تجاریسایر موضوعات تجاری

اتحادیه پارچه فروشان تهران

شما با اتحادیه پارچه فروشان تهران آشنا هستید؟ اتحادیه صنف پارچه‌فروش‌های تهران یکی از اتحادیه‌های فعال و موجود در شهر تهران به حساب می‌آید. اتحادیه‌ها متشکل از افراد صنفی هستند که برای حفظ حقوق و پیشرفته حرفه و پیشه خود اهداف مشترکی را دنبال می‌نماید. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران بپردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

اتحادیه پارچه فروشان تهران

اتحادیه‌های اصناف متشکل از افراد خوشنام همان صنف جهت حمایت حقوق صنفی، بهبود بخشیدن به ارائه خدمات و ایجاد یک همکاری مناسب در میان کاسبان صنف تشکیل می‌گردند. هر صنف در شهرستان مربوط به خود به صورت مستقل اقدام به تشکیل اتحادیه می‌نمایند. سال ۱۳۴۹ اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی با نام اتحادیه جزئی‌فروشان پارچه‌های نخی، پشمی، حریر و غیره تاسیس شد. این اتحادیه در ابتدا به ریاست آقای علی‌اصغر پرتوی تاسیس شد.
مدیریت اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران بر عهده هیئت‌مدیره این اتحادیه می‌باشد. اعضای فعلی هیئت‌مدیره اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران شامل افراد نامبرده در ذیل می‌شود:

  • جناب آقای محمدحسین نورایی آشتیانی در سمت رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران.
  • آقایان علی قربان کیانی و سید محمود علوی نیا به ترتیب در سمت نائب رئیس اول و نائب رئیس دوم هیئت‌مدیره اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران.
  • آقای محمد رضایی در سمت دبیر هیئت‌مدیره اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران.
  • آقای علی سمرفندی در سمت خزانه‌دار هیئت‌مدیره اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران.
  • جناب آقای جاوید کشمیری به عنوان بازرس اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران.
  • آقایان سعید فروتن و حیدر میرابی به عنوان عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران.

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

عضویت و فعالیت در اتحادیه صنف پارچه فروشان تهران

اگر شما قصد دارید که در اتحادیه صنف پارچه فروشان تهران فعالیت نمایید. در ابتدای امر باید اقدام به راه‌اندازی یک واحد صنفی که زیرمجموعه این اتحادیه می‌باشد؛ نمایید. شما برای راه‌اندازی واحد صنفی خود نیازمند دریافت جواز کسب از اتحادیه صنف و پارچه‌فروشان تهران می‌باشید. که خود شامل مقدماتی نظیر آموزش‌های صنفی و قبولی در آزمون اتحادیه می‌باشد.

پس از گذراندن مقدمات و تکمیل مدارک اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران با بررسی شرایط شما اقدام به صدور جواز کسب می‌نماید. با پرداخت حق عضویت و سایر هزینه‌های مربوط به صدور جواز کسب به عنوان یکی از همکاران و اعضای اتحادیه صنف پارچه فروشان تهران محسوب می‌شوید. خوب است بدانید که اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی اجازه صدور جواز کسب صادر می‌نماید.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

دوره‌های آموزشی و آزمون اتحادیه پارچه‌فروشان تهران

اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران برای کسب آمادگی و افزایش آگاهی و مهارت افراد در صنف پیش از صدور پروانه کسب گذراندن دوره‌های آموزشی را الزامی کرده است. این دوره‌های آموزشی یا توسط خود اتحادیه برگزار می‌شود. و یا به صورت برون‌سپاری و از طریق عقد قرارداد و تفاهم‌نامه با مراکز آموزشی دیگر به متقاضیان پروانه کسب ارائه می‌گردد. دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری و غیرحضوری به متقاضیان ارائه می‌شود.

متقاضیان جهت دریافت جواز کسب موظف به گذراندن این دوره‌های آموزشی و کسب نمره قبولی در آزمون نهایی دوره‌های آموزشی می‌باشند. حدنصاب نمره قبولی در دوره‌های حضوری نمره ده می‌باشد. و حدنصاب نمره قبولی در دوره‌های غیرحضوری به صورت مکاتبه یا الکترونیکی ارائه می‌شود نمره ۱۲ است. خوب است بدانید که ارزشیابی نهایی اتحادیه برای افراد باسواد به صورت سوالات چهار جوابی و برای افراد بی‌سواد به صورت شفاهی انجام می‌گیرد.
متقاضیان شرکت در دوره‌های آموزشی اتحادیه اصناف باید یک معرفی‌نامه از اتحادیه مورد نظر ارائه نمایند. و همچنین هزینه‌های مربوط به گذراندن دوره آموزشی را پرداخت کنند. در صورتی که متقاضیان موفق به کسب نمره حدنصاب قبولی در آزمون نهایی دوره نشدند. می‌تواند با پرداخت ۲۰ درصد هزینه آموزش مجدد در ارزیابی نهایی دوره‌های آموزشی شرکت نمایند.

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

آدرس و تلفن اتحادیه پارچه فروشان تهران

دفتر اتحادیه پارچه‌فروشان تهران در خیابان جمهوری، خیابان ابوریحان، کوچه رازی، پلاک ۱۹، طبقه ۳ واقع شده است.

ساعات کاری این اتحادیه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۳ بعدازظهر می‌باشد.

همچنین شما می‌توانید برای برقراری ارتباط با این اتحادیه به شماره‌های ۰۲۱۶۶۴۶۵۰۹۲ و ۰۲۱۶۶۴۸۷۸۳۶ تماس بگیرید‌.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران در چه سالی و به ریاست چه کسی تاسیس شد ؟
در سال ۱۳۴۹ اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران با نام اتحادیه جزئی‌فروشان پارچه‌های نخی، پشمی، حریر و غیره تاسیس شد. این اتحادیه در ابتدا به ریاست آقای علی‌اصغر پرتوی تاسیس شد.

آیا گذراندن دوره‌های آموزشی برای دریافت جواز کسب از اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران الزامی است ؟
بله اتحادیه  برای کسب آمادگی و افزایش آگاهی و مهارت افراد در صنف پیش از صدور پروانه کسب گذراندن دوره‌های آموزشی را الزامی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره