تجاریسایر موضوعات تجاری

اتحادیه میوه و سبزی تهران

آدرس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران چیست؟ اصناف مختلف تشکر از گروه افراد هستند که یک حرفه و پیشه را دنبال می‌کنند. افراد یک صنف در کنار هم‌ می‌توانند اتحادیه را تشکیل دهند. اتحادیه شامل افرادی از یک صنف می‌شود که برای حفظ حقوق صنف موردنظر خود اهداف مشترکی را دنبال می‌نماید. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران می‌پردازیم. برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران

اتحادیه‌های اصناف از افراد خوشنام همان صنف تشکیل می‌گردد. هر یک از اتحادیه‌ها جهت احقاق حقوق صنفی مشاغل مربوط به خود و همچنین ایجاد همکاری در میان کاسبان جنس مربوطه فعالیت می‌نمایند. از دیگر وظایف و علل ایجاد اتحادیه‌ها می‌توان به اقدامات اتحادیه در بهبود بخشیدن به خدمات ارائه‌شده به مصرف‌کنندگان و اجرای قوانین نظام صنفی در میانه واحدهای صنفی مربوط به خود اشاره نمود. اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

اعضای هیئت‌مدیره یک اتحادیه به روش برگزاری انتخابات و رای شاغلین در صنف برگزیده می‌گردند. بنابراین فعالین در صنف فروشندگان میوه‌وسبزی تهران هر چهار سال یک‌بار با شرکت در انتخابات اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه را انتخاب می‌نمایند. جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

اعضای هیئت‌مدیره

اعضای هیئت‌مدیره فعلی اتحادیه فروشندگان میوه‌وسبزی تهران آن شامل افراد زیر می‌شود:

  • اسدالله کارگر گلشن‌آبادی در سمت رئیس اتحادیه
  • اسماعیل مرادیان در سمت نائب رئیس اول
  • مسلم کلاته در سمت نائب رئیس دوم
  • حسن امیری دبیر اتحادیه
  • جواد باقری خزانه‌دار در اتحادیه
  • آقایان مهرداد اسماعیلی و علی اسماعیل بیک دامغانی عضو معمولی هیئت‌مدیره اتحادیه
  • و آقایان سید مهدی بنی‌هاشمی، مهدی عراقیان و رضا علم شاهی از علی‌البدل
  • درنهایت آقایان یحیی غلامی مفید بازرس اصلی و ایرج صادقیان قیداری در سمت بازرس علی‌البدل

وظایف و خدمات اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران

اتحادیه صنف فروشندگان میوه‌وسبزی تهران وظایف مختلفی را بر عهده دارد. ازجمله وظایف مهم اتحادیه صدور جواز کسب، تمدید جواز کسب برای متقاضیان فعالیت در این صنف و همچنین نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه می‌باشد.

علاوه بر موارد ذکرشده که جزء مهم‌ترین وظایف اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران می‌باشد. اتحادیه وظایف دیگری با توجه به ماده ۳۰ قانون نظام صنفی بر عهده دارد. برخی از این وظایف شامل: تنظیم بودجه و ترازنامه سالانه اتحادیه و تسلیم آن به اتاق اصناف، ابطال پروانه کسب یا تعطیل کردن و جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه کسب، رسیدگی به شکایات و بازرسی واحدهای صنفی و حل اختلافات، ایجاد تسهیلات لازم برای آموزش افراد صنفی و … می‌شود.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

آدرس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران

مرکز اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران در خیابان کارگر جنوبی، میدان رازی اول، خیابان شهید ایروانی (رباط‌کریم)، پلاک‌های ۱۸ و ۲۰، طبقه دوم واقع شده است.
تلفن این مجموعه:
۵۵۶۴۷۷۷۵_۰۲۱
۵۵۶۶۲۳۸۰_۰۲۱

فعالیت در اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران

اگر شما قصد دارید عضوی از اتحادیه صنف فروشندگان میوه‌وسبزی تهران فعالیت شوید. باید اقدام به دریافت جواز کسب از این مجموعه نمایید. مطابق با قانون نظام صنفی هر واحد صنفی که قصد دارد در یک محل ثابت و یا با وسیله سیار فعالیت اقتصادی نماید‌. باید جهت قانونی نمودن فعالیت اقتصادی خود اقدام به دریافت جواز کسب از اتحادیه مربوطه نماید.
بنابراین شما برای فعالیت در حوزه فروش میوه و سبزی در تهران باید از اتحادیه صنف فروشندگان میوه‌وسبزی تهران جواز کسب دریافت نمایید. با صدور جواز کسب و پرداخت حق عضویت شما عضوی از اتحادیه خواهید بود. لازم به ذکر است که صدور جواز کسب هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی امکان‌پذیر است.

برای اطلاع از شرایط دریافت جواز کسب میوه فروشی کلیک کنید.

هزینه‌های قانونی جهت پرداخت به اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران

منابع مالی اتحادیه‌های اصناف معمولاً یکسان می‌باشد. اتحادیه صنف فروشندگان میوه‌وسبزی تهران نیز مانند سایر اتحادیه‌ها منابع مالی مشابهی دارد. مهم‌ترین منابع مالی اتحادیه‌ها عبارت‌اند از حق عضویت افراد صنفی. حق عضویت به معنی مبلغی است که هر عضو اتحادیه برای تأمین هزینه‌های اتحادیه خود و به صورت سالانه پرداخت می‌نماید. میزان حق عضویت افراد صنفی با پیشنهاد اتحادیه و تائید اتاق اصناف شهرستان تعیین می‌شود. اتحادیه نیز می‌تواند با در نظر گرفتن شرایط اعضای صنفی خود حق عضویت را به صورت یکجا و یا به صورت تقسیط یک‌ساله دریافت نماید.
اتحادیه صنف فروشندگان میوه‌وسبزی تهران منابع مال دیگری نیز دارد. این منابع شامل؛ مبالغ دریافتی برای ارائه خدمات آموزشی به اعضای صنف، کارمزد وصول مالیات و عوارض به نمایندگی از شهرداری و سازمان‌های وابسته به دولت، قسمتی از مبلغ دریافت شده برای صدور یا تمدید جواز کسب و کمک‌های اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه می‌شود.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین وظیفه اتحادیه صنف فروشندگان میوه‌وسبزی تهرانی چیست ؟
ازجمله وظایف مهم اتحادیه صدور جواز کسب، تمدید جواز کسب برای متقاضیان فعالیت در این صنف و همچنین نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه می‌باشد.

منابع مالی اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران چیست ؟
حق عضویت افراد صنفی، مبالغ دریافتی خدمات آموزشی ، کارمزد وصول مالیات و عوارض به نمایندگی از شهرداری و سایر سازمان‌ها، قسمتی از مبلغ دریافت شده برای صدور یا تمدید جواز کسب و کمک‌های اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره