تجاریسایر موضوعات تجاری

اتحادیه فناوران رایانه تهران

آیا شما با اتحادیه فناوران رایانه تهران آشنایی دارید؟ اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران متشکل از افراد شاغل در این صنف می‌باشد. که در راستای اهداف مشترکی برای حفظ حقوق شغلی و حرفه مورد نظر خود فعالیت و تلاش می‌کنند. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران خواهیم پرداخت. برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در سال ۱۳۶۲ تاسیس گشت. این اتحادیه در ابتدا با نام صنف فروشندگان و تعمیرکاران ماشین‌های اداری شروع به کار نمود. اما با گذشت زمان در سال ۱۳۸۹ با توجه به تغییرات و پیشرفت تکنولوژی و علم فناوری اطلاعات نام این اتحادیه تغییر کرد. طبق ضوابط خاص مصوبه در هیئت عالی نظارت در حال حاضر اتحادیه با نام اتحادیه‌صنف فناوران‌رایانه تهران و در ۱۳ رسته فعالیت صنفی خود را ادامه می‌دهد.
اتحادیه‌صنف فناوران‌رایانه تهران با هدف ایجاد همکاری مناسب در میان کاسبان این صنف همچنین حمایت نمودن از حقوق صنفی این افراد ایجاد گشت. از دیگر اهداف تشکیل اتحادیه بهبود بخشیدن به خدمات قابل ارائه به مصرف‌کنندگان و اجرای قوانین، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های نظام صنفی می‌باشد.

ثبت درخواست جواز در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

رسته‌های تحت پوشش اتحادیه

اتحادیه‌صنف فناوران رایانه تهران رسته‌های مختلفی را تحت پوشش خود قرار داده است. برخی از این رسته‌های شغلی عبارت‌اند از:

  • ماشین‌های اداری شامل چاپگر حرارتی، چاپگر سوزنی، چاپگر لیزری/ جوهرافشان/ کپی لیزری، اسکنر، پروژکتور و تخته هوشمند، کاغذ خردکن و پول شمار.
  • سرور و رایانه مانند مانیتور، کیبورد، PCI ، main board، وب کم ، اسپیکر، میکروفون، تبلت، لپ‌تاپ، نوت بوک و…
  • لوازم شبکه مثل سوییچ، مودم، router، firewall و…
  • دستگاه‌های بازی مانند ایکس باکس، پلی‌استیشن و…
  • لوازم جانبی مانند فلش، پاور بانک و…

برای دریافت جواز کسب خدمات کامپیوتری کلیک کنید.

عضویت و فعالیت در اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران

اتحادیه‌صنف فناوران‎‌رایانه تهران یکی از اتحادیه‌های فعال و موجود در شهر تهران می‌باشد. اگر شما علاقه‌مندید که عضوی از این اتحادیه شوید و در این اتحادیه فعالیت نمایید. در ابتدای امر باید یک واحد صنفی در حوزه فناوری رایانه راه‌اندازی نمایید. و برای این واحد صنفی از اتحادیه مجوز کسب دریافت کنید. چرا که مطابق با قانون نظام صنفی هرکسی که قصد دارد یک فعالیت اقتصادی را در محلی ثابت و یا به‌واسطه وسیله سیار انجام دهد. باید پروانه کسب از اتحادیه مورد نظر را دریافت نمایید.

شما با راه‌اندازی یک واحد صنفی در حوزه فناوری رایانه‌ای در شهر تهران، دریافت جواز کسب برای این واحد صنفی و پرداخت حق عضویت به اتحادیه مذکور به عنوان عضوی از اتحادیه صنف فناوران‌رایانه تهران شناخته می‌شوید. خوب است بدانید که اتحادیه صنف فناوران‌رایانه تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی جواز کسب صادر می‌نماید. جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

دوره‌های آموزشی و آزمون اتحادیه صنف فناوران رایانه‌ای تهران

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران جهت ارتقا و افزایش میزان آگاهی و سطح مهارت افراد شاغل در صنف اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌نماید. شرکت در این دوره‌های آموزشی و آزمون پایان دوره جهت صدور پروانه کسب الزامی می‌باشد. البته شرکت‌کننده باید نمره قبولی را از آزمون نهایی دوره‌های آموزشی کسب نماید. با قبولی در آزمون دوره گواهینامه پایان دوره به شرکت‌کننده تحویل داده می‌شود.

متقاضی شرکت در دوره‌های آموزشی باید هزینه آموزش را بپردازد. و علاوه بر آن یک معرفی‌نامه برای گذراندن دوره از اتحادیه مذکور دریافت نموده و به مرکز آموزشی ارائه نماید. امکان برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و یا غیرحضوری وجود دارد. نمره قبولی در آزمون برای شرکت‌کنندگان دوره‌های حضوری نمره ۱۰ است. و همچنین نمره قبولی در آزمون برای شرکت‌کننده‌های دوره غیرحضوری نمره ۱۲ می‌باشد. در صورتی که متقاضی موفق به دریافت نمره قبولی در آزمون پایانی دوره آموزشی نشد. می‌تواند با پرداخت ۲۰ درصد از هزینه آموزش مجدد در آزمون شرکت نماید.

لازم به ذکر است که آزمون پایان دوره آموزشی برای افراد باسواد به صورت کتبی و سؤالات چهارگزینه‌ای برگزار می‌گردد و برای افراد بی‌سواد به صورت شفاهی انجام می‌گیرد.
همان‌طور که گفتیم شرکت‌کننده بعد از پایان دوره آموزشی و کسب نمره قبولی در آزمون پایانی یک گواهینامه پایان دوره دریافت می‌نماید. این گواهی پایان دوره به مدت ۵ سال اعتبار دارد. اگر دارنده این گواهی قصد تغییر رسته و یا جابجایی واحد صنفی داشته باشد نیازی به شرکت مجدد در دوره آموزش ندارد. همچنین گواهی در سراسر کشور و در تمامی اتحادیه‌ها معتبر به شمار می‌رود.

هزینه های قابل پرداخت به اتحادیه

هر اتحادیه ای برای خدماتی که ارائه می دهد قانونا می تواند از شما هزینه هایی دریافت کند. البته این هزینه ها توسط مراجع بالاتر مشخص می شود. از جمله هزینه های تعریف شده برای اتحادیه ها عبارت است از؛ هزینه صدور، تمدید، آموزش، ورودیه اولیه، حق عضویت سالانه و… . اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

آدرس اتحادیه صنف فناوران رایانه‌ تهران

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در ضلع شمال غرب میدان فردوسی، کوچه علوی، پلاک ۴ واقع شده است. این اتحادیه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۴ بعد از ظهر فعالیت می‌کند. در ایام کرونا ساعات کاری به ۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر تغییر یافت. شما می‌توانید در این روزها و ساعات ذکر شده به صورت حضوری به اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران مراجعه نمایید. همچنین برای برقراری ارتباط با این اتحادیه می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۱۰۱۵ تماس برقرار کنید. جهت ارسال فکس به این مجموعه می‌توانید از شماره ۰۲۱۴۱۰۱۵ داخلی ۲۰۰ استفاده کنید. امکان ارتباط با اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران از طریق اینترنت و به صورت مجازی نیز وجود دارد. شما می‌توانید درخواست خود را به ایمیل این مجموعه با نشانی info@itunion.ir ارسال نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در چه سالی تاسیس شد ؟
اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در سال ۱۳۶۲ تاسیس گشت.

هدف از تاسیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران چیست ؟
با هدف ایجاد همکاری مناسب در میان کاسبان این صنف، حمایت نمودن از حقوق صنفی این افراد، بهبود بخشیدن به خدمات قابل ارائه به مصرف‌کنندگان و اجرای قوانین، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های نظام صنفی.

رسته‌های تحت پوشش اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران کدام‌اند ؟
ماشین‌های اداری، رایانه و سرور، لوازم شبکه، دستگاه بازی، لوازم جانبی و…

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام به کافی نت ایرانیان واقع در شهرری برای گرفتن کد رهگیری املاک واسکان مراجعه کردم و مسول انجا گفت هزطنه اش دو میلیون توان میشود ایا درسته مگه رایگان نیست وفقط اینها باید اجرت کارشان رابگیرند

    1. سلام برای کافی نت ها نرخ های مشخصی از طرف اتحادیه وضع شده پس می توانید در مورد شکایت از نرخ های واحد مذکور با اتحادیه تماس بگیرید.

  2. سلام
    ايا تعميرات لب تاپ هم مربوط به همين اتحاديه است ؟
    اگر هست لطفا شماره تماس بديد
    اينجا فقط وكيل مشاوره ؟؟؟؟

  3. با سلام خدمت کارشناس حقوقی
    بنده هاشمیان هستم از قم
    چهارشنبه هفته گذشته یک دستگاه پی اس فور اسلیم ازفروشگاه دیانا به نشانی تهران میدان امام خمینی ره ابتدای خیابان فردوسی*********خریداری نمودم روز بعد دستگاه را برای بازی به مغازه ای در قم بردم ولی بورد یا رم دستگاه مشکل داشت بازی اجرا نمی شد. روز دوشنبه با وجود برفی که درقم و جاده اتوبان می بارید مراجعه نمودم اول که زیر بار نمی رفتند ولی با اصرار بنده یک دستگاه به اصطلاح آک به من دادند روز بعد دوباره جهت نصب بازی به مغازه برادر زاده ام که سالهاست این کارست مراجعه نمودم که مشخص شد دستگاه اک نبوده و هارد دستگاه عوض شده و باتری نیز خراب است.
    با ایشان تماس گرفتم (آقای علی پاکیزگی فروشنده به شماره ********) ایشان شروع به داد و بیداد کردن نمود و کلا همه چیز را انکار نمود
    کلی بچه ام گریه کرد و خانمم نیز با ایشان تماس گرفت که نتیجه ای نداشت و خانمم نیز حالش خیلی خراب شد. همه حقوق من رفت پای دستگاه خراب
    حال از شما خواهشمندم حتما به این موضوع رسیدگی نمایید با تشکر *************8

    1. با سلام و درود میتونید این مساله رو از طریق اتحادیه پیگیر باشید. لطفا با شماره های خود اتحادیه تماس بگیرید و به بخش شکایات مساله را بگویید. در غیر این صورت میتوانید برای شکایت قضایی هم اقدام کنید که وکیلان مجموعه وکیل داتکام در این خصوص شما رو راهنمایی می کنند. برای این منظور لطفا با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

  4. بهبود بخشیدن به خدمات قابل ارائه به مصرف‌کنندگان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره