تجاریسایر موضوعات تجاری

اتحادیه کالای خواب تهران

آیا شما با اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران آشنایی دارید؟ احتمالاً تا به الان واژه اتحادیه و صنف را بارها شنیده باشید. کسانی که دارای یک حرفه و پیشه هستند، انجمنی به نام صنف تشکیل می‌دهند. و اما اتحادیه شامل افراد یک صنف است که برای حفظ حقوق شغل و حرفه‌ای خود اهداف مشترکی دارند و در راستای آن قدم برمی‌دارند. در ادامه این مطلب با صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران آشنا می‌شویم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران

اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان تهران این صنف می‌باشد. که جهت احقاق حقوق صنفی رسته و مشاغل مربوط به خود و به وجود آوردن همکاری در میان شاغلین در این صنف ایجادشده است. همچنین از دیگر علل ایجاد اتحادیه بهبود بخشیدن به ارائه خدمات صنف و بهبود بخشیدن به اقتصاد شهر می‌باشد. اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران وظیفه ارتباط گرفتن با موسسه‌های دولتی خصوصی و انجام قوانین نظام صنفی را در رسته و مشاغل مربوط به خود بر عهده دارد.

اعضای اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب در شهر تهران با برگزاری انتخابات و رای شاغلین در این صنف برگزیده می‌شوند. برگزاری انتخابات معمولاً هر چهار سال یک‌بار انجام می‌گیرد. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالا خواب تهران این روزها جناب آقای حسین قدیانی می‌باشد.

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

وظایف و خدمات اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران

از جمله وظایف اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران صدور و تمدید پروانه کسب و نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه می‌باشد. اما علاوه بر این وظایف اتحادیه‌ها ارائه خدمات و وظایف دیگری را نیز بر عهده دارد. تمام وظایف و اختیارات یک اتحادیه مانند اتحادیه جنس تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران آن در ماده ۳۰ قانون نظام صنفی شرح داده‌شده است. که در ادامه این مطلب به این وظایف اشاره می‌کنیم

برای دریافت جواز کسب فروش کالای خواب کلیک کنید.

وظایف و اختیارات اتحادیه در ماده ۳۰ قانون نظام صنفی

  • ارائه پیشنهاد لازم جهت تهیه تنظیم یا تغییر قوانین در مورد جواز کسب مربوط به صنف خود و همچنین پیشنهاد در حوزه سایر امور صنف مربوطه به اتاق اصناف شهرستان.
  • اتحادیه باید مصوبات و بخشنامه‌های هیئت عالی نظارت و کمیسیون نظارت را اجرا نماید.
  • صادر کردن جواز کسب برای صنف مربوطه با در نظر گرفتن قوانین و مقررات تعیین شده.
  • باطل کردن جواز کسب، تعطیل نمودن محل کسب و جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی بدون جواز کسب، شاغلین در صنف مربوط به اتحادیه.
  • تنظیم بودجه اتحادیه برای یک سال آینده آن و تنظیم ترازنامه سالانه. و تسلیم نمودن این برنامه بودجه و ترازنامه به اتاق اصناف شهرستان جهت رسیدگی و تصویب برنامه موردنظر.
  • ارائه آموزش‌های لازم برای افراد متقاضی یا شاغل در صنف و برگزار نمودند دوره‌های آموزش احکام تجارت کسب‌وکار. آموزش می‌تواند به طور مستقل توسط اتحادیه و یا با کمک سازمان‌های دیگر انجام شود.
  • رسیدگی به شکایات صنفی، حل اختلاف و بازرسی از واحدهای صنفی و تشکیل سایر کمیسیون‌های موردنظر که مصوب هیئت عالی نظارت هستند.
  • دریافت مالیات عوارض و هزینه‌های لازم از شاغلین در صنف به نمایندگی از جانب وزارتخانه شهرداری از سازمان‌های دیگر.
  • ارائه پیشنهاد در مورد تعیین نرخ کالا و خدمات صنف و یا حدود صنفی و تعداد واحدهای صنفی لازم در هر شهر به اتاق اصناف.

آدرس و تلفن اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران

آدرس ساختمان اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران: خیابان انقلاب، حدفاصل بهار جنوبی و خیابان شریعتی، ساختمان آریان، طبقه اول، واحد ۱۴.
تلفن اتحادیه:
۷۷۶۵۴۳۰۳_۰۲۱
۷۷۶۳۵۲۷۸_۰۲۱

نحوه فعالیت در اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران

در صورتی که شما قصد دارید در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران فعالیت کنید و عضوی از این اتحادیه شوید. گام اول دریافت جواز کسب جهت قانونی کردن فعالیت صنفی شما در این رسته می‌باشد. مطابق با قانون اگر شما قصد دارید یک واحد صنفی در حوزه کالای خواب در تهران ایجاد کنید باید حتماً اقدام به دریافت جواز کسب از اتحادیه مربوطه نمایید.
لازم به ذکر است هر شخص حقیقی یا حقوقی امکان دریافت جواز کسب و فعالیت در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران را دارد.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

امتحان اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران

متقاضیان فعالیت درس صنف جهت دریافت جواز کسب یا کارت مباشرت ملزم به گذراندن دوره‌های آموزشی می‌باشند. این دوره‌های آموزشی جهت کسب آمادگی ارتقاء و افزایش میزان آگاهی دانش و سطح مهارت افراد صنفی برگزار می‌گردد.
دوره‌های آموزشی توسط اتحادیه برگزار می‌گردد. و یا به صورت برون‌سپاری از طریق عقد قرارداد با سایر مرکز آموزشی به متقاضیان ارائه می‌شود. انواع دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌گردد. نمره قبولی در دوره‌های حضوری ۱۰ و نمره قبولی در دوره‌های غیرحضوری مانند دوره‌های الکترونیکی یا مکاتبه‌ای ۱۲ می‌باشد.
جهت ثبت‌نام در دوره‌ها و گذراندن آزمون اتحادیه، ارائه معرفی‌نامه از اتحادیه و پرداخت هزینه آموزشی لازم است. لازم به ذکر است افرادی که نمره قبولی در دوره حضوری یا غیرحضوری را کسب کردند می‌توانند تنها با پرداخت ۲۰ درصد از هزینه آموزش مجدداً در آزمون شرکت کنند.
زمان ارزشیابی و آزمون نهایی علاوه بر اعلام کتبی به صورت پست الکترونیک پیام کوتاه نیز به متقاضی اعلام می‌شود. آزمون اتحادیه برای افراد باسواد به صورت سؤال چهار جوابی برای افراد بی‌سواد به صورت شفاهی انجام می‌شود. بعد از اتمام دوره‌های آموزشی و گذراندن آزمون به متقاضی گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

هزینه‌های قانونی و قابل پرداخت به اتحادیه خواب تهران

منابع مالی تمامی اتحادیه‌ها نظیر اتحادیه‌صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران یکسان می‌باشد. برخی از این منابع مالی عبارت‌اند از:

  • دریافت حق عضویت از افراد شاغل در صنف در اتحادیه مربوطه. افراد عضو اتحادیه برای تأمین هزینه‌های جهادی سالانه موظف پرداخت مبالغی با عنوان حق عضویت می‌باشد. اتحادیه می‌تواند با در نظر گرفتن شرایط حق عضویت را به صورت یکجا یا به تقسیط دریافت کند.
  • وجوه پرداختی در ازای ارائه خدماتی نظیر خدمات فنی و آموزشی به اعضای صنف.
  • امکان پرداخت کمک‌های مالی از جانب اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه‌ها نیز وجود دارد.
  • وصول مالیات و عوارض و هزینه‌های وزارتخانه و سازمان‌های وابسته به دولت و غیره که توسط اتحادیه انجام می‌شود دارای کارمزد است که به اتحادیه تعلق می‌گیرد.
  • درصدی از هزینه پرداختی بابت صدور و تمدید پروانه کسب متعلق به اتحادیه است.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

ازجمله مهم‌ترین علل ایجاد اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران چیست ؟
احقاق حقوق صنفی رسته و مشاغل مربوط به خود، به وجود آوردن همکاری در میان شاغلین در این صنف، بهبود بخشیدن به ارائه خدمات صنف و…

مرکز اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران در کجا واقع‌شده است ؟
آدرس ساختمان اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران، خیابان انقلاب، حدفاصل بهار جنوبی و خیابان شریعتی، ساختمان آریان، طبقه اول، واحد ۱۴ می‌باشد.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام من تاریخ هفتم بهمن سرویس خواب سفارش دادم و در فاکتور فروش عبارت تحویل ۱۰ روزه قید شده،اما کالا به موقع تحویل نشده،با چه عنوانی باید به اتحادیه شکایت کنم ؟

    1. سلام با شماره های درج شده اتحادیه تماس بگیرید به بخش شکایات وصل میشید. متصدیان اتحادیه راهنمایی تون می کنند.

  2. سلام من سرویس خواب سفارش دادم الان بعد از حدود یک ماه چیزی که برام آماده شده با چیزی که سفارش دادم کلی فرق داره هم رنگ و هم طرحش چطور میتونم شکایت کنم چون نه بیعانه من رو پس میدن ونه طرحی رو که سفارش دادم برام آماده میکنند.

    1. سلام میتونید از طریق مراجع پیگیری نمایید. کارشناسان مجموعه در این زمینه راهنمایی تان می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره