قصد آزار ایجاد نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره