تجاریشرکت ها

ثبت شرکت دانش بنیان

همانطور که می‌دانید شرکت‌ها انواع مختلفی داشته، و هر شرکت در یک حوزه مشخص فعالیت می‌کند. برای مثال یک‌ شرکت تجاری معمولا اقدام به تولید کالا و فروش و صادرات آن می‌نماید. اما شرکت‌های غیر تجاری در حوزه‌های دیگری فعالیت می‌کنند. یکی از انواع شرکت‌هایی که امروزه نام آن بر سر زبان‌ها افتاده است، شرکت دانش بنیان می‌باشد. شرکت‌های دانش بنیان نیز با وجود اینکه فعالیت کاملا متفاوتی دارند، می‌بایست مانند سایر شرکت‌ها به ثبت برسند. ثبت شرکت‌های دانش بنیان در چند مرحله ساده صورت می‌پذیرد. در ادامه قصد داریم در خصوص ثبت شرکت دانش بنیان و مراحل آن توضیحات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ما همراه باشید. برای آشنایی بیشتر با انواع شرکت ها کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

شرکت دانش بنیان چیست و در چه حوزه‌‌ای فعالیت می‌کند‌‌ ؟

شرکت‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند، هرکدام در یک زمینه خاص فعالیت می‌کنند. یکی از انواع شرکت‌هایی که امروزه بسیار شناخته شده است، شرکت دانش بنیان می‌باشد. شرکت‌های دانش بنیان در جهت اهدافی کاملا متفاوت از سایر شرکت‌ها تاسیس می‌شوند.

در واقع در تعریف شرکت‌های دانش ‌‌بنیا‌ن می‌بایست بگوییم، به شرکت‌هایی دانش ‌‌بنیا‌ن گفته می‌شود که بر پایه علم، تحقیقات، نوآوری و… تاسیس شده‌اند و در حوزه اجرا و تولید اختراعات و ایده‌های جدید فعالیت می‌کنند. در واقع شرکت‌های دانش ‌‌بنیا‌ن به منظور پیشرفت علم و استفاده بهینه از دانش تاسیس می‌شوند. به همین دلیل افرادی که می‌خواهند اقدام به تاسیس این نوع شرکت نمایند می‌بایست دارای اختراعات و نو آوری‌های جدید باشند.

برای آشنایی بیشتر با شرایط شرکت دانش بنیان کلیک کنید.

مراحل و نحوه ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش ‌‌بنیا‌ن با سایر شرکت‌ها هیچ تفاوتی ندارد. در واقع افراد ابتدا می‌بایست شرکت خود را به ثبت رسانده و سپس آن را به شرکت دانش ‌‌بنیا‌ن تبدیل کنند. برای ثبت شرکت دانش ‌‌بنیا‌ن می‌بایست افراد برخی مراحل را به انجام برسانند. این مراحل به شرح زیر می‌باشند:

  • ابتدا فرد می‌بایست وارد سامانه ثبت شرکت‌ها شود، تا بتواند مراحل ثبت شرکت خود را به صورت غیر حضوری انجام دهد. عکس
  • سپس می‌بایست در این سامانه وارد قسمت ثبت شرکت شده، و اطلاعات خواسته شده در خصوص شرکت را در سامانه تکمیل نماید. عکس
  • سپس در صورت ناقص بودن مدارک، درخواست او رد می‌شود، و می‌بایست مدارک خود را تکمیل کند. عکس
  • اما در صورت تکمیل بودن مدارک، مسئولین سامانه برای فرد تاییدیه ارسال می‌کنند و آدرس شعبه خود را ضمیمه آن می‌کند. فرد می‌بایست مدارک ثبت شرکت را به آن آدرس ارسال نموده و منتظر تایید نهایی باشد.

برای انجام امور ثبت شرکت ها کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت دانش بنیان

برای ثبت شرکت دانش ‌‌بنیا‌ن می‌بایست افراد برخی مدارک را جمع آوری نموده و ارائه نمایند. این مدارک می‌بایست کامل بوده و در صورت ناقص بودن درخواست ثبت شرکت برگشت می‌خورد. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت دانش ‌‌بنیا‌ن به شرح زیر می‌باشند:

  • آخرین لیست بیمه شرکت
  • آخرین اظهارنامه مالیاتی
  • کپی مدارک تحصیلی اعضا و موسسین شرکت
  • کپی شناسنامه اعضای هیئت مدیره
  • کپی کارت ملی اعضای هیئت مدیره
  • تصویر آگهی تاسیس شرکت
  • اظهارنامه و اساسنامه شرکت
  • رزومه شرکت

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا ثبت شرکت دانش ‌‌بنیا‌ن با سایر شرکت‌ها تفاوت دارد‌‌ ؟

خیر ثبت این نوع شرکت نیز مشابه سایر شرکت‌ها است.

شرکت‌های دانش ‌‌بنیا‌ن بر چه پایه‌ای فعالیت می‌کنند‌‌ ؟

شرکت‌های دانش ‌‌بنیا‌ن بر پایه علم و نو آوری فعالیت می‌کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت شرکت دانش بنیان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت شرکت دانش بنیان پاسخ دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره