تجاریسایر موضوعات تجاری

اتحادیه چاپخانه داران تهران

آیا با اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران آشنایی دارید؟ کسانی که در یک حرفه و شغل فعالیت دارند صنفی را تشکیل می‌دهد. اما اتحادیه شامل افرادی از صنف می‌شود که برای حفظ حقوق شغل و حرفه‌ای خود فعالیت و اهداف مشترکی دارند. در ادامه مطلب قصد داریم که اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران را معرفی نماییم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری به کسب و کارها می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

اتحادیه چاپخانه داران تهران

اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران در سال ۱۳۲۵ تاسیس شد. اعضای اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران متشکل از افراد خوش‌نام همین صنف می‌باشد. اتحادیه‌ها با هدف حمایت از حقوق شاغلین در صنف و ایجاد همکاری در میان افراد صنفی خود تشکیل می‌شوند. بهبود بخشیدن به ارائه خدمات شاغلین در صنف و همچنین اجرای قوانین نظام صنفی در میان افراد شاغل در صنف جزئی از وظایف اتحادیه‌هاست.

اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران هر چهار سال یک‌بار و با برگزاری انتخابات و رای گیری برگزیده می‌شوند. شاغلین در صنف چاپخانه‌داران تهران هر چهار سال یک‌بار به کاندیدای موردنظر خود جهت عضویت در هیئت‌مدیره اتحادیه رای می‌دهند. اعضای هیئت‌مدیره فعلی اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران شامل:

  • محمد ابراهیم نجابتی در سمت رئیس اتحادیه
  • جواد اشرافی در سمت نائب رئیس اول
  • عباس امینی در سمت نائب رئیس دوم
  • محمدحسین دوست فاطمه دبیر اتحادیه
  • امیرحسین عاقل داده خزانه‌دار در اتحادیه
  • علی‌اکبر دژستان بازرس اتحادیه

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

وظایف و خدمات اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران

وظایف و خدمات اتحادیه‌ها در قانون نظام صنفی تعریف‌شده است. از مهم‌ترین وظایف اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران صدور و تمدید جواز کسب برای متقاضیان فعالیت در این صنف و همچنین نظارت بر فعالیت آن‌ها می‌باشد. اما علاوه بر موارد ذکرشده مطابق با ماده ۳۰ قانون نظام صنفی اتحادیه‌ها و وظایف و اختیارات دیگری نیز دارند. این وظایف عبارت‌اند از:

  • پیشنهاد دادن برای تهیه، تنظیم و تغییر قوانین مربوط به صدور جواز کسب به اتاق اصناف تهران.
  • اجرا نمودن مصوبات و بخشنامه‌های هیئت عالی نظارت و کمیسیون نظارت در میان اعضا و افراد صنفی خود.
  • صدور جواز کسب، ابطال جواز کسب، تعطیل نمودن محل کسب و جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای صنفی بدون جواز کسب.
  • برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز افراد صنفی و برگزاری دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار.
  • تشکیل دادن کمیسیون جهت رسیدگی به شکایات، حل اختلافات، بازرسی واحدهای صنفی و غیره.
  • دریافت مالیات‌ها عوارض و هزینه خدمات از افراد صنفی به نمایندگی از شهرداری و سازمان‌های وابسته به دولت.
  • ارائه پیشنهاد تعیین نرخ کالا خدمات و حدود صنفی و تعداد واحدهای صنفی موردنیاز در سال جاری به اتاق اصناف شهرستان.

آدرس اتحادیه چاپخانه داران تهران

اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در خیابان استاد نجات اللهی جنوبی(ویلا)، خیابان شهید محمد اسماعیل محمدی، شماره ۴۶ طبقه پنجم واقع شده است. شماره تماس این مجموعه ۸۸۸۰۳۴۱۱_۰۲۱ می‌باشد.

همکاری و فعالیت در اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران

در صورتی که قصد دارید در اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران فعالیت و همکاری داشته باشید. ابتدا باید اقدام به دریافت جواز کسب از این اتحادیه نمایید. بر اساس قانون نظام صنفی هر فرد که قصد انجام فعالیت تجاری در یک محل ثابت یا محل سیار دارد باید است اتحادیه مربوطه پروانه کسب دریافت نماید.

لازم به ذکر است که صدور جواز کسب اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی انجام می‌گیرد. با دریافت جواز کسب و پرداخت حق عضویت در اتحادیه شما عضوی از اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران محسوب می‌شوید. و می‌توانید در این اتحادیه همکاری و فعالیت داشته باشید.

برای دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

دوره‌های آموزشی و آزمون اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران

اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران برای افزایش میزان آگاهی، دانش و سطح مهارت افراد شاغل در صنف خود پیش از صدور پروانه کسب گذراندن این دوره آموزشی را ملزم کرده است. دوره‌های آموزشی در خود اتحادیه و یا از طریق تفاهم‌نامه با مراکز آموزشی به صورت برون‌سپاری برگزار می‌گردد. انواع دوره‌ها شامل دوره حضوری و دوره غیرحضوری می‌شود. در پایان دوره‌های آموزشی شرکت‌کنندگان در دوره حضوری با کسب نمره ۱۰ و شرکت‌کنندگان در دوره غیرحضوری با کسب نمره ۱۲ از آزمون قبول می‌شوند.

لازم به ذکر است که متقاضیان دریافت جواز کسب برای شرکت در دوره‌های آموزشی باید یک معرفی‌نامه از اتحادیه و پرداخت هزینه‌های آموزشی را ارائه نمایند. درصورتی‌که متقاضی آن در آزمون قبولی دریافت نکرده‌اند. می‌توانند برای شرکت مجدد در آزمون تنها ۲۰ درصد از هزینه آموزش و پرداخت نمایند.
محل برگزاری آزمون و زمان آن به‌صورت کتبی و به‌صورت پیام کوتاه به متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود. آزمون برای باسوادها به شکل پرسش‌های چهارگزینه‌ای و برای افراد بی‌سواد به شکل شفاهی برگزار می‌گردد. در پایان با قبولی در آزمون به متقاضی گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

منابع مالی اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران

تمامی اتحادیه‌های اصناف نظیر اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران منابع مالی یکسانی دارند. مهم‌ترین منبع مالی اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران حق عضویتی است که از افراد صنفی دریافت می‌شود. به مبلغی که افراد شاغل در هرسال جهت تأمین هزینه‌های اتحادیه پرداخت می‌نمایند حق عضویت می‌گویند. که معمولاً میزان حق عضویت با پیشنهاد اتحادیه و تائید اتاق اصناف شهرستان تعیین می‌شود. اتحادیه نیز می‌تواند به‌صورت یکجا یا به‌صورت قسطی این حق عضویت را از افراد صنفی خود دریافت کند.
البته علاوه بر حق عضویت منابع مالی دیگری نیز برای اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران وجود دارد. این منابع عبارت‌اند از؛ مبلغ دریافتی در اطلاعیه ارائه خدمات غیرموظف مثل خدمات آموزشی، کارمزد وصول مالیات عوارض شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به دولت، بخشی از مبلغ پرداختی بابت صدور و تمدید جواز کسب و کمک‌های مالی اعطاشده از جانب اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری به کسب و کارها می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران در چه سالی و به چه منظور ایجادشده است ؟
اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران آن در سال ۱۳۲۵ به‌منظور حمایت از حقوق شاغلین در صنف، ایجاد همکاری در میان افراد صنفی خود، بهبود بخشیدن به ارائه خدمات شاغلین در صنف و اجرای قوانین نظام صنفی ایجاد شد.

آزمون دوره آموزشی اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران برای افراد باسواد و بی‌سواد چگونه برگزار می‌شود ؟
آزمون برای باسوادها به شکل پرسش‌های چهارگزینه‌ای و برای افراد بی‌سواد به شکل شفاهی برگزار می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره