تجاریسایر موضوعات تجاری

اتحادیه عطار و سقط فروشان و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده تهران

آیا شما با اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده تهران آشنایی دارید؟ این اتحادیه یکی از اتحادیه‌های فعال در شهرستان تهران به حساب می‌آید. همه اتحادیه‌ها شامل افراد صنفی می‌شوند که در راستای اهداف مشترکی برای احقاق حقوق شغلی خود قدم برمی‌دارم دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده تهران

اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده تهران تشکیل شده از افراد خوشنام در همین صنف می‌باشد. این اتحادیه با هدف ایجاد روابط مثبت در میان کاسبان صنف و حمایت از حقوق صنفی ایجاد شده است. همچنین بهبود بخشیدن به خدمات و نحوه ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان نیز از جمله اموری است که اتحادیه به آن می‌پردازد.

اداره امور اتحادیه نیز بر عهده هیئت‌مدیره می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره با برگزاری انتخابات در دوره چهارساله و با رای شاغلین در صنف برگزیده می‌شوند. گاهی ممکن است برخی از اعضای هیئت‌مدیره بیش از یک دوره چهار ساله به عنوان عضو هیئت‌مدیره فعالیت نمایند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فرد مورد نظر در دوره‌های متوالی انتخابات توسط شاغلین در سن برگزیده شود و رای بیاورد. در حال حاضر ریاست هیئت‌مدیره اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران بر عهده جناب آقای مرتضی جعفری می‌باشد.

برای آشنایی با روند و نحوه انتخابات به سامانه ساران مراجعه نمایید.

آدرس و تلفن اتحادیه عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران

دفتر اتحادیه عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده در خیابان ۱۵ خرداد، چهارراه گلوبندک غربی، کوچه امیر چترچی، پلاک ۱۲ واقع شده است.

شما می‌توانید برای برقراری ارتباط با این اتحادیه با شماره تماس‌های زیر تلفن کنید:
۰۲۱۵۵۶۲۹۸۷۵
۰۲۱۵۵۱۶۳۲۰۶

برای آشنایی با نحوه صدور و تمدید جواز کسب کلیک کنید.

وظایف و خدمات اتحادیه

اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران و همانند سایر اتحادیه‌های اصناف وظایف و اختیارات مشخصی دارد. این وظایف و اختیارات در قانون نظام صنفی برای تمامی اتحادیه‌ها به طور یکسان تعریف‌شده است. از مهم‌ترین وظایف اتحادیه‌های اصناف صادر نمودند و تمدید کردن جواز کسب و همچنین نظارت کردن بر فعالیت اعضای اتحادیه می‌توان نام برد. اما ماده ۳۰ قانون نظام صنفی تمامی وظایف و اختیارات اتحادیه‌ها را به طور کامل بیان کرده است. برخی از وظایف اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران عبارت‌اند از:

  • پیشنهاد دادن به اتاق اصناف شهرستان جهت تغییر یا تنظیم قوانین مربوط به صدور جواز کسب.
  • اجرای قوانین نظام صنفی و سایر مصوبات ابلاغ شده به اتحادیه در میان افراد و اعضای اتحادیه.
  • صادر کردن، تمدید کردن و باطل کردن جواز کسب.
  • تعطیل کردن محل کسب افراد صنفی متخلف و جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی بدون جواز کسب.
  • ایجاد شرایط لازم برای ارائه آموزش‌های مورد نیاز افراد صنفی. برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.
  • ارائه پیشنهاد در مورد اداره امور اصناف به اتاق اصناف شهرستان.
  • رسیدگی به شکایات صنفی، حل اختلافات و بازرسی از واحدهای صنفی.
  • وصول مالیات و عوارض به نمایندگی از سازمان‌های وابسته به دولت از اعضای اتحادیه.
  • ارائه دادن پیشنهادهایی به اتاق اصناف شهرستان در مورد تعیین نرخ کالا و خدمات مشخص کردن حدود صنفی و مشخص نمودن تعداد واحدهای صنفی ارسال برای صدور جواز کسب.

برای آشنایی با شرایط دریافت جواز کسب مواد شوینده و جواز کسب عمده فروشی سیگار کلیک کنید.

هزینه‌های قانونی قابل پرداخت به اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران

منابع مالی قانونی اتحادیه‌ها به چند دسته تقسیم می‌گردند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اولین و مهم‌ترین منبع مالی هر اتحادیه حق عضویت افراد صنفی در اتحادیه می‌باشد. حق عضویت افراد صنفی مبالغی است که اعضای اتحادیه جهت تامین هزینه‌های اتحادیه و هر ساله موظف به پرداخت آن هستند. مبلغ حق عضویت افراد صنفی با پیشنهاد اتحادیه و تایید اتاق اصناف شهرستان همچنین تصویب کمیسیون نظارت مشخص می‌شود. خوب است بدانید که اتحادیه‌ها قادر هستند حق عضویت سالانه اعضای سنت خود را یا به صورت یکجا و یا به صورت اقساطی دریافت نمایند. یعنی افراد صنفی واجد شرایط با نظر اتحادیه می‌تواند حداکثر تا پایان سال و به صورت قسطی ۱۲ ماهه حق عضویت سالانه خود را پرداخت نماید.
  • اتحادیه در ازای خدماتی که به اعضای صنفی ارائه می‌دهد اما برای ارائه این خدمات قانون وظیفه‌ای ندارد مثل خدمات فنی و آموزشی مبالغی دریافت می‌نماید. می‌توان از این مبالغ دریافتی با عنوان بخشی از منابع مالی اتحادیه‌ها نام برد.
  • یکی از وظایف اتحادیه‌ها دریافت وصول مالیات و عوارض خدمات ارائه شده به افراد صنف به نمایندگی از سازمان‌های وابسته به دولت می‌باشد. اتحادیه در ازای وصول مالیات کارمزد دریافت می‌نماید.
  • متقاضیان دریافت جواز کسب و یا تمدید جواز کسب موظف به پرداخت مبالغی برای انجام این روند می‌باشد. درصدی از وجوه دریافتی بابت صدور و تمدید جواز کسب به اتحادیه تعلق می‌گیرد.
  • گاهی ممکن است کمک‌های مالی از آن به اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه‌ها اعطا شود.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران با چه هدفی تشکیل شد ؟
اتحادیه با هدف ایجاد روابط مثبت در میان کاسبان صنف و حمایت از حقوق صنفی، همچنین بهبود بخشیدن به خدمات و نحوه ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان ایجاد شد.

اولین و مهم‌ترین منبع مالی قانونی اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران چیست ؟
اولین و مهم‌ترین منبع مالی هر اتحادیه حق عضویت افراد صنفی در اتحادیه می‌باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام اگر شخصی برا جواز مواد شوینده اقدام نماید آیا این شخص باید تخصص در این راستا را داشته باشد ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره