آیین دادرسیآیین دادرسی دعوی

مشاهده رای در سامانه ثنا

در سال‌های گذشته مردم برای انجام هرگونه امر حقوقی خود به مراجع قضایی رجوع می‌کردند و با گذراندن زمان زیادی آن امر را به انجام می‌رساندند. اما امروزه با تاسیس سامانه معتبر ثنا دیگر برای انجام اکثر امور حقوقی نیازی به رجوع به مراجع قضایی نبوده و افراد می‌توانند از خدمات زیادی در این سایت بهره مند شوند. یکی از خدمات سامانه معتبر ثنا مشاهده رای صادر شده توسط مرجع قضایی می‌باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم در خصوص مشاهده رای صادر شده در سامانه ثنا توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

نحوه مشاهده رای صادر شده در سامانه ثنا

یکی از مهم‌ترین خدماتی که سامانه معتبر ثنا به مردم ارائه می‌کند مشاهده رای صادر شده به صورت الکترونیکی می‌باشد. اما از آنجایی که سامانه ثنا یک سایت تازه کار و نو ظهور به حساب می‌آید ممکن است اکثر افراد برای ورود به سامانه و مشاهده رای صادر شده از طرف دادگاه با مشکل مواجه گردند. از این رو در زیر نحوه مشاهده رای صادر شده در سامانه ثنا را به صورت مرحله به مرحله شرح داده‌ایم:

  • در مرحله اول به نشانی اصلی سایت عدل ایران رجوع نمایید و روی گزینه خدمات ویژه کلیک نمایید. عکس حالا صفحه‌‌ای برایتان نمایش داده می‌شود که می‌بایست در آن روی گزینه سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی کلیک کنید. عکس
  • در مرحله دوم برای شما صفحه دیگری به نمایش گذاشته می‌شود که باید در آن صفحه روی گزینه سامانه اصلی ابلاغ الکترونیک کلیک کنید. عکس
  • پس از کلیک روی گزینه مورد نظر صفحه‌‌ای برایتان باز می‌شود که مربوط به مشاهده رای صادر شده می‌باشد. در این صفحه چهار عدد لینک وجود دارد که شما می‌بایست روی یکی از آن‌ها کلیک کنید. عکس
  • در مرحله بعد رمز عبور و نام کاربری خود را وارد کرده و گزینه مرحله بعد را  بزنید که پس از آن رای صادر شده برایتان نمایش داده می‌شود. عکس

رای های صادر شده قابل مشاهده در سامانه ثنا کدامند‌‌‌‌ ؟

همانطور که گفتیم در سامانه ثنا افراد می‌توانند رای‌های صادر شده از طرف دادگاه مشاهده کرده و پیگیری نمایند. رای‌های صادر شده شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ترک تعقیب
  • مجرمیت
  • موقوفی تعقیب
  • منع پیگرد

سامانه ثنا به چه منظور تاسیس شده است‌‌‌‌ ؟

سامانه ثنا یکی از سایت‌های معتبر تحت نظر دستگاه قضایی می‌باشد که با نام سایت عدل ایران نیز شناخته می‌شود این سامانه معتبر در سال ۱۳۹۲ توسط دستگاه قضا تاسیس گردید. هدف از تاسیس این سامانه معتبر ارائه خدمات به مردم به صورت غیر حضوری و جلوگیری از کند شدن روند انجام امور حقوقی و قضایی می‌باشد. از آنجایی که انجام امور حقوقی به صورت حضوری می‌تواند برای مردم زمان بر و پر هزینه شود امروزه تاسیس این سامانه این مشکلات را از بین برده است و تمام امور قضایی مردم با سرعت بررسی و انجام خواهد شد. برای استفاده از سامانه ثنا می‌بایست ابتدا در آن ثبت نام نموده و پس از ثبت نام با استفاده از رمز عبور و نام کاربری می‌توان از خدمات آن بهره مند گردید.

سوالات متداول

سامانه ثنا در چه سالی تاسیس شد‌‌‌‌ ؟

سامانه ثنا در سال ۱۳۹۲ تاسیس گردید.

آیا می‌توان رای ترک‌ تعقیب را در سامانه ثنا پیگیری نمود‌‌‌‌ ؟

بله نحوه مشاهده رای نیز در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مشاهده رای در سامانه ثنا، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مشاهده رای در سامانه ثنا پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره