تجاریسایر موضوعات تجاری

اتحادیه ابزار فروشان تهران

آیا شما با اتحادیه صنف ابزار فروشان تهران آشنا هستید؟ این صنف در واقع انجمنی از افرادی است که دارای یک پیشه و حرفه مشترک هستند. اتحادیه متشکل از افراد صنفی است که با همکاری یکدیگر و در راستای احقاق حقوق حرفه مورد نظر خود حرکت می‌کنند. اصناف در هر شهر اقدام به تشکیل یک اتحادیه مستقل می‌نمایند. اتحادیه صنف ابزار فروشان تهران یکی از اتحادیه‌های فعال و موجود در تهران می‌باشد. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران می‌پردازیم. برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

اتحادیه صنف ابزار فروشان تهران

اتحادیه‌های اصناف توسط افراد خوشنام همان صنف تشکیل و مدیریت می‌شود. صنف ابزارفروشان تهران باهدف حمایت از حقوق صنفی رسته شغلی خود، توسعه همکاری در میان کاسبان و همچنین بهبود بخشیدن به ارائه خدمات توسط شاغلین در این صنف اقدام به تشکیل یک اتحادیه در شهر تهران نمودند.
اداره امور داخلی اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران مانند سایر اتحادیه‌ها بر عهده هیئت‌مدیره منتخب اتحادیه است. اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه به‌صورت انتخابات و رای گیری برگزیده می‌گردند. هر چهار سال یکبار شاغلین در صنف ابزارفروشان تهران به پای صندوق‌های رای می‌آیند. و به افراد منتخب و کاندید مورد نظر خود جهت عضویت ۴ ساله در هیئت‌مدیره اتحادیه رای می‌دهد. البته گاهی برخی از اعضای هیئت‌مدیره ممکن است بیش از چهار سال در عضویت هیئت‌مدیره باشند. این اتفاق به علت رای آوردن این افراد در دوره‌های بعدی رخ می‌دهد.
اعضای هیئت‌مدیره شامل رئیس اتحادیه، معاون اتحادیه، دبیر هیئت‌مدیره، خزانه‌دار هیئت‌مدیره، اعضای معمولی هیئت‌مدیره، بازرس اتحادیه می‌شود. رئیس فعلی اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران در حال حاضر جناب آقای فریدون غمام نو می‌باشد.

ثبت درخواست جواز در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

آدرس و تلفن با اتحادیه ابزار فروشان تهران

اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران در خیابان امام خمینی، مقابل مسجد مجد، کوچه شهید سلطانی، پاساژ جعفری،  طبقه سوم واقع شده است. شما می‌توانید برای برقراری ارتباط با این اتحادیه با شماره‌های ۶۶۷۲۰۶۱۸_۰۲۱ و ۶۶۷۰۷۳۲۴_۰۲۱ تماس بگیرید. همچنین شماره فکس این مجموعه ۶۶۷۱۴۸۴۸_۰۲۱ می‌باشد.

وظایف و خدمات اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران

وظایف و خدمات اتحادیه‌های اصناف در قانون نظام صنفی به طور کامل تعریف شده است. می‌توان گفت که وظایف و خدمات تمامی اتحادیه‌ها در اکثر موارد مشابه می‌باشد. اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد. قانون نظام صنفی در ماده سی خود به شرح این وظایف پرداخته است. از مهمترین وظایف اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران می‌توان به صدور و تمدید پروانه کسب و همچنین نظارت بر فعالیت دارندگان این پروانه کسب می‌باشد.
سایر وظایف و خدمات اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران عبارت است از:

  • ارائه پیشنهاد اتاق اصناف برای تهیه، تنظیم یا تغییر قوانین مربوط به صدور جواز کسب.
  • اجاره نمودن آیین‌نامه‌ها مصوبات و بخشنامه‌ها نظام صنفی.
    صدور، تمدید و ابطال پروانه کسب.
  • نظارت بر دارندگان پروانه کسب؛ تعطیلی محل کسب به علت عدم رعایت قانون و یا جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه کسب.
  • تنظیم بودجه سال بعد اتحادیه و همچنین تنظیم ترازنامه سالانه اتحادیه و ارائه این دو به اتاق اصناف شهرستان جهت رسیدگی و تصویب این اسناد.
  • ایجاد تسهیلات برای آموزش مورد نیاز افراد صنفی و برگزاری دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار.
  • تشکیل کمیسیون‌هایی جهت حل اختلافات، رسیدگی به شکایت و بازرسی از واحدهای صنفی.
  • وصول مالیات، عوارض و هزینه‌های خدمات به نمایندگی از جانب سازمان‌های وابسته به دولت مانند وزارتخانه‌ها یا شهرداری‌ها و…
  • ارائه پیشنهاد به اتاق اصناف در حوزه تعیین نرخ کالا و خدمات یا تعیین تعداد مورد نیاز سالیانه واحدهای صنفی.

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

منابع مالی اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران

منابع مالی اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران مانند سای اتحادیه‌ها شامل موارد یکسانی می‌باشد. این منابع مالی عبارت‌اند از:

  • حق عضویت که توسط افراد صنفی به صورت سالانه به اتحادیه پرداخت می‌گردد. میزان مبلغ حق عضویت هر اتحادیه با پیشنهاد اتحادیه و پس از تائید اتاق اصناف شهرستان باید به تصویب کمیسیون نظارت برسد. اتحادیه نیز می‌تواند با در نظر گرفتن شرایط اعضای خود حق عضویت را به صورت نقدی و یا به صورت اقساط از  اعضا دریافت نماید. البته تقسیط حق عضویت تنها به صورت یک ساله انجام می‌گیرد.
  • دیگر منابع مالی اتحادیه وجوهی است که در ازای خدمات غیرموظف اتحادیه مانند ارائه خدمات فنی و آموزشی به اتحادیه پرداخت می‌گردد.
  • گاهی ممکن است اشخاص حقیقی یا حقوقی کمک‌های مالی به اتحادیه نمایند.
  • اتحادیه با وصول مالیات عوارض و هزینه‌های خدمات به نمایندگی از سازمان‌های وابسته به دولت، کارمزد دریافت می‌نماید.
  • درصدی از مبلغ پرداخت شده جهت صدور یا تمدید جواد کسب متعلق به اتحادیه می‌باشد.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

مهمترین وظیفه اتحادیه صنف ابزار فروشان تهران چیست ؟
از مهمترین وظایف اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران می‌توان به صدور و تمدید پروانه کسب و همچنین نظارت بر فعالیت دارندگان این پروانه کسب می‌باشد.

ریاست اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران بر عهده کیست ؟
رئیس فعلی اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران در حال حاضر جناب آقای فریدون غمام نو می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره