تجاریسایر موضوعات تجاری

اتحادیه تعویض روغن تهران

اتحادیه تعویض روغن تهران یکی از اتحادیه‌های معتبر و فعال در این شهرستان می‌باشد. اصناف انجمن‌هایی هستند که به واسطه گروه‌هایی از افراد دارای یک حرفه تشکیل می‌گردند. اتحادیه‌های اصناف از افراد یک صنف تشکیل می‌شوند که جهت حفظ حقوق شغلی خود و در راستای اهداف مشترک گام برمی‌دارند. در ادامه به معرفی اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

اتحادیه تعویض روغن تهران

افراد خوشنام در هر صنف اقدام تشکیل اتحادیه صنف خود را می‌نماید. گاهی نیز ممکن است چند صنف مرتبط یک اتحادیه را تشکیل دهند. اتحادیه‌ها برای احقاق حقوق صنفی، ایجاد همکاری میان افراد صنفی خود، بهبود ارائه خدمات به مصرف‌کننده و اجرای قوانین نظام صنفی نیان افراد صنفی مربوط به خود ایجاد می‌گردند. اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران نیز با همین اهداف تشکیل شده است.

مدیریت اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران بر عهده هیئت‌مدیره اتحادیه می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره بار برای شاغلین درس و هر چهار سال یک‌بار انتخاب می‌شوند. این اعضا شامل رئیس اتحادیه نواب رئیس خزانه‌دار در تأدیه دبیر اتحادیه و بازرس اتحادیه می‌شوند. رئیس فعلی اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران جناب آقای محمدرضا آل سارا می‌باشد. خوب است بدانید تعداد اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه با توجه به تعداد افراد شاغل در آن صنف تعیین می‌گردد. جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

فعالیت و عضویت در اتحادیه فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن تهران

اگر قصد دارید در تهران و در حوزه فروشندگی لاستیک فیلتر و تعویض روغن فعالیت نمایید. ابتدا باید با دریافت جواز کسب اقدام به عضویت در اتحادیه نمایند. مطابق قانون هرکس قصد راه‌اندازی یک واحد اقتصادی و یک واحد صنفی را دارد باید از اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت نماید. صدور جواز کسب هم برای اشخاص حقوقی و هم برای اشخاص حقیقی انجام می‌گیرد. بنابراین شما با دریافت جواز کسب و پرداخت هزینه عضویت می‌توانید در اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران فعالیت و همکاری کنید.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

وظایف اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن تهران

اتحادیه اصناف مطابق ماده ۳۰ قانون نظام صنفی وظایف و خدمات متعددی را بر عهده دارند. صدور و تمدید جواز کسب برای فعالین صنفی و همچنین نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه را می‌توان جزء مهم‌ترین وظایف اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن تهران نام برد. سایر وظایف اتحادیه‌ها متعلق با قانون نظام صنفی عبارت است از:

  • ارائه پیشنهاد برای ایجاد تغییرات در قوانین صدور پروانه کسب به اتاق اصناف
  • اجرای بخشنامه‌ها مصوبات و قانون نظام صنفی
  • صدور پروانه کسب، تمدید پروانه کسب، ابطال پروانه کسب و تعطیل کردن محل کسب یا جلوگیری از ادامه فعالیت واحد صنفی بدون پروانه.
  • تعیین ترازنامه سالانه اتحادیه و همچنین تنظیم بودجه سال بعد برای اتحادیه و تحویل نمودن هر دو سند به اتاق اصناف.
  • ایجاد تسهیلات لازم برای آموزش افراد صنفی و برگزاری دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب‌وکار
  • حل مشکلات و اختلاف‌ها، بازرسی از واحدهای صنفی، فنی و آموزشی و تشکیل سایر کمیسیون‌های مصوب شده هیئت عالی نظارت.
  • دریافت مالیات عوارض و هزینه‌های خدمات از افراد صنفی به نمایندگی از سازمان‌های وابسته به دولت
  • ارائه پیشنهاد‌ها لازم در مورد نرخ کالا و خدمات و تعداد واحدهای صنفی موردنیاز در هرسال به اتاق اصناف.

برای دریافت جواز کسب تعویض روغن و جواز کسب لاستیک فروشی کلیک کنید.

دوره آموزشی و امتحان اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران

افراد صنفی پیش از دریافت پروانه کسب یا کارت مباشرت موظف به گذراندن دوره آموزشی و قبولی در آزمون این دوره هستند. دوره‌های آموزشی به منظور کسب آمادگی و ارتقاء میزان آگاهی، دانش و سطح مهارت افراد صنفی برگزار می‌گردد. دوره‌های آموزشی ممکن است توسط خود اتحادیه و یا توسط مراکز آموزشی با توافق اتحادیه ارائه شود. این دوره‌ها یا به صورت حضوری و یا به صورت غیرحضوری ارائه می‌گردد. حدنصاب قبولی در دوره حضوری نمره ۱۰ آزمون و حدنصاب قبولی در دوره غیرحضوری نمره ۱۲ از آزمون می‌باشد.

متقاضیان برای شرکت در دوره‌های آموزشی و شرکت در آزمون موظف به پرداخت هزینه آموزش هستند. و اگر در آزمون موفق به کسب نمره قبولی نشدند باید برای شرکت مجدد در آزمون ۲۰ درصد هزینه آموزش را پرداخت کنند.

خوب است بدانید که آزمون برای افراد باسواد به صورت پرسش‌های چهارگزینه‌ای و برای افراد بی‌سواد به‌صورت پرسش شفاهی انجام می‌شود. در پایان اتمام دوره و قبولی در آزمون به متقاضی یک گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود. اعتبار این گواهینامه ۵ سال است. و برای تمامی اتحادیه‌ها در سراسر کشور دارای اعتبار است. برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

هزینه‌های قانونی قابل پرداخت به اتحادیه

منابع مالی و هزینه‌های قابل پرداخت اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر وتعویض‌روغن شهرستان تهران عبارت است از:

  • پرداخت حق عضویت توسط افراد صنفی به صورت سالانه. مبلغ حق عضویت با پیشنهاد اتحادیه و تائید اتاق اصناف تعیین می‌شود. و در صورت صلاحدید اتحادیه امکان پرداخت اقساط آن نیز وجود دارد.
  • مبالغ پرداختی به اتحادیه بابت ارائه خدماتی که به‌طور معمول وظیفه اتحادیه نمی‌باشد نظیر ارائه خدمات فنی و آموزشی.
  • اتحادیه برای دریافت مالیات و عوارض سازمان‌های وابسته به دولت از افراد صنفی کارمزد دریافت می‌کند.
  • بخشی از مبلغ پرداختی جهت صدور یا تمدید پروانه کسب به اتحادیه تعلق می‌گیرد.
  • ممکن است اشخاص حقوقی یا حقیقی به اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران کمک مالی نمایند.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

آدرس و تلفن اتحادیه تعویض روغن شهرستان تهران

این اتحادیه در منطقه ۷ تهران، محله خواجه نصیر، خیابان شریعتی، خیابان طاهریان، ایستگاه درختی، روبروی کوچه فرزانگان، پلاک ۲۹ واقع‌شده است.

تلفن: ۷۷۵۳۴۶۹۶_۰۲۱ و ۷۷۵۳۴۶۹۷_۰۲۱

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

عضویت و فعالیت در اتحادیه‌صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران چگونه است ؟
شما با دریافت جواز کسب و پرداخت هزینه عضویت اتحادیه می‌توانید در اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران فعالیت و همکاری کنید.

مهم‌ترین وظیفه اتحادیه صنف فروشندگان رشته بیشتر و تعویض روغن شهرستان تهران چیست ؟

صدور و تمدید جواز کسب برای فعالین صنفی و همچنین نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه را می‌توان جزء مهم‌ترین وظایف اتحادیه نام برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره